naleśniki z morelami

Jak zrobić naleśniki z orzechami włoskimi i morelami?
Toska - specjalista Tipy.pl

Naleśniki mogą mieć wiele wcieleń. Najczęściej nadziewamy je serem, dżemem lub jabłkami, nie oznacza to jednak, że inne wariacje smakowe nie są możliwe. Mi osobiście najbardziej smakują naleśniki z morelami – zwłaszcza teraz, gdy sezon na te owoce jest w pełni. Poniżej znajdziesz przepis na cieniutkie i delikatne naleśniki z morelowym farszem. Udekorujemy je kandyzowanymi orzechami włoskimi przygotowanymi w wersji „na pikantnie”. Dzięki temu całe danie będzie nie tylko pyszne, ale i niebanalne!
P

Na około 10 naleśników - ciasto: 1 szklanka mąki, 1 jajko, 1/2 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki cukru, 1 szklanka mleka 2%, olej rzepakowy, kandyzowane orzechy włoskie: 1/4 szklanki orzechów włoskich (wyłuskanych), 1 łyżka roztopionego masła, 2 łyżeczki brązowego cukru, 1/8 łyżeczki cynamonu, szczypta pieprzu cayenne, dodatkowo: dżem morelowy lub konfitura, jogurt grecki do dekoracji

1
Zacznijmy od orzechów. Nagrzej piekarnik do 175ºC. Orzechy obtocz w roztopionym maśle. W małej miseczce zmieszaj brązowy cukier, cynamon i pieprz cayenne. Posyp nimi orzechy. Następnie ułóż orzechy na blasze do pieczenia (w jednej warstwie). Włóż je do piekarnika na 5 minut, a następnie wyjmij i pozostaw do ostygnięcia.
2
Za pomocą miksera zmieszaj ze sobą składniki na ciasto: mąkę, jajko, sól, cukier i mleko.
3
Patelnię umieść na średnim ogniu i wlej na nią tyle oleju, żeby zakryć jej dno. Poczekaj, aż olej rozgrzeje się i wylej na patelnię odrobinę ciasta. Obracaj nią dookoła, żeby rozprowadzić ciasto równomiernie po całej jej powierzchni. Gdy naleśnik przybierze złotobrązowy kolor (po około 1 minucie), przewróć go na drugą stronę i smaż kolejne 30 sekund. Zużyj w ten sposób całe ciasto.
4
Na środek każdego naleśnika nałóż około 1 łyżkę dżemu morelowego i rozsmaruj go. Zwiń naleśniki w rulon. Podawaj je na ciepło z łyżką jogurtu greckiego na wierzchu, posypane kandyzowanymi orzechami włoskimi.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane