Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Prezenty > Pakowanie Prezentów > Sposoby na eleganckie pakowanie prezentów w szary papier

Sposoby na eleganckie pakowanie prezentów w szary papier

Stopień trudności: łatwe, Czas: 15 min
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 31 
Pakowanie prezentów w szary papier jest ostatnimi czasy coraz bardziej popularne. Szary papier jest tańszy od papieru prezentowego, łatwo dostępny i bardziej ekologiczny.Niestety pakowanie prezentów w szary papier w niektórych kręgach może być uznane za niedbałe. Niełatwo jest zapakować prezent tak, by wyglądał elegancko i ciekawie. Szary papier w połączeniu z prostą wstążką nie wygląda atrakcyjnie. Są jednak sposoby na to, by zapakować w niego prezent tak, by wyglądał interesująco, ciekawie i elegancko. Oto kilka z nich
1
Duże koraliki 

Ten sposób szczególnie nadaje się dla prezentów dla dzieci. Koraliki na pewno przyciągną uwagę malucha i zapewnią mu zabawę już przed rozpakowaniem prezentu. Najlepsze będą duże drewniane koraliki o ładnych, intensywnych kolorach. Wystarczy 5-7 takich koralików nawlec na wąską wstążkę i zawiązać ją za pudełku z prezentem.
2
Rysunek 

W zależności od Twoich zdolności możesz namalować coś zabawnego markerem bezpośrednio na papierze. np. wstążkę i kokardę, jak na zdjęciu obok, lub zrobić prawdziwy, elegancki rysunek ołówkiem (wygodniej będzie go wykonać na papierze przed zapakowaniem prezentu).
3
Pierniczek 

Propozycja idealna na zimowe miesiące. Pod splot wąskiej wstążki lub sznureczka wsuń własnoręcznie upieczony pierniczek. Możesz też dodać zieloną gałązkę. Ta opcja najlepiej pasuje do niewielkich prezentów. Najlepiej użyć naturalnego sznureczka lub rafii dekoracyjnej. Należy tez unikać kolorowych ozdób.
4
Motylek 

Wytnij z papieru dość dużego motyla i zagnij jego skrzydła do góry. Przyklej go na prezencie, lub przymocuj do wstążki. Twój motyl może być prosty, biały (możesz wtedy napisać coś na jego skrzydłach) lub kolorowy (możesz posłużyć się tym poradnikiem Motyle z Papieru. Do zdobienia z motylkiem najlepiej będzie pasować kolorowy wąski sznureczek. Opleć nim kilka razy prezent, tak jak na zdjęciu obok.
5
Tabliczka z masy solnej 

Z masy solnej wykonaj tabliczkę o dość prostym kształcie np. koła czy serca. Zrób w niej dziurkę i wypiecz ją. Następnie napisz na niej markerem imię obdarowywanej osoby lub krótkie życzenia. Tabliczkę przywiąż do prezentu kolorowym sznureczkiem lub wąską wstążką o intensywnym, najlepiej neonowym kolorze.
6
Quilling 

Jeżeli zajmujesz się quillingiem, pokaż co potrafisz wykorzystując prezent. Wykonaj z papieru ozdobny kwiat, kokardę lub gwiazdę i przyklej go w miejscu wiązania wstążki. Możesz też stworzyć na prezencie cały obrazek.
7
Napis 3D 

Prezent obwiąż szeroką kolorową wstążką. Z Papieru o takim samym kolorze wytnij kilka długich pasków. Na kilku z nich napisz coś związanego z okazją wręczania prezentu np. "sto lat", "wesołych świąt" albo imię obdarowywanej osoby. Wytnij literki tak, by dotykały dolną częścią paska i zagnij je do góry. Paski złóż w okręgi, wsuń pod wstążkę i sklej ze sobą końce.
8
Kolorowy guzik 

Na środku prezentu, w miejscu w którym powinna się znaleźć kokarda nałóż na końce sznureczka duży kolorowy guzik. Jeżeli chcesz, możesz dla lepszego efektu wsunąć pod sznureczek kolorową kartkę z życzeniami lub obrazek
9
Fotografia 

Podłóż pod wstążkę dość dużą fotografię. Najlepiej jeśli wykonasz zdjęcie samodzielnie. Może ono przedstawiać krajobraz adekwatny do danej pory roku, ulubione miejsce obdarowywanej osoby, przywoływać Wasze wspólne wspomnienia lub nawiązywać do marzeń. Fotografie są też ciekawą alternatywą dla tabliczek z imionami jeśli umieszczasz prezenty np. pod choinką. Zamiast karteczek z imionami możesz przypiąć do pudełek fotografie osób, dla których przeznaczone są prezenty.
10
Szeroka, ciemna wstążka 

Wbrew pozorom ciemne wstążki wcale nie wyglądają ponuro zawiązane na prezentach. Szary papier jest dość jasny więc ładnie kontrastuje z ciemnymi kolorami. Szeroka wstążka w czarnym, ciemnoczerwonym lub ciemnofioletowym zawiązana w dużą kokardę będzie wyglądała na szarym papierze naprawdę elegancko. Jeśli chcesz, dla lepszego efektu możesz przykleić na jej środku jasną cyrkonię. Nie przesadź jednak z ozdobami, bo cały urok takiego opakowania prezentu tkwi w jego prostocie.
11
Żywe kwiaty 

To uroczy i romantyczny sposób pakowania prezentu, który przypadnie do gustu szczególnie kobietom. Pudełko wystarczy owinąć jasną, cienką i delikatną wstążką, która nie będzie się rzucać w oczy. Najlepszy będzie kolor ecru lub jasnoróżowy. W dniu wręczania prezentu wystarczy wsunąć pod wstążkę ładny, świeżo zerwany kwiat.
12
Laski cynamonu 

Propozycja szczególnie odpowiednia zimą i w święta. Do wstążki wystarczy przywiązać laski cynamonu. Zdobienie można wzbogacić plastrami suszonej pomarańczy. Najlepiej będzie wyglądać przy dość cienkich wstążkach w ciepłych pomarańczowych lub brązowych kolorach.
13
Konfetti 

Zwykłe kolorowe konfetti daje dość duże pole do popisu podczas pakowania prezentów dla dzieci. Wystarczy, że klejem do papieru namalujemy na pudełku dowolny kształt i posypiemy pudełko konfetti. Przyklei się ono tylko w miejscu gdzie znajdował się klej tworząc uroczy obrazek.
14
Sypki brokat 

Brokat nadaje się do zdobienia prezentów tak samo jak konfetti. Brokat będzie odpowiedni nie tylko dla dzieci, ale niemal dla każdego. Wystarczy zaznaczyć klejem na pudełku dowolne wzory lub kształty np. kropeczki, jak na propozycji ze zdjęcie i posypać je jednokolorowym brokatem.
15
Zielone gałązki 

To świetny pomysł na ocieplenie zimowej atmosfery. Do prezentu wystarczy dołożyć np. gałązkę zielonej jemioły. Roślinka powinna być tu głównym elementem dekoracyjnym, dlatego należy używać jasnych, mało widocznych wstążek lub sznureczków
16
Kolorowe pomponiki 

To uroczy, ale dość pracochłonny sposób pakowania prezentów. Z kolorowej włóczki należy wykonać trzy małe pomponiki lub jeden duży. Prezent zamiast wstążką trzeba obwiązać tą samą włóczką, z której zrobiono pomponiki. Pomponiki wystarczy przywiązać lub przykleić w miejscu splotu włóczki, gdzie normalnie znajdowałaby się kokarda
17
Przesyłka pocztowa 

Ten sposób pakowania prezentów na pewno urzeknie starsze osoby. Przypomina on paczki, które wysyłano kiedyś. Potraktuj opakowanie prezentu jakby było dużą kopertą do zaadresowania. W miejscu adresu wpisz odręcznie życzenia (najlepiej zrób to czarnym długopisem, lub piórem z czarnym atramentem. Postaraj się by charakter pisma był ładny i staranny). W prawym górnym rogu przyklej kilka znaczków pocztowych. (5-8. jeśli będzie ich dużo paczka będzie wyglądała jakby przebyła długą drogę pocztą) Nie musisz kupować nowych, możesz odkleić kilka ze starych listów. Zadbaj o to, by znaczki były ostemplowane. Namaluj na nich stemple cienkim czarnym długopisem. Powinny one wychodzić poza znaczek, na "kopertę". Na koniec obwiąż całość prostym naturalnym sznureczkiem.
18
Filcowe wiatraczki 

Każdy zapewne wie jak wykonać prosty wiatraczek z papieru. Aby ozdobić ciekawie prezent wystarczy zrobić 1, 2 lub 3 takie wiatraczki zastępując papier kawałkami filcu. Zagięte rogi należy przykleić na środku mocnym klejem i wkleić w środek ozdobne koraliki lub guziki. Takie wiatraczki wystarczy przykleić do obwiązanego cienką wstążką prezentu.
19
Pieczątki 

Zamień szary papier w jedyny w swoim rodzaju papier prezentowy wykorzystując do tego pieczątki. Jeśli nie masz w domu gotowych pieczątek zrób własne wycinając kształt z ziemniaka lub jabłka.
20
Strona książki 

Szary papier jest stworzony do łączenia je z zadrukowanymi stronami książek. Tak zapakowany prezent doceni szczególnie mól książkowy. Wystarczy przykleić do opakowanego w szary papier pudełka szeroki pasek papieru wyciętego ze starej, niepotrzebnej książki. Pudełko można przewiązać cienką kolorową wstążką lub rafią dekoracyjną w neutralnym kolorze. Prezent wymaga dodania kolorowego akcentu, więc jeśli decydujesz się na naturalny sznureczek lub rafię, koniecznie doczep do niego kilka kolorowych koralików.
21
Delikatna koronka vintage 

To jeden z najpiękniejszych i najbardziej efektownych sposobów pakowania prezentów w szary papier. Najlepiej wygląda na małych prezentach. Szczególnie przypadnie do gustu kobietom i małym dziewczynkom. Zapakowane w szary papier pudełko należy przepasać szeroką taśmą jasnej koronki (łatwo kupić ją w pasmanterii). Taśma powinna być delikatnie przyklejona do papieru bezbarwnym klejem, a jej końce powinny łączyć się w dolnej części pudełka. Wzdłuż taśmy należy przewiązać średniej szerokości wstążkę w kolorze beżowym, ecru lub jasnoróżowym i zawiązać ją na ładną kokardkę.
22
Prosta wstążka i duży bilecik 

Czasami prezent wystarczy przewiązać prostą, zawiązaną w kokardę wstążką. Należy jednak wtedy dodać dość duży element dekoracyjny np. wyraźny, rzucający sie w oczy bilecik z życzeniami. Możesz wydrukować gotowe bileciki z internetu, lub wykonać własne z kolorowego papieru.
23
Symetryczna wycinanka 

To prosty, tani i efektowny sposób pakowania prezentu, ale wymaga sporo cierpliwości i wprawy. Wycinankę należy wykonać przed zapakowaniem prezentu w papier by nie pociąć pudełka z prezentem. Wyciąć można tylko symetryczne elementy np. serduszka, choineczki, śnieżynki. Należy też zwrócić uwagę na to, by odsłonięty przed wycinankę fragment pudełka nie zdradzał zawartości prezentu (można też pod wycinankę podkleić kawałek papieru w jednolitym kolorze). Na złożonej na pół kartce narysuj połówkę obrazka, tak, by oś symetrii przebiegała zgodnie z zagięciem kartki i wytnij wycinankę. Jeśli efekt Ci sie spodoba odrysuj jej połówkę na szarym papierze i żyletką bądź ostrym nożykiem wytnij te krawędzie, które nie leżą na osi symetrii. Następnie zagnij wycinankę wzdłuż osi symetrii. Spójrz na zdjęcie obok, ono wiele Ci ułatwi. Pakując prezent w papier uważaj, by nie zagiąć i nie zniszczyć wycinanki
24
Kolorowe sznureczki 

Zapakowany prezent przewiąż dużą ilością kolorowych sznureczków, muliny lub włóczki. Zawiązuj je dość niedbale na supełek, by tworzyły efekt artystycznego nieładu. Możesz układać kolory w dowolnej kolejności lub ułożyć je w tęczę.
25
Kolorowa wycinanka 

Wytnij z papieru dość dużą, kolorową wycinankę i owiń nią prezent zapakowany w szary papier. Nie przyklejaj wycinanki. Zabezpiecz ją przed przesuwaniem się obwiązując prezent cienkim naturalnym sznureczkiem.
26
Srebrny długopis 

Żelowe długopisy są łatwo dostępne, tanie i wygodne w użyciu. Taki długopis w kolorze srebrnym doskonale wygląda na szarym papierze. Kolory ładnie kontrastują i pasują do siebie. Po prostu namaluj takim długopisem dowolne wzory, kształty i rysunki na szarym papierze.
27
Litery 

Ta opcja sprawdza się w sytuacjach, gdy trzeba podpisywać dla kogo przeznaczony jest prezent. Jeżeli starannie wykonamy sam napis z imieniem osoby, dodatkowe dekoracje nie będą konieczne. Wystarczy by napis był duży i wyraźny. Litery najlepiej wyciąć ze stron niepotrzebnej książki.
28
Komiks 

Z tak zapakowanego prezentu szczególnie ucieszy się mały chłopiec lub mężczyzna, który w dzieciństwie lubił komiksy. Do wykonania takiego opakowania prezentu wystarczą kolorowe markery, którymi na papierze namaluje się wzory i chmurki z napisami charakterystycznymi dla komiksów.
29
Liście dębu 

Wytnij z kilku rodzajów brązowego papieru kilka liści dębu. (Dobrzy by 1-2 listki były wycięte z tektury falistej lub papieru o ciekawej fakturze). Prezent przewiąż naturalnym sznureczkiem, a następnie przyklej na środku listki ( ogonki powinny wychodzić z jednego miejsca, a listki powinny zakryć sznurek). W miejscu łączenia ogonków przyklej kilka metalowych dzwoneczków, by imitowały żołędzie.
30
Róża z gazety lub książki 

Wykonaj papierową różę z gazety lub książki. (Instrukcję na zrobienie takiej róży znajdziesz tu Róże z Gazety pomiń kroki uwzględniające łodyżkę i liście, potrzebujesz tylko kwiatu). Przewiąż pudełko cienką wstążką w białym lub czarnym kolorze i przyklej na środku kwiat róży.
Wskazówki
  • Pakując prezent w szary papier, warto owinąć go dwa razy. Jedna warstwa szarego papieru może prześwitywać, praz co widoczne będzie wnętrze prezentu.
Ostrzeżenia
  • Unikaj tanich, wąskich, plastikowych wstążek. Nie wyglądają one źle na papierze prezentowym, ale nie komponują się dobrze z szarym papierem. Do szarego papieru najlepiej pasują szerokie wstążki (kupisz je niedrogo w pasmanterii) oraz wąskie naturalne sznurki i rafie dekoracyjne.
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

snowarskakarolina - 2017-04-07
Pakowanie prezentów to zawsze największa frajda! Aj nie odebrałabym sobie tej przyjemności, zawsze całe serce w to wkładam
 
Któż nie lubi dostawać prezentów? Wielu osobom jeszcze większą frajdę sprawia ich dawanie.I tu nie bez znaczenia jest...
Jak zrobić oryginalną torebkę na prezent?
Któż nie lubi dostawać prezentów? Wielu osobom jeszcze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt