10 sposobów na oparzenia słoneczne·

Jess - specjalista Tipy.pl
1 z 11
Znów zapomniałaś się posmarować kremem z filtrem lub siedziałaś zbyt długo na słońcu? Twoja skóra jest czerwona, spuchnięta i boli tak bardzo, że nie możesz jej dotknąć? Niestety nie ma sposobu na to, aby skóra zregenerowała się w ciągu jednego dnia, jednak proces ten można znacznie przyspieszyć. Poniżej przedstawiam 10 najlepszych sposobów na oparzenia słoneczne.
1
Aloes

Jeśli nie masz pod ręką żywego aloesu, z którego można by było wycisnąć sok, to udaj się do apteki po krem łagodzący z aloesem. Sok z aloesu ma działanie przeciwzapalne oraz właściwości przeciwutleniające.
2
Pomidory

Może to zabrzmieć dziwnie, jednak pomidory są również jednym z najlepszych środków na oparzenia słoneczne. Pomidora należy włożyć do lodówki, aby się schłodził a następnie pokroić w plasterki i przyłożyć do poparzonej skóry na około 1 godzinę. Pomidory zawierają przeciwutleniacz likopen, który skutecznie wyciągnie ciepło z oparzonego miejsca. Ponadto, regularne spożywanie pomidorów może znacznie obniżyć ryzyko przyszłych oparzeń słonecznych. Likopen wraz z zawartymi w pomidorach przeciwutleniaczami wzmacniają naturalną ochronę skóry przed promieniowaniem UV oraz stanami zapalnymi.
3
Krem do golenia

Kremy i pianki do golenia mają w swoim składzie mentol oraz różne dodatkowe składniki i witaminy, które regenerują podrażnioną skórę, nawilżają ją oraz łagodzą ból.
4
Ziemniaki

Ziemniaki dzięki mają właściwości antybakteryjne oraz nawilżające, pomagają w odbudowie zniszczonych komórek i przyspieszają proces regeneracji. Do poparzonej skóry możesz przykładać plasterki ziemniaków lub surowe puree (ziemniaki starte na tarce jak do placków ziemniaczanych).
5
Ocet

Najlepszy na poparzenia jest ocet jabłkowy. Przywraca on skórze odpowiednie pH, łagodzi swędzenie oraz zmniejsza stan zapalny.
6
Miód

Miód jest dobrym lekarstwem na wiele dolegliwości w tym na oparzenia słoneczne. Nałożony on na skórę od razu po wystąpieniu objawów poparzenia słonecznego może zapobiec pojawieniu się pęcherzy. Dzięki miodowi, skóra szybciej się zregeneruje, będzie mniej boleć jak również stworzy na jej powierzchni film, który ochroni ją przed zakażeniem.
7
Witamina E i C

Witaminy te, zwykle dostępne w postaci kapsułek z olejkiem w aptekach złagodzą ból oraz nawilżą poparzoną skórę.
8
Kefir

Kefir to sprawdzony sposób na oparzenia słoneczne naszych babć. Wyciąga on z ciała wysoką temperaturę, przywraca skórze prawidłowe pH, nawilża oraz tworzy na ciele cieniutką warstewkę chroniącą skórę przed mikroorganizmami. Zamiast kefiru można użyć maślanki, zsiadłego mleka, jogurtu naturalnego a nawet mleka.
9
Soda oczyszczona

Soda tworzy środowisko alkaiczne, które przyniesie ulgę naszej skórze. Sodę należy wymieszać z wodą i przy użyciu gazy stworzyć kompres. Można również dodać sody do letniej kąpieli – po wyjściu z wanny nie należy spłukiwać ciała wodą tylko pozostawić skórę do samoistnego wyschnięcia.
10
Płatki owsiane

Owsianka jest jednym z najstarszych sposobów na oparzenia słoneczne. Ma ona właściwości przeciwzapalne, które zmniejszają opuchliznę i łagodzą ból. Płatki owsiane należy namoczyć, a następnie obłożyć nimi poparzoną skórę.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

golenie nóg
drugi podbródek
peeling z cukru, miodu i oliwy

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

snowarskakarolina
02.04.2017
U mnie najlepiej sprawdza się Prontosan. Zawsze staram się chronić skórę przed słońcem, używać filtrów, etc, ale czasem zdarzają się spontaniczne wycieczki, albo po prostu o tym zapominam i skutki są opłakane.. ;) No ale jak już napisałam, zawsze staram się wtedy od razu użyć tego środka, mniej boli i jakoś dużo szybciej skóra wraca do normalności :)
letnianutka1996
30.07.2013
dobra jest taka maseczka z maślanki albo śmietany,bo łagodzi i fajnie chłodzi,polecam wam