Aranżacja Wnętrza

Jak zaaranżować samodzielnie wnętrza?
PrzemekPrzemek - specjalista Tipy.pl

Sztuka aranżacji wnętrz wymaga paroletniej nauki, aby ją w pełni opanować i zostać prawdziwym fachowcem. Istnieje jednak kilka podstawowych zasad, których może nauczyć się każdy w przeciągu paru chwil. Poniżej przedstawiamy 10 podstawowych zasad aranżacji wnętrz.
P

* programy do aranżacji wnętrz (mogą być darmowe)

1
pokój gościnny
Plan

Narysuj plan pokoju. Zaznacz lokalizację okien, drzwi, kaloryferów oraz gniazdek elektrycznych wtyczkowych. Dokładnie wymierz meble, które zamierzasz umieścić w pokoju a następnie przeskaluj i zaaranżuj ustawienie mebli na papierze używając szablonów - albo, łatwiej i przyjemniej - użyj do tego celu jednego z darmowych programów służących do planowania wnętrz.
2
Przeznaczenie pokoju

Przed rozpoczęciem aranżacji wnętrza, rozważ w jaki sposób pokój jest używany oraz ile osób zazwyczaj w nim przebywa.
3
Identyfikacja punktu ogniskowego

Zidentyfikuj punkt ogniskowy pokoju - kominek, telewizor, widok z okna itp. Meble powinny być zwrócone przodem w kierunku punktu ogniskowego. Jeśli zamierzasz oglądać telewizję w pokoju, weź pod uwagę, że idealna odległość między telewizorem a siedzeniami powinna wynosić trzy razy więcej, niż przekątna ekranu.
4
Jadalnia
Kolejność ustawienia mebli

Ustaw najpierw największe meble, takie jak sofa w pokoju gościnnym czy łóżko w sypialni. W większości przypadków te meble powinny być ustawione przodem w kierunku punktu ogniskowego.
5
Symetryczne i asymetryczne ustawienie mebli

Symetryczne ustawienie mebli jest najlepsze dla pomieszczeń służbowych.
6
Kierunki przepływu osób

Podczas ustawiania mebli, pomyśl o kierunkach przepływu osób - generalnie jest to droga pomiędzy drzwiami (wejściowymi, balkonowymi). Jeśli możesz tego uniknąć, nie ustawiaj żadnych większych mebli na tym odcinku. Staraj się ustawić meble w taki sposób, aby drogi przejściowe były z boku miejsc, w których będą znajdowały się miejsca siedzące a nie w środku nich. Jeśli droga przejściowa przecina środek pokoju, przemyśl utworzenie dwóch małych stref z miejscami siedzącymi zamiast jednej dużej.
7
Sypialnia
Przestronność pomieszczenia

Staraj się urozmaicić wielkość mebli w pokoju, tak aby oczy przenosiły się do góry i w dół. Przestrzeń pokoju będzie wydawała się bardziej przestronna. Unikaj ustawiania obok siebie dwóch wysokich szafek lub innych wysokich mebli.
8
Kontrast

Dla kontrastu połącz ze sobą proste i zakrzywione linie. Jeśli meble są nowoczesne, o prostych, zdefiniowanych liniach, wstaw do pomieszczenia okrągły stół. Podobnie z meblami ciężkimi i masywnymi - połącz je z czymś lekkim i delikatnym.
9
Odległości
Stół ustaw w taki sposób, aby był do niego swobodny dostęp z każdego siedzenia. Stolik do kawy powinien być ulokowany w takiej odległości od sofy oraz foteli aby nie krępować swobodnego położenia nóg.

W sypialni pozostaw około 60cm pomiędzy bokiem łóżka a ścianą. W jadalni odległość pomiędzy stołem a ścianą lub innym meblem powinna wynosić około 90cm.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

venus-meble-eu
25.04.2012
w końcu nie trzeba sie az tak bardzo denerwowac przy projektowaniu :)
domartstyl.pl
25.04.2012
zawsze lepiej wiedziec co z czym :) przed projektowaniem :)
1986annalisa
28.03.2012
Wspominacie o programach do aranżacji wnętrz.
Ja ostatnio korzystałam z programu vinci na:
https://vinci.org.pl/
Nie dość że darmowy, to nie wyłudza żadnych danych, żeby potem spamem zasypać. No i jak tak kolejne pokoje rozwiązuję dzięki nim, to widzę jak fajnie się rozwijają.