dziecko w powijakach

Jak zawijać dziecko w kocyk?
DorotaDorota - specjalista Tipy.pl

Z początku możesz uznać to za dziwne, ale zawijanie dziecka w powijaki to prosty i skuteczny sposób na uspokojenie go. Badania dowodzą, że kokon, którym owinięte jest dziecko jest przez nie odbierany podobnie do łona matki. Zapewnia mu ciepło i bezpieczeństwo, dzięki czemu maluszek śpi dłużej i spokojniej. Jednak niewłaściwe zawinięcie dziecka w kocyk może stanowić dla niego zagrożenie. Żeby go uniknąć dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie.
1
zawijanie dziecka w kocyk - krok 1
Na płaskiej powierzchni rozłóż cienki kocyk. Lekko zagnij jego górny róg. Połóż dziecko na kocyku na plecach w taki sposób, żeby jego główka znalazła się na krawędzi zagiętego rogu. Przytrzymując niemowlę jedną ręką, drugą chwyć prawy koniec kocyka i owiń nim dziecko, ostrożnie wpychając kocyk pod spód.
2
zawijanie dziecka w kocyk - krok 2
Teraz unieś do góry dolny koniec kocyka, pozostawiając dziecku wystarczająco dużo wolnego miejsca, żeby mogło swobodnie ruszać nóżkami. Zbyt ciasne zawinięcie dziecka w kocyk może zwiększyć ryzyko przegrzania lub rozwinięcia się infekcji górnych dróg oddechowych. Jeśli opatulisz je tak ciasno, że nie będzie mogło poruszać biodrami lub kolanami, ryzykujesz również, że rozwinie się u niego dysplazja stawu biodrowego – sytuacja, w której kość biodrowa nie pasuje do stawu. Jeżeli z jakichś przyczyn twoje dziecko cierpi już na dysplazję, odradza się zawijanie go w powijaki.
3
zawijanie dziecka w kocyk - krok 3
Prawą ręką przytrzymując dziecko w miejscu, chwyć lewy koniec kocyka, owiń nim dziecko i wepchnij kocyk pod spód. Odsłoniętą pozostaw tylko główkę i szyję dziecka.
4
zawijanie dziecka w kocyk - krok 4
Gdy dziecko jest już prawidłowo zawinięte w kocyk, musisz nauczyć się wdrażać bezpieczne nawyki dotyczące jego snu. Owinięte powijakiem dziecko zawsze kładź spać na plecach. Gdy niemowlę nauczy się przewracać na brzuszek, zaprzestań zawijania. Dziecko w powijaku, które przeturla się na brzuch może mieć problemy z oddychaniem. Taka pozycja zwiększa ryzyko tzw. zespołu nagłej śmierci łóżeczkowej (SIDS). Pamiętaj również, że dziecku zawiniętemu w kokon może grozić przegrzanie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane