Kolory Feng Shui

Jak oddziaływują kolory w Feng Shui?

AnetteAnette - specjalista Tipy.pl
Kolory Feng Shui
1 z 6
W sztuce Feng Shui, jednym z najłatwiejszych sposobów przeniesienia właściwej energii do pomieszczenia jest użycie odpowiedniego koloru. Każdy kolor stanowi ekspresję jednego z Pięciu Żywiołów Feng Shui. Tymi żywiołami są: Drzewo, Metal, Ogień, Woda oraz Ziemia. W zależności od rodzaju energii, której potrzebujemy w pomieszczeniu, powinniśmy wybrać odpowiedni kolor ścian, ramek, sztuki oraz innych dekoracji.
1
Sypialnia Feng Shui
Ogień - wysoka energia, pasja, namiętność

Zrównoważony poziom elementu Ognia wspiera starania dążące do osiągnięcia sukcesu w pracy, oraz uzyskania uznania, dobrej reputacji i sławy. Kolory ognia są proponowane również w sytuacji, gdy pragniemy zmienić jakąś część naszego życia (np. gdy szukamy nowego partnera a także, gdy dotychczasowy związek jest nudny).

* Ogień w Feng Shui jest elementem południa.
* Energia ognia jest zalecana również w północno-wschodnich oraz południowo-zachodnich częściach mieszkań i domów.
* Kolory Ognia to: czerwień, pomarańcz, purpura, róż, mocne odcienie koloru żółtego.
* Należy uważać kolory ognia, które użyte w nadmiarze mają działanie destrukcyjne.
2
Pokój dzienny Feng Shui
Ziemia - nadzieja, pokój, pożywienie i stabilność

Żywioł Ziemi jest mocnym i harmonijnym elementem Feng Shui. Pomaga on w stworzeniu stabilności, ochrania wszystkie związki.

* Ziemia jest żywiołem północno-wschodnim i południowo-zachodnim.
* Żywioł ziemi powinien być również głównym elementem centralnej części domu.
* Kolorami ziemi są: jasny żółty, beżowy, brązowy
3
Biuro Feng Shui
Metal - czystość, przejrzystość, ścisłość, dokładność

W sztuce Feng Shui metal jest elementem wnoszącym takie cechy jak precyzyjność, klarowność, skuteczność, kreatywność i efektywność. Zrównoważona obecność elementu metalu pomaga w lekkim i przejrzystym życiu.

* Metal jest żywiołem północno-zachodnim oraz zachodnim.
* Element ten powinien znajdować się w zachodniej części domu oraz w biurze.
* Kolorami żywiołu metalu są: szary, biały, srebrny, metaliczny.
4
żywioł wody
Woda - spokój, łatwość, swoboda, świeżość i urodzaj

Woda jest elementem wnoszącym świeżą, kojącą i czystą energię. Woda jest również starożytnym symbolem urodzaju, profesjonalizmu oraz porozumienia i dobrej komunikacji.

* Woda to symbol północy.
* Symbol wody powinien znajdować się również we wschodnich oraz południowo-wschodnich częściach domu.
* Kolorami wody w sztuce Feng Shui są: niebieski, granatowy, czarny.
5
Pokój dziecka Feng Shui
Drzewo - zdrowie i witalność

Żywioł Drzewa w Feng Shui, jest elementem wnoszącym energię zdrowia, witalności oraz wzrostu. Element ten wspiera również dążenie do dobrobytu i zamożności.

* Drzewo jest żywiołem wschodnim oraz południowo-wschodnim.
* Symbol ten powinien znajdować się również w części południowej domu.
* Kolorami Drzewa w Feng Shui są: brązowy oraz zielony.

Zieleń jest kolorem początku oraz zrównoważonego wzrostu. Wspierając nowe przedsięwzięcia, sugerowany jest na starcie np. nowego życia, nowego związku.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

szaman
01.05.2020
brązowy to nie kolor ziemi tylko gnijącego elementu drzewa :)
Pazuzu
05.10.2015
Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, że w te wszystkie feng shui, jing jangi i inne dalekowschodnie zabobony wierzą ci, co zazwyczaj deklarują się jako zagorzali przeciwnicy zabobonów "katolskich" i jako tzw. racjonaliści...
wic
02.10.2015
To dlatego biurowce budyni działalności są biało-szaro-czarn0szklano-stalowe ? Do wyrzygania. Już nie można na to patrzeć.
żan
02.10.2015
To wszystko ktoś kiedyś, w długie zimowe wieczory, wymyślił. Można w to wierzyć lub nie tak jak duchy, kosmitów, reinkarnację itp!
as
02.10.2015
Cóż ... 21 wiek a ludzie (jak sądzę po ilości postów u nas na szczęście garstka) do zwykłej estetyki, gustu zdrowego rozsądku dopisują orientalne religijne bajeczki i wróżby w stylu horoskopów ... żenada...
mia
02.10.2015
Brednie, jakieś daleko wschodnie czary mary