czerwony fotel

Jak ożywić nudne pomieszczenia?
AnetteAnette - specjalista Tipy.pl

Często okazuje się, że po całkowitym umeblowaniu pomieszczenia, nadal nie ma on charakteru i ciągle brakuje mu “tego czegoś”. Pokoje takie wydają być się nudne i zupełnie nieciekawe. Poniżej przedstawiamy parę sposobów ożywienie pokoju i sprawienie, aby stał się interesujący oraz oryginalny.
1
ciekawy mebel
Znajdź ciekawy mebel

Nic nie ma złego w zwykłych, prostych meblach, jednak takie zazwyczaj nie przykuwają spojrzenia, nie dają satysfakcji naszym odczuciom oraz zmysłom. Dodanie jednego, perfekcyjnie dobranego mebla, może jednak całkowicie odmienić i ożywić całą przestrzeń. Może to być przykładowo czerwony fotel, ręcznie malowana komoda itp.
2
Użyj jakiegoś antyku

Jeden starannie wybrany zabytkowy przedmiot może nadać niezwykłej indywidualności i charakteru każdemu pomieszczeniu. Wybierz jakąś ładną, ręcznie rzeźbioną skrzynię, zabytkowy zegar lub piękny sekretarzyk. Poluj na unikaty!
3
zdjęcia na ścianie
Sztuka

Aby nadać pokojowi charakteru oraz osobowości powieś na ścianę zdjęcia z wycieczek, fotografie rodzinne, rysunki, obrazy oddające Twoje zainteresowania i pasje.
4
Rośliny

Rośliny i kwiaty wspaniale ożywiają każde pomieszczenie. Dodają one wdzięku oraz naturalności przestrzeniom.
5
Styl afrykański
Wybierz styl

Jeśli chcesz mieć naprawdę unikalny pokój wybierz jeden sprecyzowany styl jego dekoracji. Może być to orientalny styl indyjski, egzotyczny afrykański, czy elegancki styl wiktoriański. Klimat Twojego pokoju zależy wyłącznie od doboru dodatków i akcesoriów.
6
Oświetlenie pokoju dziennego
Oświetlenie

Staraj się, aby oświetlenie w pokoju było różnorodne. Zamiast jednej lampy pośrodku sufitu zamontuj dodatkowo kinkiety, na wolnej powierzchni postaw ładną lampę dekoracyjną. Oświetlenie dochodzące z różnych miejsc w pomieszczeniu sprawi, że pokój będzie wydawał się być bardziej interesujący.
7
Pokaż swoje kolekcje

Jeśli lubisz kolekcjonować jakieś przedmioty, nie ukrywaj ich tylko wystaw na światło dzienne. Antyczne wazy, kapelusze, instrumenty muzyczne, miniaturowe figurki czy stare zdjęcia mogą stanowić wspaniały podkład dla wystroju całego pokoju.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

fancy
10.11.2010
Zgadzam się, wszystko też zależy od tego w jakim stylu są urządzone pomieszczenia. Jeśli w nowoczesny to trzeba tak dobrać dodatki, żeby wpasowały się w ogólny charakter. Ostatnio na wiano.eu znalazłam całkiem ciekawe produkty, które z pewnością nadały by tradycyjnej aranżacji. Takie ludowe akcenty z pewnością ożywią pomieszczenie :)
EkspertKomfortu
26.10.2010
Najłatwiejszy sposób na ożywienie wnętrza to zastosowanie współgrających ze sobą kolorystycznie dodatków - wystarczy niewielki dywanik + poszewki na poduszki + wazonik ze świeżym kwiatkiem - i mamy nowe wnętrze. I tak jak pisze powyżej Klosia - należy unikać zagracenia!