Żelatyna

Właściwości zdrowotne żelatyny

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Żelatyna
1 z 9
Żelatyna jest mieszanką białek i peptydów uzyskiwana poprzez częściową hydrolizę kolagenu, który znajduje się w skórze, kościach i chrząstkach zwierząt oraz ludzi. Kolagen stanowi prawie 1/3 wszystkich białek w organizmie człowieka. Jest to białko włókniste, które wzmacnia tkankę łączną powodując jej elastyczność. Im jesteśmy starsi, tym nasz organizm wytwarza mniej kolagenu a poszczególne włókna kolagenowe łączą się w wiązki przypominające liny. Stawy stają się bardziej zesztywniałe, ścięgna i wiązadła mniej elastyczne a na skórze pojawiają się zmarszczki.
Żelatyna ma szereg różnych właściwości zdrowotnych a oto one:
1
właściwości żelatyny - krok 1
Poprawia trawienie a nawet leczy zaburzenia trawienia.
2
właściwości żelatyny - krok 2
Żelatyna jest doskonałym źródłem białka w diecie. Dla kulturystów jest to tańsza alternatywa odżywek – wystarczy jedynie uzupełnić dietę o niektóre z brakujących w żelatynie aminokwasów.
3
właściwości żelatyny - krok 3
Regularne spożywanie żelatyny wzmacnia włosy, zatrzymuje ich wypadanie i sprawia, że stają się grubsze i bardziej błyszczące.
4
właściwości żelatyny - krok 4
Z wiekiem nasz organizm wytwarza coraz mniej kolagenu przez co skóra jest mniej elastyczna i pojawiają się zmarszczki. Regularne spożywanie żelatyny dostarczy skórze kolagenu od wewnątrz i zadziała lepiej niż większość kremów przeciwzmarszczkowych.
5
właściwości żelatyny - krok 5
Codziennie przyjmowanie żelatyny wzmocni paznokcie.
6
właściwości żelatyny - krok 6
Suplementacja żelatyny poprawi kondycję kości i stawów, oraz złagodzi ból związany z artretyzmem.
7
właściwości żelatyny - krok
Spożywanie żelatyny pomaga w odchudzaniu, gdyż tłumi odczucie głodu i zapobiega objadaniu się.
8
właściwości żelatyny - krok 7
Jak spożywać żelatynę? 
  • Rozpuść 2 łyżeczki żelatyny w wodzie i wypij. Stosuj 1-2 razy dziennie przez około 3 miesiące, aby zobaczyć pierwsze efekty. 
  • Spożywaj regularnie rosół lub wywar drobiowy (gotowany na mięsie razem z kośćmi). Pij go na gorąco lub wykorzystaj jako bazę do innych zup i sosów. 
  • Rób z żelatyny i soków owocowych galaretki domowej roboty oraz żelki. 
  • Dodawaj żelatynę do zup, aby je zagęścić
  • Dodawaj żelatynę do koktajli owocowych.
  • Rozpuszczaj żelatynę w mleku i spożywaj na śniadanie razem z płatkami. 
  • Dodaj żelatynę do domowej roboty jogurtów, kefirów i sosów, aby były bardziej gęste.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

winogrona
Jaja przepiórcze
koktail proteinowy

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

jadwiga
20.07.2015
dokuczaly mi bole stawow tak byly slne ze mialam problem z chodzeniem od 28 czerwca spozywam zelatyne i w chwili obecnej czuje sie lepiej bole ustapily to naprawde dziala polecam
Silminyel
09.07.2013
Żelatyna w jakiejś przyjemnej formie jest najlepszym lekarstwem na stawy dla dzieci. Maluchy zazwyczaj nie znoszą przyjmowania lekarstw, ale uwielbiają słodycze. W przypadku problemów ze stawami wystarczy wprowadzić do ich diety więcej galaretek, żelków i produktów z żelatyną. Około 2 lat temu sama miałam problem ze stawami. Podobno miałam za mało płynu w torebkach stawowych, bo nie zdążał się produkować. Lekarka poleciła mojej mamie by po prostu podawała mi codziennie paczkę żelków lub galaretkę. Stawy wróciły do normy, obyło się bez lekarstw, a ja przez pewien czas codziennie dostawałam słodkości.