Jak dbać o psa nad morzem?
Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl

Jeśli należysz do grupy szczęśliwców mieszkających blisko morza lub wybierasz się ze swoim psem na plażę, wówczas przeczytaj poniższe wskazówki, które pomogą ci zadbać o zdrowie swojego pupila.
1
Przed wyjściem nie zapomnij zabrać ze sobą słodką wodę do picia razem z miską, przekąski oraz woreczki na psie odchody.
2
Upewnij się, że masz obrożę i kaganiec (opcjonalnie), oraz, że pies ma przypiętą zawieszkę z adresem lub zaimplementowany mikroczip (na wypadek gdyby się zgubił).
3
Nie zakładaj z góry, że twój pies potrafi pływać. Psy uczą się pływania tak samo jak ludzie. Niektóre rasy są z natury dobrymi pływakami, zaś inne nie (np. corgi czy mopsy). Jeśli twój pies nigdy nie pływał, lub robi to słabo, to morze nie jest dla niego najlepszym miejscem do nauki. Upewnij się zatem, że pies nie wejdzie zbyt głęboko do wody, gdyż może się utopić.
4
Picie słonej wody nie jest dobrym pomysłem. Z jakiś powodów, psy bardzo ją lubią, jednak nie jest ona dla nich zdrowa. Picie przez psa wody morskiej może spowodować wymioty lub odwodnienie (sól wyciąga wodę z naczyń krwionośnych). Poza tym, woda przy portach jest zwykle zanieczyszczona i może wywołać zaburzenia pokarmowe oraz złe samopoczucie naszego pupila. Dlatego przed wyjściem z domu daj mu do picia dużo słodkiej wody a następnie podawaj ją psu na miseczce na plaży.
5
Jeśli planujesz pływać lub żeglować ze swoim psem to zorganizuj mu kamizelkę ratunkową (cena ok. 50 zł, dostępne różne rozmiary). Fale oraz prądy morskie mogą szybko zmęczyć twojego pupila, szczególnie jeśli woda jest zimna. Niektóre kamizelki mają u góry uchwyt, który ułatwia wyciągnięcie psa z wody na pokład.
6
Rozważ zakup kremu z wysokim filtrem dla psa, jeśli jest on ogolony lub jest takiej rasy. Możesz posmarować również kremem łysą skórę wokół nosa oraz uszu psa.
7
Nie zamęcz go. Bieganie po piasku jest bardziej męczące niż bieganie po trawie, zatem nie oczekuj, że twój pies będzie biegał i bawił się tak długo, jak normalnie na spacerze. Zacznij zabawę pomału, daj psu czas na rozgrzewkę.
8
Upewnij się, że twój pies ma zacienione miejsce do odpoczynku i pamiętaj, że w upalne dni piasek może bardzo parzyć opuszki łap.
9
Od czasu do czasu schładzaj psa poprzez polewanie go zimną wodą. Nie oblewaj jednak psa od razu całego, aby nie doznał szoku termicznego - tylko delikatnie, zaczynając zawsze od łap.
10
Uważaj, aby pies nie dostał udaru cieplnego, gdyż może on się zakończyć nawet śmiercią. Wypatruj u psa oznak przegrzania, takich jak silne ziajanie, drgawki, drżenie mięśni, problemy z koordynacją, wymioty, biegunka, ślinotok lub omdlenia. Pamiętaj również, aby nigdy nie zostawiać psa w samochodzie. Pies dostanie udaru po około 30 minutach w samochodzie zaparkowanym w cieniu z uchylonymi oknami, gdy na zewnątrz jest temperatura około 30 stopni C.
11
Jeśli twój pies cierpi na zapalenie stawów wówczas ogranicz ilość czasu, jaki spędzi na pływaniu w zimnej wodzie. Najprawdopodobniej pies będzie się świetnie bawił i czuł w tym momencie, jednak następnego dnia będzie bardzo obolały.
12
Pod koniec plażowania oglądnij dokładnie psa i sprawdź czy nie ma zadrapań i skaleczeń. Idź z nim pod prysznic ze słodką wodą i dokładnie go wypłucz z soli i piasku. Szczególnie ważne jest dokładne wypłukanie z soli pyszczka i opuszek łap, gdyż sól zatyka znajdujące się tam pory uniemożliwiając pocenie się zwierzęcia.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane