pływanie

Jak ćwiczyć na basenie, żeby schudnąć?
JoginkaJoginka - specjalista Tipy.pl

Pływanie to jedna z najzdrowszych i najprzyjemniejszych form ruchu. Pozwala ukształtować całą sylwetkę nie obciążając przy tym stawów. Zwłaszcza w lecie, gdy słupki rtęci biją kolejne rekordy, rozglądamy się za tą formą ochłody. Połączmy więc przyjemne z pożytecznym. Poniżej znajdziesz zestaw ćwiczeń, które pozwolą ci schudnąć i ujędrnić ciało pływając. Są one przystosowane do wykonywania ich w basenie, jednak równie dobrze nada się do tego jezioro czy morze. Zanim przystąpisz do ćwiczeń, przepłyń kilka długości basenu w ramach rozgrzewki. Po zakończonym treningu zrób to samo, żeby wygasić organizm.
1
ćwiczenia w basenie - krok 1
Ćwiczenie 1

Odepchnij się od jednego brzegu basenu, głowę mając skierowaną w prawo, a lewą rękę wyciągniętą wzdłuż do przodu. Prawa ręka spoczywa wzdłuż ciała. Poruszaj nogami w górę i w dół, utrzymując lewą rękę wyciągniętą do przodu. Żeby wziąć wdech obróć głowę opierając ją na ramieniu. Gdy dopłyniesz do końca basenu, odepchnij się od jego brzegu mając głowę skierowaną w tę samą stronę co poprzednio. Tym razem wyciąg jednak prawą rękę, a lewą połóż płasko wzdłuż ciała. Przepłyń w ten sposób 4 długości basenu.
2
ćwiczenia w basenie - krok 2
Ćwiczenie 2

Płynąc na lewym boku, wyciągnij lewą rękę do przodu, a prawą połóż wzdłuż ciała (rys. A). Sześć razy zrób wymach nogami, a następnie wyciągnij do przodu również prawą rękę płynąc na brzuchu przez kolejne sześć uderzeń nogami (rys. B). Teraz przekręć się na prawy bok, prawą rękę pozostaw wyciągnięta do przodu, a lewą połóż wzdłuż ciała. Płyń tak przez następne sześć uderzeń nogami (rys. C). Powtarzaj ten schemat dopóki nie dopłyniesz do końca basenu. Przepłyń w ten sposób 4 długości.
3
ćwiczenia w basenie - krok 3
Ćwiczenie 3

Nie dotykając stopami dna basenu, oprzyj dłonie na jego krawędzi w taki sposób, by znajdowały się w odległości lekko większej, niż szerokość ramion (rys. po lewej). Zrób wydech i unieś ciało do góry, tak jakbyś chciała wyjść z basenu (rys. po prawej). Napnij mięśnie brzucha, ramiona utrzymuj skierowane w dół i nie usztywniaj rąk w łokciach. Weź wdech i powoli obniż się do pozycji wyjściowej. Zatrzymaj się, gdy twoje łokcie będą zgięte pod kątem 90 stopni. Zrób dwie serie po 10-15 powtórzeń.
4
ćwiczenia w basenie - krok 4
Ćwiczenie 4

Stań na dnie basenu, w którym woda sięga ci przynajmniej do wysokości klatki piersiowej. Ręce umieść przed sobą i zegnij w łokciach pod kątem 90 stopni. Szybko odepchnij się od dna i machając nogami wynurz się na 30 sekund (rysunek po lewej). Przez ostatnie 10 z nich wyprostuj ręce i unieś nad głowę, złączając ze sobą dłonie (nie przestawaj poruszać nogami). Zrób 30 sekund przerwy i powtórz całe ćwiczenie w sumie 8 razy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane