Panierowane parówki smażone

Jak zrobić smażone parówki panierowane?·

Jess - specjalista Tipy.pl
Panierowane parówki smażone
1 z 7
Te paróweczki są niewiarygodnie pyszne! Wydają się dość pracochłonne do zrobienia jednak wcale tak nie jest. Z poniższego przepisu przygotujesz 10 parówek.
P

1 szklanka mąki kukurydzianej, 1 szklanka mąki, 1/4 szklanki cukru, 1 łyżka sody oczyszczonej, 1/4 łyżeczki soli, 1 ubite jajko, 1,5 szklanki maślanki (jeśli nie masz to może być mleko), 1 łyżka oleju, 1 łyżka miodu, 2 opakowania parówek (10 sztuk), 10 patyczków bambusowych do szaszłyków, olej roślinny do głębokiego smażenia

1
Do głębokiego rondelka nalej olej (tyle jak do smażenia frytek). Zwiększ ogień na średni i rozgrzej olej do 175 stopni C. Przełóż do dużej miski mąkę kukurydzianą, mąkę zwykłą, cukier, sodę i sól. Wszystko dobrze wymieszaj a następnie dodaj ubite jajko, maślankę, olej i miód. Wymieszaj dokładnie - ciasto powinno być bardziej gęste niż ciasto do naleśników.
2
Wyciągnij parówki z opakowania. Osusz je ręcznikiem papierowym (dzięki temu ciasto się do nich lepiej przyklei). Nabij każdą parówkę wzdłuż na patyczek bambusowy. Jeśli parówki są bardzo długie to przekrój je na pół.
3
Przelej ciasto do wysokiej szklanki (najlepiej o wysokości większej niż długość parówki) i dość małej średnicy. Przytrzymaj parówkę za patyczek a następnie zamocz ją w cieście.
4
Pomału wyciągnij ją ze szklanki i odczekaj chwilkę, aby ociekł nadmiar ciasta.
5
Jak ciasto przestanie cieknąć to od razu włóż parówkę do rozgrzanego tłuszczu (patyczek powinien wystawać poza rondel). Jeśli jest taka potrzeba to odwróć parówkę po chwili na drugą stronę. Smaż przez około 2-3 minuty, aż ciasto zrobi się brązowe.
6
Wyciągnij z oleju i przełóż na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym. W taki sam sposób usmaż kolejne parówki. Podawaj z ulubionym sosem.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane