Żelatyna

Właściwości zdrowotne żelatyny

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Żelatyna
1 z 9

Żelatyna jest mieszanką białek i peptydów uzyskiwana poprzez częściową hydrolizę kolagenu, który znajduje się w skórze, kościach i chrząstkach zwierząt oraz ludzi. Kolagen stanowi prawie 1/3 wszystkich białek w organizmie człowieka. Jest to białko włókniste, które wzmacnia tkankę łączną powodując jej elastyczność. Im jesteśmy starsi, tym nasz organizm wytwarza mniej kolagenu a poszczególne włókna kolagenowe łączą się w wiązki przypominające liny. Stawy stają się bardziej zesztywniałe, ścięgna i wiązadła mniej elastyczne a na skórze pojawiają się zmarszczki. Żelatyna ma szereg różnych właściwości zdrowotnych a oto one:

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2270877&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

1
właściwości żelatyny - krok 1

Poprawia trawienie a nawet leczy zaburzenia trawienia.

2
właściwości żelatyny - krok 2

Żelatyna jest doskonałym źródłem białka w diecie. Dla kulturystów jest to tańsza alternatywa odżywek – wystarczy jedynie uzupełnić dietę o niektóre z brakujących w żelatynie aminokwasów.

3
właściwości żelatyny - krok 3

Regularne spożywanie żelatyny wzmacnia włosy, zatrzymuje ich wypadanie i sprawia, że stają się grubsze i bardziej błyszczące.

4
art/2013/16534_108744_big.jpg

Z wiekiem nasz organizm wytwarza coraz mniej kolagenu przez co skóra jest mniej elastyczna i pojawiają się zmarszczki. Regularne spożywanie żelatyny dostarczy skórze kolagenu od wewnątrz i zadziała lepiej niż większość kremów przeciwzmarszczkowych.

5
art/2013/16534_108745_big.jpg

Codziennie przyjmowanie żelatyny wzmocni paznokcie.

6
art/2013/16534_108746_big.jpg

Suplementacja żelatyny poprawi kondycję kości i stawów, oraz złagodzi ból związany z artretyzmem.

7
art/2013/16534_108747_big.jpg

Spożywanie żelatyny pomaga w odchudzaniu, gdyż tłumi odczucie głodu i zapobiega objadaniu się.

8
art/2013/16534_108748_big.jpg
Jak spożywać żelatynę? 

  • Rozpuść 2 łyżeczki żelatyny w wodzie i wypij. Stosuj 1-2 razy dziennie przez około 3 miesiące, aby zobaczyć pierwsze efekty. 

  • Spożywaj regularnie rosół lub wywar drobiowy (gotowany na mięsie razem z kośćmi). Pij go na gorąco lub wykorzystaj jako bazę do innych zup i sosów. 

  • Rób z żelatyny i soków owocowych galaretki domowej roboty oraz żelki. 

  • Dodawaj żelatynę do zup, aby je zagęścić

  • Dodawaj żelatynę do koktajli owocowych.

  • Rozpuszczaj żelatynę w mleku i spożywaj na śniadanie razem z płatkami. 

  • Dodaj żelatynę do domowej roboty jogurtów, kefirów i sosów, aby były bardziej gęste.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

koktajl owocowo - szpinakowy
Jaja przepiórcze
zakupy

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

jadwiga
20.07.2015
dokuczaly mi bole stawow tak byly slne ze mialam problem z chodzeniem od 28 czerwca spozywam zelatyne i w chwili obecnej czuje sie lepiej bole ustapily to naprawde dziala polecam
Silminyel
09.07.2013
Żelatyna w jakiejś przyjemnej formie jest najlepszym lekarstwem na stawy dla dzieci. Maluchy zazwyczaj nie znoszą przyjmowania lekarstw, ale uwielbiają słodycze. W przypadku problemów ze stawami wystarczy wprowadzić do ich diety więcej galaretek, żelków i produktów z żelatyną. Około 2 lat temu sama miałam problem ze stawami. Podobno miałam za mało płynu w torebkach stawowych, bo nie zdążał się produkować. Lekarka poleciła mojej mamie by po prostu podawała mi codziennie paczkę żelków lub galaretkę. Stawy wróciły do normy, obyło się bez lekarstw, a ja przez pewien czas codziennie dostawałam słodkości.