Na plaży

Czego nie należy robić na plaży?·

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Na plaży
1 z 11
Chyba nie trzeba nikogo przekonywać jak irytujące mogą być resztki piasku strzepywane z koca sąsiada, przy akompaniamencie „Ona tańczy dla mnie” i towarzystwie artystycznie rozrzuconych opakowań po chipsach i plastikowych butelek. Jeśli nie chcesz popełnić plażowego faux pax przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Muzyka na plaży
Nie puszczaj głośnej muzyki 

Z pewnością masz przy sobie świetne kawałki, którymi chciałbyś się podzielić z całym światem, jednak niestety nie jesteś plażowym DJ-em. Zostaw w domu swojego boomboxa a zapakuj przenośny odtwarzacz MP3 ORAZ słuchawki. Dzięki temu, każdy będzie mógł się cieszyć swoją ulubioną muzyką lub po prostu odpocząć słuchając szumu fal.
2
Ręcznik plażowy
Nie trzep swojego ręcznika w pobliżu innych ludzi 

Jeśli plaża jest zatłoczona to staraj się trzepać swój ręcznik z dala od innych biorąc pod uwagę również kierunek wiania wiatru. Nawet jeśli odejdziesz od ludzi kilka metrów a wiatr będzie wiał od ciebie w ich kierunku to piach znajdzie się na ich wysmarowanych olejkami ciałach, we włosach i oczach. To samo dotyczy trzepania ubrań i butów.
3
Serce z piasku
Nie zostawiaj po sobie śmieci 

Ta odrobina dobrego wychowania powinna być oczywista dla wszystkich, jednak mimo tego widzimy tony śmieci i petów walających się na piasku jak i w wodzie. Kosze na śmieci znajdują się na każdej plaży, więc zbierz wszystko co po sobie pozostawiłeś do plastikowego worka i wyrzuć tam gdzie należy. Śmieci są szkodliwe nie tylko dla naturalnego środowiska jak też nie cieszą oka. Chyba rozumiesz, że nie jest miło rozkładać swój ręcznik na skórkach od bananów, ogryzkach, puszkach po napojach i śmierdzących petach?
4
Piłka na plaży
Nie graj w piłkę w tłumie ludzi 

Rzucanie frisbee czy granie w piłkę plażową są świetną formą ruchu na plaży, jednak mogą one przeszkadzać tym, którzy przyszli tu poleżeć i odpocząć. Graj w miejscach oddalonych od innych ludzi, aby przez przypadek nie uderzyć ich piłką, nie deptać ich ręczników ani nie sypać na nich piaskiem.
5
Palenie na plaży
Nie pal 

Plaża nie jest popielniczką. Niedopałki są szkodliwe dla środowiska, nieestetycznie wyglądają i śmierdzą. Dym papierosowy niesiony z wiatrem przeszkadza również tym, którzy przyszli tu pooddychać świeżym powietrzem i nacieszyć się zapachem bryzy morskiej. Papierosy pal z dala od ludzi lub na parkingu i nigdy nie zapominaj wyrzucić do kosza niedopałków i zużytych zapałek.
6
Dziewczyny na plaży
Nie biegaj po piasku 

Biegając i ścigając się po zatłoczonej plaży sprawisz, że wszyscy będą cali w piachu. Nie jest to dobry pomysł na zdobycie nowych przyjaciół. Zamiast tego ściągnij buty i pomału idź do swojego celu. Jeśli bardzo chcesz sobie pobiegać to zrób to, ale wyłącznie blisko linii wody, po mokrym piasku.
7
Muzułmanki na plaży
Nie ignoruj lokalnych zwyczajów 

Zawsze podczas podróżowania szanuj lokalne zwyczaje i je uważnie obserwuj – dotyczy to zarówno zachowania jak i ubioru. Maleńkie bikini oraz publiczne okazywanie uczuć mogą być w twoim mieście normalne, jednak gdzie indziej mogą okazać się nieakceptowalne. Z drugiej strony, w wielu krajach Europy i Australii są plaże, na których opalanie się nago lub topless jest powszechne. Nie wyciągaj zatem aparatu fotograficznego i nie gap się jak sroka w gnat, gdyż jest to niezwykle niegrzeczne.
8
Pies na plaży
Nie puszczaj swojego psa luzem, aby biegał po całej plaży bez nadzoru 

Nawet jeśli twój pies jest niezwykle łagodny i przyjazny, to może on wywołać u niektórych ludzi strach. Poza tym, o ile niektóre psy są świetnymi pływakami, to inne mogą utopić się nawet w płytkiej wodzie – dokładnie tak jak ludzie. Weź zatem psa na smycz, zapewnij mu głęboki cień oraz chłodną wodę i trzymaj blisko siebie. Pamiętaj, aby od czasu do czasu wyprowadzić psa na spacer poza plażę, a jeśli zdarzy mu się załatwić swoje potrzeby na piasku, to niezwłocznie po nim posprzątaj.
9
Zakaz pływania
Nie ignoruj ostrzeżeń 

Znaki ostrzegawcze o silnych prądach, zbyt wysokich falach, meduzach itp. znajdują się na plaży nie bez powodu i służą one bezpieczeństwu twojemu i twoich znajomych. Przestrzegaj wszystkich zaleceń oraz zwracaj uwagę na kolor wywieszonej flagi. Biała flaga oznacza, że można się kąpać. Czarna, że kąpiel jest zabroniona z powodu zbyt wysokich fal. Czerwona flaga, zabrania kąpieli z powodu dużego zanieczyszczenia wody, obecności różnych szkodliwych dla zdrowia bakterii lub mikroorganizmów np. sinic. Pamiętaj, że warunki do kąpieli mogą wyglądać idealnie, ale tak naprawdę istnieje realne zagrożenie.
10
Ognisko na plaży
Nie pal grilla 

Może i jesteś głodny i pieczona kiełbaska pachnie dla ciebie jak Chanel, jednak inni mogą nie chcieć wdychać dymu i zapachu różnych potraw. Ludzie nie po to przyszli na plażę, aby wrócić do domu okopconym i pachnącym karkówką. Jeśli koniecznie chcesz zrobić grilla lub ognisko to wyłącznie na niestrzeżonej plaży z dala od ludzi, którym by mogło to przeszkadzać. Na większości plaż istnieje zakaz rozpalania grillów i ognisk. Zakazów tych nie należy łamać, gdyż grzywny bywają dość wysokie.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Gdańsk
plecaki turystyczne
biwak o zmroku

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

arimor
06.08.2013
Bardzo dobry artykuł! To, co obserwuje się nad Bałtykiem w wakacje jest po prostu koszmarne. Chciałabym jeszcze dodać jedna uwagę: jeżeli masz dziecko zadbaj o to, by nie załatwiało swoich potrzeb fizjologicznych na plaży. Wbrew temu, co najwyraźniej myśli wielu rodziców, odchody dzieci niczym nie różnią się od odchodów dorosłych. Ich rozprzestrzenianie w miejscach publicznych może wywołać wiele groźnych chorób, takich jak zatrucia czy robaczyca, a pozwalając dziecku sikać byle gdzie uczymy je złych nawyków.