drink warstwowy

Jak zrobić warstwowe drinki?·

Barman - specjalista Tipy.pl
drink warstwowy
1 z 8
Warstwowy drink zrobi wrażenie na każdym, komu go podasz. Wydawać by się mogło, że do jego przygotowania potrzeba zaawansowanych umiejętności barmańskich, jednak w rzeczywistości jest to bardzo proste. Wymaga jedynie odrobiny „know-how” i nieco cierpliwości, by poszczególne składniki drinka wlewać do kieliszka powoli i ostrożnie. Warstwowe drinki przygotowujemy zazwyczaj z likierów, syropów i śmietanki. Zestaw alkoholi może być jednak dowolny pod warunkiem, że będą się one różnić gęstością. Najlepiej dobierać składniki na zasadzie kontrastu – bezbarwne, przejrzyste trunki z mętnymi, gęstymi likierami. Więcej szczegółów na temat znajdziesz poniżej.
1
warstwowy drink - krok 1
Na początku określ gęstość poszczególnych składników. Te bardziej gęste będą cięższe. Jeśli masz wątpliwości, posłuż się wagą kuchenną. Pamiętaj jednak, by ważyć płyny w takim samym naczyniu i tej samej objętości. Ogólna zasada jest jednak taka: syropy smakowe (np. grenadyna), które nie zawierają alkoholu są zazwyczaj najgęstsze. Likiery i napoje spirytusowe, które zawierają mało cukru, ale dużo alkoholu są nieco lżejsze. Najlżejsze powinny być likiery na bazie śmietanki lub sama śmietanka.
2
warstwowy drink - krok 2
Ustaw poszczególne składniki w odpowiedniej kolejności – od najgęstszego do najrzadszego. Do ich wlewania możesz użyć lejka lub małych menzurek. Wygodnym narzędziem będzie również dzbanek lub łyżeczka barmańska.
3
warstwowy drink - krok 3
Sprawdź jaka jest objętość kieliszka, w którym planujesz przygotować drink. Pamiętaj, że objętość sumy składników nie może być większa, niż pojemność kieliszka. W razie wątpliwości odmierz odpowiednie proporcje w menzurce z podziałką. Możesz również zrobić to „na oko” używając małych kielonków.
4
warstwowy drink - krok 4
Ostrożnie wlej pierwszą warstwę drinka. Staraj się nie lać płynu po bokach kieliszka, ani nie rozchlapywać go.
5
warstwowy drink - krok 5
Teraz czas na drugi składnik. Należy wlać go ostrożnie na wierzch pierwszego w taki sposób, by oba trunki się nie zmieszały. Istnieje kilka sposobów, które pozwolą ci tego dokonać, tutaj opiszę dwa z nich.

Po rączce łyżeczki barmańskiej lub do latte (trudniejszy)

Włóż łyżeczkę do kieliszka w taki sposób, żeby znalazła się nad ostatnią warstwą drinka, ale nie dotykała czubkiem ani jego powierzchni, ani wewnętrznej strony kieliszka. Rączkę łyżeczki oprzyj natomiast o brzeg kieliszka, żeby cała łyżeczka pozostała nieruchomo. Teraz, używając lejka lub dzbanuszka, ostrożnie i baaardzo, baaardzo powoli zacznij wlewać kolejny składnik drinka w taki sposób, by spływał do kieliszka po łyżeczce. Ten sposób wymaga dużej precyzji, ponieważ część alkoholu może wylać się poza łyżeczkę. Spróbuj obrócić nią lekko, być może łatwiej będzie wlać strumień płynu pod nieco innym kątem. Nie zniechęcaj się, jeśli z początku nie otrzymasz pożądanych rezultatów. Potrzeba doświadczenia, by dojść do wprawy, jednak gdy tak się stanie, uzyskasz bardzo czyste i wyraźnie rozdzielone warstwy.
6
warstwowy drink - krok 6
Po wypukłej stronie łyżeczki (łatwiejszy)

Łyżeczkę umieść w kieliszku tak jak w kroku poprzednim. Jej koniec powinien znajdować się bardzo blisko wewnętrznej strony kieliszka, ale nie dotykać go. Powoli wlewaj kolejny składnik drinka kierując go wprost na wypukłą stronę łyżeczki (nie tak jak poprzednio – po rączce). Powinien on stopniowo spływać na poprzednią warstwę drinka. Ten sposób jest znacznie mniej precyzyjny, warstwy mogą się miejscami rozmazywać, szczególnie gdy płyny są wlewane prostopadle do kieliszka.
7
warstwowy drink - krok 7
Wykorzystując sposoby opisane powyżej, wlej do drinka kolejny składnik. Poczekaj chwilę, aż warstwy ustabilizują się. Drink jest gotowy do podania.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane