Korzystanie z toalety - jak nauczyć kota?

Jak nauczyć kota korzystać z toalety?

Jacus - specjalista Tipy.pl
Masz już dość kuwet, ich czyszczenia, wynoszenia kocich odchodów oraz sprzątania rozsypanego piasku po całym domu? Jeśli tak, dowiedz się jak wyszkolić kota, aby korzystał z toalety. Nie jest to wcale takie trudne jak sobie wyobrażasz.
1
Przenieś kocią kuwetę w pobliże toalety (jeśli już tam nie stoi). Daj kotu co najmniej tydzień lub dwa na przyzwyczajenie się do jej nowej lokalizacji. Koty nie są szczególnymi fanami zmian, zatem nie pospieszaj swojego kota i zachowaj cierpliwość.
2
Następną czynnością którą należy zrobić jest przeniesienie kociej kuwety na prawie na wysokość toalety. Możesz ustawić ją na taborecie lub niskiej szafce. Na wszelki wypadek przyklej kuwetę do taboretu za pomocą taśmy klejącej, aby kot jej niechcący nie zrzucił i nie rozsypał całego piasku po łazience.
3
nauka kota korzystania z toalety
Teraz, po kolejnych 2-3 tygodniach możesz zacząć uczyć kota korzystania z toalety. Kocią kuwetę możesz schować. Podnieś deskę klozetową. Na muszlę połóż niski rondelek z kocim żwirkiem w środku. Deskę sedesową opuść.
4
Zacznij wsypywać do garnka coraz mniej żwirku. Po 2-3 tygodniach możesz usunąć garnek ze żwirkiem. Kot będzie korzystać z toalety a ty w końcu zaoszczędzisz czas na sprzątaniu i pieniądze na żwirku.
?

Wskazówki
* W USA można kupić specjalne kuwety do nauki kota korzystania z toalety. Są to kuwety - nakładki na toaletę. (np. CitiKitty lub Litter Kwitter).

Powiązane porady

drapak dla kota
Rudy kot
kot

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

minimal ,
07.11.2017
Uczenie kota korzystania z toalety jest wbrew jego naturze. Pozbawienie go wygodnej pozycji, którą ma w kuwecie i sposobności do "zakopania" odchodów może spowodować problemy behawioralne i zdrowotne. Jest też zapewne niełatwe i czasochłonne.
Daria
20.10.2017
Kilka dni temu moj synek przyniusl zdychajacego kociaka.Po trzech dniach kocie zaczyna dokazywac. Siusiu zakumal ale.grubsza sprawe zalatwia na dywanie .Co robic?
Kasia
27.07.2015
Moj kot jak pierwszy raz przynioslm do domu od razu byl sadzany na wkladce na toalecie,nauka trwala tydzien ,warto bylo w domu czysto nie ma piach i zapchu
paulinateliczan
15.04.2013
Ale fajnie xd
Milka
08.04.2013
Ja właśnie uczę kotka z tym watercat i narazie mam pozytywne odczucia :D
lulu
17.12.2012
citi kitty jest juz na allegro, oryginalne i jest o wiele tansze niz wckici. ....wckici zdziera kase...
olusiax33
21.11.2012
ja mam 3 letniego kota , który jet nauczony robić do kuwety ale do.. BARDZO CZYSTEJ. nie zrobi gdzie jest brudno, a z kolei mam też drugiego starszego kota o 2 lata on zrobi do kuwety zawsze nawet jeśli cała kuweta jest zawalona gównami . próbowałam też dwóch kuwet ale starszy kot robił tak jakby nazłość i załatwiał się w obu... więc mój młodszy kot gdzy widzi czyste ubranie, koc- najlepiej białe to robi siku, kupe często robi doo wanny albo na dywan... co ja mam zrobić?????
tigoo
27.07.2012
co do sikania w inne miejsca- ja kropiłem zapachem którego nie lubią.. jakoś dało rade no i można z nimi pogadać- śmieszne ale też działa- ile razy kot przyłapany na sikaniu poza kuwetą biegł do niej to nie zliczę- wiedzą że to inne miejsce i że robią źle.. czasem żwirek nie pasuje- najlepiej drewniany z drzewa iglastego- zapach w domu świeży a i koty zadowolone- poza tym bardzo wydajny (ok 60zl na 2 miesiące przy 2 kotach)minus to trociny na dywanie itd :D
Lenka
13.05.2012
Nie pisze sie przez dwa t CitiKitty tylko przez jedno CitiKity, ale w Polsce jest juz identyczny produkt jak CitiKity, nazywa si WCkici i dziaa na tej samej zasadzie
luba791
17.11.2010
Dziękuję za poradę CitiKitty lub Litter Kwitter, wiem że to zadziała, tylko trzeba taką nakładkę kupić.