Triki i sztuczki ułatwiające malowanie

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
1 z 16
Każde wnętrze ma swój własny niepowtarzalny charakter, który ma wpływ na samopoczucie osób w nim przebywających. Urządzając mieszkanie kierujemy się swoim gustem, upodobaniami i charakterem, dopasowujemy je do siebie, by dobrze się w nim czuć. Ludzie się jednak zmieniają w miarę upływającego czasu. Staramy się przenosić te zmiany na nasze otoczenie i stale je kształtujemy, odnawiamy, przedekorowujemy. Najprostszym sposobem na zmianę wystroju wnętrza jest malowanie ścian, lub znajdujących się w nim mebli i ozdób. Niestety nie każdy potrafi dać sobie z tym radę bez pomocy specjalisty. Zanim zabierzemy się za malowanie warto poznać kilka trików i sztuczek, które nam je ułatwią.
1
Użyj rolki do ubrań by oczyścić wałek 

To szczególnie ważne, gdy używasz dość taniego wałka do malowania ścian. Zazwyczaj są na nim drobinki kurzu, śmieci i nitek, których nie widzimy i nie możemy usunąć ręką. Jeżeli nie oczyścimy wałka, może on zostawiać drobne śmieci na ścianie podczas malowania.
2
Nigdy więcej nie myj korytka do farby 

Zamiast tego owiń je folią aluminiową lub jednorazową foliową torbą. Po użyciu po prostu zdejmij folię i wyrzuć.
3
Wykorzystaj rozciętą plastikową butlę od mleka jako pojemnik na farbę 

Jest ona szersza od puszki, przez co łatwiej nabierać farbę na pędzel. Po zdjęciu nakrętki gwint nada się doskonale jako uchwyt na pędzel.
4
Wbij gwoździe w nogi malowanych krzeseł 

Unieś nogi krzesełka lub taboretu przez wbicie w nie gwoździ (tak jak na zdjęciu) - dzięki temu znacznie łatwiej i wygodniej będzie Ci pomalować nogi krzeseł, nawet od spodu.
5
Przytnij brzegi starego wałka 

Jeżeli planujesz użyć drugi raz tego samego wałka, zwróć uwagę na jego brzegi. Zazwyczaj to na nich zostają trudne do usunięcia resztki starej farby. Pozbądź się ich przycinając nożyczkami włosie na końcach wałka.
6
Chroń elementy o nieregularnych kształtach folią spożywczą 

Niektóre elementy mają niewygodny przy malowaniu kształt. Gazeta się na nich nie utrzymuje, folia ochronna zsuwa się z ich powierzchni, przez co wyjątkowo trudno je zabezpieczyć. Łatwo można to jednak zrobić przy pomocy folii spożywczej, która dopasowuje się łatwo do każdego kształtu.
7
Zabezpiecz drobne elementy wazeliną 

Pokryj wazeliną elementy, których nie chcesz pomalować np. metalowe aplikacje, śrubki itp. Nawet jeżeli znajdują się one na powierzchni, którą malujesz i pokryjesz je farbą, po wyschnięciu łatwo usuniesz z nich wazelinę i farbę, a one pozostaną czyste.
8
Odśwież starą taśmę malarską 

Jeżeli twoja taśma malarska jest stara i ciężko ją rozwijać, włóż ją na 10 sekund do mikrofalówki. Po wyjęciu będzie jak nowa.
9
Przed malowaniem umyj metalowe przedmioty octem

Po umyciu pozwól im wyschnąć i zacznij malowanie. Ten zabieg sprawi, ze farba utrzyma się dłużej i nie będzie pękać.
10
Drobne przedmioty maluj w kartonie 

Jeżeli używasz farby w sprayu do malowania drobnych przedmiotów, umieść je najpierw w kartonie. W ten sposób narobisz mniej bałaganu i oszczędzisz sobie sprzątania.
11
Załóż gumkę recepturkę na puszkę z farbą 

Zamiast o brzeg puszki, ocieraj pędzel o gumkę. Zmniejszysz ryzyko rozchlapania farby wokół puszki. Sama puszka też będzie czystsza, przez co łatwiej i wygodniej będzie przechować pozostałą część farby.
12
Wygładź pomalowany mebel szarym papierem 

Jeżeli po wyschnięciu pomalowana powierzchnia jest szorstka, wygładź ją kawałkiem szarego papieru lub czystą papierową torebką od pieczywa.
13
Ostrożnie odrywaj ochronną taśmę malarską 

Powinieneś robić to lekko pod skosem i w dół. W ten sposób uzyskasz czystą i równą linię.
14
Odśwież stare pędzle octem 

Kiedy Twoje pędzle są czyste, ale sztywne, odśwież je zanurzając je w gorącym occie na pół godziny. Po tym czasie umyj je wodą z mydłem.
15
Efekt retro przy malowaniu drewna 

Jeżeli malujesz drewniane meble i chcesz zwrócić uwagę na znajdujące się na nich ozdoby, przed pomalowaniem potrzyj je świeczką. Po pomalowaniu dekoracje nabiorą wyjątkowego charakteru a mebel będzie wyglądać bardziej retro.
Strona 1 z 16

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

rady dla baranow
01.07.2015
na 16 rad, moze ze 3 mozna wykorzystac... taka kuweta do malowania kosztuje chyba mniej niz rolka folii aluminiowej. a po za tym, gdy farba wyschnie, latwo ja usunac zrywajac ja jak naklejke ;) za te rady chyba im niezle posmarowali producenci folii i rolek do czyszczenia ubran ^^ MOJA RADA JEST TAKA: NIE UMIESZ MALOWAC, WYNAJMIJ SPECJALISTE. MOZESZ SOBIE TYLKO DODATKOWYCH KOSZTOW NAROBIC JAK COS SPARTOLISZ, A O PLAMY NA DYWANIE NIE JEST TRUDNO, NAWET NIE ZAUWAZYSZ JAK ZACZNIESZ ROZNOSCI FARBE NA PODESZWACH ;)