Pulpety w sosie słodko-kwaśnym

Jak zrobić pulpety w sosie słodko-kwaśnym?

Jess - specjalista Tipy.pl
Pulpety w sosie słodko – kwaśnym stanowią doskonały pomysł na codzienny obiad. Są dość proste w przygotowaniu i nie wymagają wiele wysiłku, ani specjalnych umiejętności kulinarnych. Raz spróbowane na stałe zagoszczą w waszym obiadowym menu. Bez wątpienia ich smak i aromat zaskoczy nawet najwybredniejsze podniebienia. Smakują wyśmienicie z ziemniaczkami lub ryżem. Poniżej znajdziecie znakomity przepis na egzotyczne pulpety.
P

600 g ananasa z puszki, ¾ szklanki bułki tartej, 1 łyżeczka czosnku granulowanego, 1 jajko lekko ubite, 50 dkg mielonej wołowiny, 25 dkg mielonej wieprzowiny, 1 mała zielona papryka, 1 i ¼ szklanki cukru, 2 łyżki skrobi kukurydzianej, 1 łyżka bulionu drobiowego, 1 szklanka płynu (pozostała zalewa z ananasa + woda), ½ szklanki ketchupu, ½ szklanki czerwonego octu winnego, 1 ząbek czosnku

1
Odlej do szklanki zalewę z ananasa i pokrój go na cząstki. Paprykę umyj, wykrój z niej gniazdo nasienne i pokrój w kostkę.
2
Rozgrzej piekarnik do 190 stopni C. Odmierz 1/3 pozostawionej zalewy z ananasa, zaś resztę odłóż na bok. W dużej misce wymieszaj 1/3 szklanki zalewy z ananasa, bułkę tartą i przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodaj lekko rozbite jajko oraz mięso mielone i dobrze wymieszaj. Uformuj rękami małe kulki o średnicy ok. 2,5 cm. Włóż do piekarnika i piecz przez 20-25 minut, lub do czasu, aż mięso będzie dobrze upieczone i brązowe.
3
W średnim rondelku wymieszaj cukier, skrobię kukurydzianą i bulion. Dodaj pozostałe składniki na sos. Postaw na średni ogień i gotuj cały czas mieszając, aż sos zgęstnieje. Dodaj pokrojonego ananasa i zieloną paprykę. Gotuj, aż sos się dobrze podgrzeje.
4
Pulpety
Przełóż pulpety na talerze i polej sosem z papryką i ananasem. Podawaj z ziemniakami lub ryżem.

Powiązane porady

kiełbasa
Pilaw
Czebureki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane