czyszczenie monet

Jak czyścić monety?
KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl

Generalnie nie zaleca się czyszczenia monet, ale jeśli już koniecznie musisz to zrobić poniższe instrukcje pomogą ci zminimalizować ryzyko ich uszkodzenia. Nigdy nie używaj środka do czyszczenia metalu do czyszczenia monet.
P

* Około 10-15 minut do wyczyszczenia około 30 monet,
* Plastikowe pojemniki 2 sztuki,
* Płyn do naczyń,
* Wodę destylowaną,
* Dostęp do bieżącej wody z kranu,
* Miękki ręcznik,

1
Umyj ręce w odą z mydłem, aby zmyć wszelki tłuszcz i brud z palców.
2
Na stole ułóż ręcznik. Złóż go kilka razy. Będziesz na nim suszyć monety.
3
Przygotuj plastikowy pojemnik z ciepłą wodą. Nie może to być metalowy, porcelanowy czy szklany, aby monety się nie porysowały. Dodaj kilka kropel płynu do mycia naczyń.
4
Przygotuj drugi plastikowy pojemnik i nalej do niego wody destylowanej. Będzie ona potrzebna do ostatniego płukania monet.
5
Weź pierwszą monetę i zanurz ją w przygotowanej wodzie z płynem. Delikatnie pocieraj monetę pomiędzy palcami oczyszczając z wszelkich zabrudzeń. Zawsze usuwaj je do zewnątrz brzegu monety. Nie wkładaj do pojemnika wszystkich monet, które myjesz, tylko pojedynczo.
6
Następnie opłucz monetę pod bieżącą wodą, aż zmyjesz płyn. Nie pocieraj palcami tylko płucz. Pamiętaj że przy „pielęgnacji” monet delikatność jest kluczem do sukcesu. Nie chcesz chyba, aby twoje monety miały jakieś rysy?
7
Teraz ostatnim płukaniem monety, jest zanurzenie jej w wodzie destylowanej. Należy trzymać ją za brzeg i zanurzyć. Nie należy już dotykać jej awersu, czy rewersu. Jeżeli nie masz wody destylowanej płucz monetę pod gorącą wodą.
8
Monetę połóż na przygotowanym ręczniku i pozostaw do wyschnięcia. Po wyschnięciu nie powinna ona mieć żadnych nacieków, gdyż woda destylowana nie zawiera żadnych minerałów , które mogłyby się zbierać na monecie. Jeżeli płukałeś monety pod gorącą wodą, połóż je na ręczniku i delikatnie dotykaj miękką chusteczką, aby zebrać resztki wody.
9
Teraz przedstawione czynności wykonaj z kolejnymi monetami. Pamiętaj że nie należy myć kilku naraz. Jeżeli któraś z monet wymaga namoczenia w wodzie z płynem, pozostaw ją w dodatkowym pojemniku a międzyczasie myj następne.
10
Monety muszą być całkowicie suche zanim je schowasz. Przekładając je chwytaj za same kraje, nie za środek monety.
?

Wskazówki
* Nigdy nie poleruj monet, szczególnie jeśli na nich są ślady śniedzi lub srebro jest pociemniałe. Taka moneta ma swoją wartość właśnie w tym „przebarwieniu”.

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Naomi76830
18.09.2020
JEST TEŻ INNY SPOSÓB:
- 2 PATYCZKI DO USZU
- PASTA DO ZĘBÓW
- KREM
- WODA

Z GÓRY POZDRAWIAM