podpaska

Jak założyć podpaskę?

Gabriella - specjalista Tipy.pl
Podpaski od bardzo dawna używane są przez kobiety podczas miesiączki. Obecnie istnieje ogromny wybór różnego rodzaju podpasek. Producenci starają się zapewnić kobietom jak najlepsza ochronę podczas trudnych dni. Jeśli jeszcze nigdy nie używałaś podpasek i nie wiesz jak ją założyć, przeczytaj poniższe wskazówki, które z pewnością ci pomogą.
1
Przede wszystkim musisz wybrać odpowiednie dla siebie podpaski. Możesz wybrać ze skrzydełkami lub bez. Polecam jednak te ze skrzydełkami, zapewnią większe uczucie komfortu. Zwróć uwagę także na ich rozmiar – podpaski na dzień są krótsze i wygodniejsze, te przeznaczone na noc zapewnią jednak lepsza ochronę podczas snu, są znacznie dłuższe.
2
Zwróć uwagę na grubość podpaski. Większy komfort zapewnią ci podpaski cieńsze. Nie sugeruj się grubością, nie ma to wpływu na ich chłonność. Cienkie posiadają specjalne wkładki, które nie tylko pochłaniają, ale także wiążą nadmiar wilgoci. Możesz wybrać model z siateczka lub pokryte delikatnym włóknem.
3
Jeżeli używasz podpasek bez skrzydełek to mają one tylko jeden pasek zabezpieczający po spodniej stronie. Aby przymocować podpaskę do bielizny odklej pasek ochronny i ułóż podpaskę wzdłuż majtek, następnie dokładnie ją przyklej.
4
podpaska ze skrzydełkami
Jeśli używasz podpasek ze skrzydełkami najpierw przymocuj główną część podpaski do bielizny, a następnie odklejaj kolejno paski zabezpieczające z bocznych skrzydełek. Po odklejeniu zabezpieczeń ze skrzydełek wywiń je na zewnątrz bielizny i przyklej. Prawidłowo założona podpaska nie będzie się przemieszczać.
5
Gdy nadejdzie czas na wymianę, odklej delikatnie skrzydełka od bielizny, a następnie całą podpaskę i zawiń ją w papier. Jeśli używasz podpasek pakowanych pojedynczo nie wyrzucaj folii ochronnej. Zwiń w nią zużyta podpaskę i wyrzuć o kosza.
?

Wskazówki
* Nigdy nie wyrzucaj zużytych podpasek do toalety.
* W miarę możliwości staraj się po każdej zmianie podpaski przemyć okolice intymne, możesz używać do tego celu specjalnych chusteczek nawilżanych do higieny intymnej.

Powiązane porady

miesiączka
kaszel
zajady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

PatQa
16.01.2017
Mam pierwszy raz miesiączkę,ale mam dopiero 12 lat (:
Julcia
09.05.2013
Nie rozumiem. Mam 11 lat i mam miesiączke :(
OLa
14.11.2011
Ja dostałam miesiączkę teraz a mam dopiero 10 lat ;p
olka
28.09.2011
dzieki za imfe {informacje }
bela
10.08.2011
przydało mi to sie ;]
bella
18.06.2011
ja dzis dostałam pierwszej miesiączki i po przeczytaniu tego uwarznie i tak nie moge tego zrozumieć czy ktoś morze mi pomuc