czyszczenie uszu

Jak czyścić uszy?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Uszy nie potrzebują zbyt częstego czyszczenia. Wosk, który znajduje się w uszach jest dla nas bardzo ważny. Chroni on nasz narząd słuchu przed bakteriami i brudem, które mogą wywołać jego infekcję i spowodować problemy ze słuchem. Jednak czyszczenie uszu jest niezbędne dla zachowania prawidłowego poziomu higieny. Poniżej znajdziesz wskazówki jak czyścić uszy w bezpieczny sposób.
P

* Strzykawka
* Woda utleniona

1
Jeśli często zdarza się, że masz uszy zatkane woskowiną, powinieneś niezwłocznie zgłosić się do lekarza specjalisty i poinformować go o swoim problemie.
2
Przygotuj specjalną strzykawkę do ucha i wodę utlenioną. Możesz także kupić w aptece gotowy zestaw do czyszczenia uszu. Zamiast strzykawki, możesz użyć także zakraplacza.
3
Napełnij strzykawkę woda utleniona lub specjalnym płynem do usuwania woskowiny z uszu zakupionym w aptece. Pamiętaj, by miały one temperaturę pokojową.
4
Odchyl głowę do tyłu i na bok, tak by ucho znajdowało się u góry.
5
Ostrożnie włóż końcówkę strzykawki do ucha i spuść z niej kilka kropli płynu. Powinieneś poczuć i usłyszeć syczenie. Taki dźwięk powstaje, gdy wosk z uszu reaguje z wodą utlenioną.
6
Gdy syczenie ustanie, wyprostuj głowę i przechyl ja delikatnie w drugą stronę. Umożliwisz w ten sposób wypłynięcie pozostałej części płynu na zewnątrz.
7
Te same kroki powtarzaj kolejno podczas czyszczenia drugiego ucha.
?

Wskazówki
* Nie używaj do czyszczenia uszu patyczków bawełnianych, możesz uszkodzić narząd słuchu.
* Czyść uszy po kąpieli, prysznicu, zabieg ten będzie wówczas znacznie łatwiejszy.
* Nie używaj wody utlenionej do czyszczenia uszu częściej niż raz w tygodniu.
* Nie używaj wody utlenionej, jeśli kiedykolwiek miałeś perforacje błony bębenkowej czy problemy z uszami.
* Jeżeli nie możesz usunąć woskowiny, koniecznie skontaktuj się ze specjalistą.

Powiązane porady

czkawka
gorączka u dziecka
Powiększone węzły chłonne szyi

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Gość
01.02.2017
Ja rownież ta metodę wypróbowałam , niestety skończyło sie jednodniowym pobytem w szpitalu ! Ból był tak okrutny...
gracjan roztocki
08.08.2016
Potwierdzam, woda utleniona doskonale czyści ucho. Gdy byłem u laryngologa z zapaleniem ucha zewnętrznego, również najpierw zrobił mi płukanie dużą ilością ciepłej wody, a potem podlał ucho wodą utlenioną. Natychmiast odetkało mi ucho. potem tylko jeszcze dostałem jakieś krople z antybiotykiem i po paru dniach z uchem było już wszystko ok
Adam
18.01.2016
Użyłem wody utlenionej bo mnie uciskało w uchu a jest sobota , na leżąco kilka kropel i po kilku minutach 5-8 jak już przestawało bulgotać poszedłem do łazienki wypłukać ciepłą wodą stosując tz, gruszkę i rewelacja wypłynęła taka jakby kulka następnie zrobiłem to samo z drugim i ta sama historia więc polecam ten sposób . Ostatni raz miałem płukane uszy około 3-4 lata temu w szpitalu , cały dzień zmarnowany i ile kilometrów .
KM
17.07.2015
Pierwszy raz zastosowałem wodę utlenioną do czyszczenia uszu. Kilka kropel (4) na jedno ucho. Był taki efekt; jak tylko krople dotarły głębiej, od razu zaczęło się syczenie, ale po może minucie, w jednej chwili syczenie stało się dość głośne. Zdaje się, że po prostu woda utleniona w tej chwili odblokowała ucho. Z drugim uchem było identycznie. Po chwili syczenie od razu zmieniło się w dość głośne. Woda utleniona działa rzeczywiście. Mam nadzieję, że to zdrowy i bezinwazyjny sposób na domowe dokładniejsze wyczyszczenie uszu.
h2o
30.09.2014
Ją również czyszcze tylko woda utleniona i jakoś żyje do wody utlenionej przeczytaj porady wyżej i nie gadaj głupot że krzywde można zrobić kilka razy byłam u lekarza i również mi czyści woda utleniona i żyje i dobrze się czuje.
zatyczka
24.09.2013
Ja tylko wodą utlenioną czyszcze tak jak napisane jest wyżej i krzywdy jakos sobie nie zrobilam zyje.
Woda utleniona
07.09.2010
Żadną wodą utlenioną .... Parafiną ciekłą... lub rozwtworem (borasol do nabycia w kazdej aptece - odlac 1/4 buteleczki do zlewu i dolać 40% wódki do pełna ) Wodą utlenioną można sobie tylko krzywde zrobić.