Omlet z bakłażanem

Jak zrobić omlet z bakłażanem?

Jess - specjalista Tipy.pl
Omlet z bakłażanem czyli Tortang Talong jest bardzo prostym daniem, którego przygotowanie wymaga nieco cierpliwości ale rezultat jest wspaniały. Danie to można znaleźć w każdej restauracji na Filipinach i w jadłodajniach Turo-Turo. Przygotowanie tego dania jest bardzo proste i składa się z dwóch etapów. Najpierw należy upiec bakłażany na grillu jednak jeśli nie ma się zbyt wiele czasu to można to zrobić w mikrofalówce lub po prostu opalić skórkę nad ogniem. Drugim etapem jest zrobienie ciasta jajecznego.
1
Najpierw opal bakłażana nad ogniem z każdej strony, tak, aby skórka napuchła i zrobiła się prawie czarna. Jeśli nie masz dostępu do otwartego ognia wówczas możesz upiec bakłażana w piekarniku, jednak to nieco dłużej trwa (ok 15-20 minut).
2
Jeśli skórka z bakłażana nie chce zejść wówczas owiń go folią i włóż na kilka minut do nagrzanego piekarnika, aby się ugotował w parze.
3
Obierz bakłażana ze skórki.
4
W miseczce ubij jajka a następnie włóż do nich bakłażana i go rozpłaszcz widelcem. Dopraw całość do smaku solą i pieprzem.
5
Rozgrzej patelnię z odrobiną oliwy (na średnim ogniu). Jak olej będzie już gorący przełóż na niego bakłażana i polej go resztką ubitych jajek. Smaż z każdej strony po około 2 minuty, aż jajko się zetnie.
?

Wskazówki
Do masy jajecznej możesz dodać również podsmażoną cebulkę, czerwoną i zieloną paprykę, czosnek oraz mięso mielone.

Powiązane porady

Smażony ryż z kurczakiem
chrupiące warzywa z patelni
lody z zielonej herbaty

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane