Jak schłodzić piwo bez lodówki?·

Jess - specjalista Tipy.pl
1 z 18
Czy zdarzyło ci się kiedyś wyjechać pod namioty, na camping czy na łódkę i z przerażeniem stwierdzić, że piwo, które ze sobą zabrałeś jest ciepłe? Lodówka turystyczna się przydaje, jednak nie przejmuj się - nie jest ona konieczna. Jak zatem schłodzić piwo bez niej? To proste! Poniżej przedstawiam 5 sposobów na schłodzenie piwa bez lodówki.
1
Sposób z wykorzystaniem wiatru 

Kup piwa w butelkach szklanych a nie w puszkach. Szklane butelki lepiej nadają się do tej metody.
2
Włóż butelkę z piwem do skarpetki lub podkolanówki. Skarpetka powinna być dość długa - nie może to być tzw. stopka.
3
Zamocz skarpetkę wraz z piwem. Możesz zanurzyć ją w rzece, jeziorze, pod bieżącą wodą czy w wodzie butelkowej. Upewnij się, że skarpetka jest całkiem mokra. Następnie powieś skarpetkę z piwem w cieniu na jakieś gałęzi. Miejsce to powinno być otwarte, niezasłonięte, w którym dość mocno wieje wiatr (im większy wiatr tym zimniejsze będzie piwo). Jeśli dzień jest upalny i bezwietrzny to ta metoda nie zadziała.
4
Pozostaw piwo w skarpetce na wietrze przez około 20-30 minut. Im dłużej będzie tam wisieć, tym będzie zimniejsze.
5
Sposób z wykorzystaniem gazety 

 Podrzyj gazetę na długie paski.
6
Dokładnie zamocz papier.
7
Owiń butelkę w mokry papier.
8
Postaw butelkę owiniętą mokrym papierem w cieniu i poczekaj, aż woda z niego wyparuje. Jak papier będzie prawie suchy to piwo będzie już schłodzone.
9
Metoda z wodą 

Jeśli masz dostęp do zimnej wody to sprawa załatwiona. Ta metoda działa zarówno na piwo w butelce jak i w puszce. Nie musisz używać skarpetki, jednakowoż owinięcie czymś butelki przyspieszy proces chłodzenia piwa. Najpierw owiń czymś butelki (nie musisz tego robić) a następnie włóż piwo do zimnej wody. Najlepiej będzie je przywiązać lub zaklinować pomiędzy kamieniami, aby nie odpłynęło z prądem.
10
Odczekaj 10 minut, aby piwo zdążyło się schłodzić.
11
Jak już czas minie wyciągnij piwo ze skarpetki (o ile wcześniej je do niej wkładałeś), otwórz je i ciesz się schłodzonym browarem.
12
Sposób z wykorzystaniem lodu i soli 

Ten sposób przyspieszy proces chłodzenia piwa. Można go stosować zarówno do piwa w butelkach jak i w puszkach. Wypełnij miskę (im grubsze ma ścianki i jest bardziej szczelna tym lepiej) wodą i włóż do niej kostki lodu. Dodaj jak najwięcej lodu - tyle, aby do miski zmieściło się również piwo. Najlepiej będzie jeśli dodasz po równo wody i lodu.
13
Dodaj do wody z lodem łyżkę soli. Dodanie soli obniży temperaturę w jakiej woda zaczyna zamarzać. Oznacza to, że woda może dzięki temu osiągnąć niższą temperaturę niż 0 stopni C i nie zamieni się w lód.
14
Włóż piwo do roztworu wodnego i delikatnie poruszaj pojemnikiem na boki przez 2-5 minut. Dzięki poruszaniu się lodowatej wody wokół piwa szybciej zrobi się ono zimne.
15
Wylej wodę z pojemnika.
Nie wylewaj wody z solą na rośliny. Sól w dużym stężeniu może zniszczyć roślinność, zaś w niskim zmienić pH gleby (co również nie jest dobre). Wylej wodę z solą w miejscu, w którym nic nie rośnie, aby nie zaszkodzić środowisku.
16
Sposób z zakopywaniem 

Ten sposób nie jest taki szybki jak poprzednie jednak dzięki niemu zimne piwo nie zrobi się szybko ciepłe. Wybierz dobre miejsce. Najlepsze będzie w cieniu, niedaleko płynącej wody (np. strumyka czy rzeki). Może być również woda stojąca - jezioro lub oczko wodne. Im ziemia jest bardziej wilgotna tym lepiej. Jeśli w pobliżu nie ma żadnego zbiornika wodnego, a ty masz duże zapasy wody wówczas możesz wylać jej trochę na ziemię, aby zrobiła się wilgotna.
17
Wykop dziurę w ziemi, na tyle dużą, aby zmieściło się w niej całe piwo i zakop je po sam kapsel lub wieczko. Wierzch piwa może być na powierzchni - dzięki temu się nie pobrudzi a ty łatwiej znajdziesz później swój browar. Im głębiej w ziemi tym chłodniej.
Strona 1 z 18

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (13)

* Pola wymagane

Joanna
29.08.2020
Mąż, gdy zapomni rano wsadzić piwo do lodówki, to wkłada je do wody zimnej ze solą i lodem. Piwo szybko się chłodzi.
Autors
24.08.2015
Wrzucić piwo do zimnego strumyka lu jeziora - po prostu genialne nigdy bym na to nie wpadł. Wrzucić piwo do miski z lodem - a skąd ja kur..a wezmę lód skoro nie ma dostępu do lodówki to tym bardziej do zamrażarki . A pan autor naprawdę Ameryki nie odkrył z tzw. temperaturą krzepnięcia. W sumie podczas takich upałów jakie ostatnio mieliśmy człowiek często nosił sobie kilka kostek lodu w kieszeni na wszelki wypadek do drinka czy coś:-]. Ja mam jeszcze inne pomysły na schłodzenie browarka tak mnie ten artykuł zainspirował... Pomysł 6. Umieszczamy browarek w misce, na ten przykład, następnie wyciągamy z kieszeni tzw. naczynie Deewara - czyli taki termos napełniony ciekłym azotem (akurat się tam przez przypadek znajdował) wylewamy ciekły azot na browarek ( nie na rękę. Bo nam odpaść może patrz: "Mortal Kombat" Sub Zero - Fatality) następnie taki browarek zimny jak jasna cholera - bo ciekły azot do ciepłych nie należy nawet przy afrykańskich upałach - spożywamy kurde uważając tylko na kawałki szkła z butelki która nam niechybnie pęknie w zetknięciu z ciekłym azotem. No ale jak się człowiekowi pić chce to i chrupka szklanego przegryzie. Wiec metoda jest ok. Sposób 7: O ile sposób 6 wykorzystywał zasady fizyki i termodynamiki o tyle sposób 7 opiera się o czysto techniczne aspekty. Mianowicie chodzi o to: Na kempingu nie mamy lodówki bo.... nie ma prądu . Dlatego wskakujemy na rower stacjonarny w kolarkach z decathlonu i pedałujemy ile wlezie w celu wskrzeszenia za pomocą dynama en. elektrycznej potrzebnej do zasilenia lodówki. Efektywność tej metody wynosi jakieś 11,2 % co oznacza że aby schłodzić naszego browarka do temperatury ok.8 st. C trzeba pedałować przez czas ok 56 min. ze średnia prędkością równą 119 km/h. Co prawda nawet Lance Armstrong po najlepszym koksie nie dałby nwet gdyby pedałowali razem z Rafałem Majką na tandemie ale motywacja w postaci zimnego browarka może zdziałać cuda. Mam jeszcze kilka równie prostych pomysłów na schłodzenie piweczka ale to już na priva jeśli ktoś wybiera się na kemping roszę...
alkoholik
24.08.2015
ja wzucam piwo do studnie
gosc
24.08.2015
i zbierz mandat w krzakach za 100zł
davy1950Nick
24.08.2015
Ciebie chyba powaliło w jakim teraz kiosku znajdę gazety na 30 piw?.Wpisz komentarz
Xor
24.08.2015
Czy to pisał jakiś mało rozgarnięty człowiek? - serio? Takie RADY? Jestem w szoku, bo pewnie nikt by nie wpadł na te pomysły - zostawić piwo w wodzie, żeby się schłodziło...pyszna rada!
smiercrusom
24.08.2015
co to ? jakiś ruski portal ? fe !
kolo
24.08.2015
jaki dziennikarz taki artykuł...... takich wypocin dawno nie widziałem...5 sposobów na 18 stronach .. o ich mądrości juz sie nie wypowiem
brudnyHARY
24.08.2015
Super porady, Ciekawe jaki idiota to pisał ? Pewnie stary niepijący prawiczek. LÓD :)) owszem można kupic w sklepie, ale w sklepie równiez można kupić zimne piwo . WIATR skoro jest wiatr to i piwo sie nie rozbi ciepłe. WODA Z POTOKU to nawet głupi by na to wpadł . jedynie to z tą MOKRĄ GAZETĄ musze sprawdzić , reszta to psu na budę. Myślałem że będzie cos nowatorskiego a tu same starocie. ---- Ja podam dobry sposób. lodówka taka na wkłady. Lecz zamiast wkładów polecam zamrozić wode w botelece platikowej. O wiele lepsze niż te kiepskie wkłady , 3/4 butelki wody i zamrozić , wtedy do tej lodóweczki, gwarantuje ze o wiele lepiej wszystko schłodzi.
Arek
23.03.2015
Bez sensu, jak będzie jakaś woda w poblizu to schłodzę piwo w wodzie