rozmowa z mężem o ciąży

Jak powiedzieć mężowi o ciąży?
MiloscMilosc - specjalista Tipy.pl

Właśnie dowiedziałaś się, że jesteś w ciąży i nie wiesz jak powiedzieć o tym mężowi? Może to być dla niego wielkie zaskoczenie lub też długo oczekiwana nowina. Zdarza się jednak, że dla niektórych to zbyt wielkie obciążenie. Nieważne jednak jak Twój mąż zareaguje, musisz koniecznie powiedzieć mu o swoim stanie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak poinformować swojego męża o ciąży.
1

Jeśli jesteś w ciąży i oboje chcecie założyć rodzinę, nie musisz się niczego obawiać. Przygotuj romantyczna kolację lub zarezerwuj stolik w waszej ulubionej restauracji. Zjedzcie pyszny posiłek, a następnie przy blasku świec poinformuj swojego męża, że już wkrótce wasza rodzina się powiększy. Obejmij go i pocałuj. Zobaczysz, jaki będzie zachwycony. Przeczytaj również jak w kreatywny sposób powiedzieć mężowi o ciąży.

2
Po oznajmieniu tych cudownych dla niego wieści, możecie udać się na romantyczny spacer i marzyć o waszym życiu, jak będzie wyglądało, kiedy pojawi się w nim dziecko. To naprawdę będą piękne dla was chwile.
3
Jeśli jesteś w ciąży i bardzo cieszysz się z tej wiadomości, ale Twój mąż nie chciał mieć dzieci, poczekaj z tą informacją na odpowiednią chwilę. Wykorzystaj ten moment, kiedy Twój mąż będzie zrelaksowany i będzie miał czas na dłuższy dialog. Nigdy nie zaczynaj takiej rozmowy, gdy wraca z pracy po ciężkim dniu lub, gdy coś mu nie poszło zgodnie z planami. Unikniesz kłótni i być może przykrych słów, które on może wypowiedzieć pod wpływem emocji, których sam będzie później żałował.
4
Zacznij rozmowę od stwierdzenia, że wiesz, że żadne z was nie myślało jeszcze o założeniu rodziny. Potem powoli przejdź do sedna sprawy. Poinformuj go, że byłaś u lekarza i będziecie mieli dziecko. Nie zaczynaj takiej rozmowy, dopóki nie będziesz miała pewności. Powiedz mu, że chcesz usłyszeć, co on o tym myśli. W międzyczasie możesz powiedzieć mu o swoich uczuciach.
5
Twój mąż będzie z pewnością początkowo przerażony. Musisz go zatem wspierać i przekonywać, że poradzi sobie z nową sytuacją i że będzie cudownym ojcem. Nie zadręczaj go jednak ciągłymi rozmowami na ten temat, pozwól mu powoli oswoić się z nową dla niego sytuacją. Pamiętaj, że decyzja o tym, co dalej, powinna być podjęta przez was oboje.
6
Jeśli jesteś w ciąży, nie chcesz mieć dziecka, jednak wiesz, że twój mąż będzie z tego powodu bardzo szczęśliwy, musisz go o tym poinformować. W żadnym wypadku nie możesz zataić przed nim tej wiadomości. Może i jest to najprostsze rozwiązanie, ale z pewnością nie jest ono słuszne. Zatajenie takich informacji, może doprowadzić do kryzysu w waszym małżeństwie i rozbić łączące was więzi. Twój mąż straci do ciebie zaufanie.
7
Zanim zaczniesz rozmowę z mężem, zadaj sobie kilka prostych pytań: dlaczego nie chcesz tego dziecka? Czy byłabyś gotowa zdecydować się na aborcję lub oddać dziecko do adopcji? Co na to powie twój mąż? Możesz być jedynie tylko przerażona faktem że zostaniesz mamą, ale odkryjesz że jednak chcesz zostać mamą.
8
Nie zamykaj się w sobie i nie trzymaj się uparcie swoich racji. Wysłuchaj uważnie tego, co twój mąż ma ci do powiedzenia. Nie musisz podejmować decyzji zbyt pochopnie, nie rób niczego pod wpływem emocji – możesz, później tego żałować. Być może to tylko strach przed nowymi obowiązkami. Musisz się odnaleźć w nowej sytuacji i pozwolić mężowi sobie pomóc.
9
Czas i miłość partnera działają na twoją korzyść, może właśnie odkryjesz że już pokochałaś to maleństwo, które nosisz pod sercem, ale jeszcze to nie dotarło do ciebie. Pozwól prowadzić się w podjęciu ostatecznej decyzji swojemu sercu.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane