rozmowa z mężem

Jak rozmawiać z mężem?

MiloscMilosc - specjalista Tipy.pl
Dlaczego prawidłowa komunikacja w związku jest ważna? Czy jest ona najważniejszą częścią związku? Komunikacja werbalna i niewerbalna jest istotnym elementem każdego związku, przyjaźni czy relacji biznesowych. Zależy nam, aby to, co mamy do przekazania zostało dobrze zrozumiane i odebrane we właściwy sposób. Poniżej znajdziesz kilka prostych i łatwych porad dotyczących skutecznego komunikowania się ze swoim partnerem.
1
Mów to co myślisz i myśl tak, jak mówisz.
2
Rób to co mówisz i mów to co robisz. Staraj się, aby twoje słowa były zawsze poparte czynem a czyny słowami.
3
Twoje myśli, uczucia, potrzeby, chęci, sympatie i antypatie są ważne i uzasadnione. Każde z tych uczuć powstało z powodu jakiegoś doświadczenia. Musisz ustalić to, co dzieje się wewnątrz ciebie a następnie znaleźć odwagę na wyrażenie swoich uczuć. Wyrażanie tych uczuć oznacza, że się dobrze znasz i akceptujesz taką jaką jesteś. Inni ludzie nie muszą cię rozumieć czy się z tobą zgadzać.
4
Uczucia innych ludzi są równie ważne jak twoje własne. Nie musisz ich rozumieć lub się z nimi zgadzać, lecz powinnaś je zaakceptować.
5
Zwracaj uwagę na potrzeby. Kiedy potrzeba jest niezaspokojona staje się problemem. Mamy wiele okazji do zdobywania doświadczeń oraz wyrażania uczuć i problemów w naszych związkach. Najczęstszym sposobem wyrażania problemów a tym samym najbardziej bezproduktywnym i szkodliwym jest skarżenie się, obwinianie i krytykowanie. Następnym razem, gdy pojawi się jakiś problem, staraj się określić swoją potrzebę. Skup się na tym, co chcesz, aby się stało, zamiast na tym, co się nie stało.
6
Ucz się mówić całą prawdę - a nie tylko "twoją" prawdę. Twoja prawda to to co się dzieje wewnątrz i na zewnątrz ciebie w danej chwili. Powiedz wszystko o tym co myślisz, jak się czujesz i czego chcesz.
7

Naucz się słuchać. Prawidłowe słuchanie jest podstawową i bardzo ważną umiejętnością. Aby nauczyć się słuchać, potrzeba dużo czasu i praktyki. Umiejętność ta jest niezwykle ceniona przez innych, zatem warto się jej nauczyć. Podczas rozmowy z partnerem poproś go, aby powiedział ci więcej na dany temat. W ten sposób okażesz mu swoje zainteresowanie danym problemem a tym samym jego osobą. (dowiedz się więcej: "Jak słuchać"?)

Powiązane porady

miłość
zadowolony mężczyzna
manipulacja

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane