Triki i sztuczki przydatne pod namiotem lub na campingu

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
1 z 13
Lato to najlepszy czas na wyjazdy, wycieczki i przeżywanie przygód. Takie przygody zdecydowanie zapewnia wyjazd pod namiot, na camping czy survival. Spędzanie czasu na łonie natury jest przyjemne, kształtuje charakter i uczy zaradności, ale nie jest proste. Przed takim wyjazdem warto się przygotować i poznać kilka rad i sztuczek ułatwiających spędzanie czasu na campingu lub pod namiotem.
1
Jeżeli masz w domu małe dzieci zapewne masz też piankowe puzzle na podłogę. Warto wziąć je ze sobą, by wyłożyć nimi podłogę w namiocie. Znacznie wygodniej się wtedy śpi i porusza.
2
Osoby, które wyjeżdżały już pod namiot wiedzą zapewne jakim problemem jest oświetlenie. Latarka może oświetlić tylko część namiotu, a kiedy skierujemy ją na kogoś to światło razi w oczy. Przy pomocy latarki można jednak wykonać lampkę, która będzie równomiernie oświetlać cały namiot. Taką latarkę wystarczy przymocować do dużej butli z wodą i skierować strumień światła do jej środka.
3
Przechowuj zapałki w szczelnym plastikowym pudełeczku. Zapałki noszone w oryginalnym tekturowym kartoniku mogą łatwo przemoknąć i stać się niezdatnymi do użycia. Do pudełeczka, w którym nosisz zapałki warto przykleić kawałek papieru ściernego, który posłuży za draskę.
4
Przygotuj pojemnik na papier toaletowy. Papier toaletowy przemaka szybciej niż zapałki. Ludzie na campingach zazwyczaj lubią go trzymać na zewnątrz namiotu, wieszać na drzewie etc. Aby zabezpieczyć papier przygotuj plastikowe, odrobinę większe od niego pudełko (zazwyczaj najlepiej nadają się okrągłe puszki po kawie i rozpuszczalnym kakao). W pudełku wytnij otwór, przez który wysuniesz końcówkę papieru. W ten sposób będziesz mógł go rozwijać bez konieczności odkręcania pudełka, więc też nie zostawisz go nigdy wyjętego z ochronnego opakowania. Jeśli chcesz możesz do pudełka przymocować sznurek, dzięki któremu powiesisz papier np. na drzewie.
5
Puste pudełka po tic-tac'ach są idealne do przechowywania przypraw podczas campingów. Twoje potrawy nadal będą dobrze smakować, a przyprawy będą zajmować mało miejsca i będą wygodne w użyciu.
6
Jeżeli cenisz sobie wygodę, przygotuj sobie pojedyncze porcje pasty do zębów. Zrobisz to wyciskając je w kawałki słomek do napojów. Słomki potnij na kawałki odrobinę dłuższe niż potrzebujesz. Ich brzegi spłaszczaj i przypalaj ostrożnie zapalniczką, by je zamknąć. W ten sposób możesz też przechowywać maści na ugryzienia itp. Takie drobne porcje łatwiej ze sobą nosić niż całą tubkę. W ten sposób każdy może mieć odpowiednią porcję przy sobie, nawet jeśli Ty i Twoi znajomi korzystacie z jednej tubki pasty czy maści.
7
Podczas spania pod namiotem dość kłopotliwe jest używanie mydła. Kostka mydła już po pierwszym użyciu robi się rozmoczona i miękka. Trudno ją później przenosić w inne miejsce, łatwo zabrudzić, zgubić itp. Samo korzystanie z takiej rozmoczonej kostki mydła jest nieprzyjemne. Mydło w kostce ma jednak wiele zastosowań i właściwości, których nie ma mydło w płynie (np. łagodzi swędzenie po ugryzieniu komarów). Dlatego warto przygotować sobie pojedyncze i wygodniejsze w użyciu płatki mydlane. Aby to zrobić po prostu ostrożnie odcinaj płatki w kostki mydła przy użyciu skrobaczki do warzyw.
8
Wykorzystaj pasek do spodni i metalowe haczyki (pozaginaj kawałki drutu) by powiesić patelnie i rondelki na pobliskim drzewie.
9
Wykorzystaj pustą fiolkę po tabletkach, by przygotować mini zestaw pierwszej pomocy. Noś w nim plastry opatrunkowe, przygotowane według szóstego punktu dawki maści przeciw ugryzieniom, środki przeciwbólowe itp.
10
Użyj mleka w proszku, by przygotować sypką mieszankę do naleśników w słoiku. Gdy zechcesz usmażyć naleśniki wystarczy, ze dodasz do słoika wodę i jajko, zakręcisz go i wstrząśniesz, by po chwili mieć gotowe ciasto na naleśniki.
11
Bawełniane waciki zanurz w roztopionym wosku. Przygotujesz w ten sposób świetną podpałkę ułatwiającą rozpalenie ogniska
12
Zabierasz ze sobą przenośną lodówkę? Zamroź wodę w butelkach i wypełnij nimi lodówkę. Jedzenie dłużej pozostanie świeże, bo zamrożona woda pomoże na dłużej utrzymać niska temperaturę.
Strona 1 z 13

Powiązane porady

Pranie
porwana kobieta
zdjęcie na plaży

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

tomik123
22.09.2017
wychodzę z założenia, ważne by kupować świeże i regionalne na miejscu, poznać coś nowego, korzystamy też ze słoików
mil_nil
21.11.2016
Najlepsza stronka z której korzystam to https://www.campingshop.pl/ mogę polecić każdemu kto lubi tematykę biwaku :)
mil_nil
21.11.2016
:)
lol
13.08.2015
mam 14 poradę - najlepiej zostań w domu, po co się męczyć w namiocie bez podłogi, mydła, cayenne i kardamonu.
Wujek dobra rada
13.08.2015
Pamietaj o zasypaniu kloca w lesie.