Usuwanie pieprzyków

Jak pozbyć się pieprzyków za pomocą olejku oregano?

Jess - specjalista Tipy.pl
Usuwanie pieprzyków
1 z 5
Pieprzyki są skupiskami komórek barwnikowych, które mają zazwyczaj postać małych, brązowych plamek, ale występują również w innych kolorach, w tym w czerwonym. Na ogół nie są one niebezpieczne, jednak część z nich może mieć komórki rakowe. Wszystkie pieprzyki powinny być zatem na bieżąco kontrolowane przez lekarza. Istnieje jednak stara metoda niekonwencjonalnego usuwania pieprzyków, w tym tych niebezpiecznych za pomocą olejku oregano*. Stosowanie tego olejku pomaga również w pozbyciu się przebarwień oraz brodawek.
1
olejek oregano na pieprzyki - krok 1
Zamocz patyczek do uszu w olejku oregano. Zamiast patyczka możesz użyć małego wacika lub po prostu nałożyć kilka kropel olejku na plaster lub gazik.
2
olejek oregano na pieprzyki - krok 2
Przyłóż nasączony olejkiem wacik do skóry, w miejscu gdzie znajduje się pieprzyk lub kurzajka i pozostaw go tam przez 10-15 minut.
3
olejek oregano na pieprzyki - krok 3
Nałóż kropelkę olejku lawendowego dookoła pieprzyka, aby złagodzić podrażnienie. Uczucie pieczenia jest normalne, jednak powinno trwać jedynie minutę czy dwie. Pieczenie może być złagodzone również poprzez dodanie do kropelki olejku oregano jednej kropelki roztopionego oleju kokosowego.
4
olejek oregano na pieprzyki - krok 4
Powtarzaj przykładanie olejku dwa razy dziennie. Zaprzestań kuracji, jeśliolejki powodują długotrwałe zaczerwienienie, opuchliznę, swędzenie lub suchość skóry.

Olejek przechowuj w chłodnym i ciemnym miejscu.
?

Wskazówki
O sposobie wykorzystania olejku oregano do usuwania pieprzyków rakowych pisze Julia Lawless w swej książce "Encyclopedia of Essential Oils: The Complete Guide to the Use of Oils in Aromatherapy & Herbalism" oraz Marcel Lavabre – autor "Podręcznika Aromaterapii".

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

happy
09.05.2016
Usunęłam duży pieprzyk znajdujący się nad górną wargą. Dermatolog najpierw zbadała znamię a następnie usunęła metodą przez wypalanie, bo na wymrożenie znamię było za wysokie. Trzeba to zrobić najlepiej jesienią, żeby słońce nie podrażniało blizny. Mam teraz gładką skórę, Długo zwlekałam z podjęciem decyzji o usunięciu, ale teraz jestem zadowolona. Przez pierwszy miesiąc nie wyglądało to ładnie, jak ślad po wyciśniętej kroście. Płaskie znamiona można wymrozić, Usunęłam jedno takie na plecach (oczywiście po zbadaniu), było czarne i nie wyglądało ciekawie ,Teraz nie mam śladu. I wszystko na NFZ. Jestem wdzięczna pani dermatolog.Pozdrawiam
aga
01.02.2016
Jak się ma znamiona, to powinno się usuwać u specjalisty. Od lat choruję na raka i widzę na oddziale sporo ofiar domowej medycyny. Nie jesteś lekarzem czy kosmetyczką, nie umiesz ocenić czy to tylko pieprzyk - niewinne skupisko pigmentu, czy jakieś dziadostwo, które podrażnione rozsieje się po organizmie.
kaz
01.02.2016
To pewnie przez takie domowe sposoby pokutuje pogląd aby tych zmian nie ruszać. Zanim cokolwiek zrobisz niech lekarz to zobaczy, a z tymi kosztami nie jest aż tak źle.
zdumiona
01.02.2016
Idioci! Jak możecie namawiać ludzi na domowe sposoby usuwania znamion? Każde znamię powinien zobaczyć LEKARZ! Wciskacie ludziom ciemnotę i ciemny człowiek to kupi. Problem w tym, jak to się skończy nowotworem. A tym właśnie grozi gmeranie w pieprzykach na własną rękę.
mariam
01.02.2016
A ja polecam smarowanie małych pieprzyków, czy jak kto woli narośli przecierać kilka razy dziennie zwykła wodą utlenioną. Po kilku dniach same odpadną i znikną na zawsze. Metoda sprawdzona i działa w 100%.
bubu100
03.09.2014
I to działa faktycznie czy na podrażnieniu się kończy? Próbował ktoś i może potwierdzić z autopsji?
topielica
25.08.2013
Ciekawe -ja dotychczas korzystałam z metody usunięcia pieprzyka laserem - jedno podejście i po pieprzyku, ale to kosztowne .Można też usunąc pieprzyki chirurgicznie i to w ramach ubezpieczenia ,ale najpierw należy udac się do chirurga lub dermatologa.