aranżacja salonu

Darmowe programy do aranżacji wnętrz·

PrzemekPrzemek - specjalista Tipy.pl
aranżacja salonu
1 z 7
Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez klientów sklepów meblarskich jest brak dokładnego zaplanowania przestrzeni w pomieszczeniach, które chcą umeblować. Wynika z tego, że zakupione meble okazują się zbyt duże lub za małe, blokują przejścia, drzwi lub przysłaniają częściowo okna zaciemniając pomieszczenie. Dla osób, które mają odwieczny problem z doborem odpowiednich mebli do pomieszczenia lub nigdy tego nie robiły, sugerujemy wypróbowanie łatwych w obsłudze, a przede wszystkim darmowych programów online, służących do aranżacji i projektowania powierzchni wnętrz oraz ogrodów.
1
Power Net+

Power NET+ (znany wcześniej jako Net+ Interior Design) (program do planowania powierzchni dowolnych pomieszczeń) Power NET+ jest darmowym programem do planowania powierzchni oraz wnętrz polskiej firmy CAD Projekt K&A.

W przeciwieństwie od wielu innych programów do samodzielnej aranżacji wnętrz, NET+ jest programem zupełnie uniwersalnym.

Do dyspozycji mamy wielką bazę, różnego rodzaju mebli oraz wyposażenia, co pozwala na dokładne zaplanowanie każdego pomieszczenia w domu łącznie z łazienką czy sypialnią. Wystarczy podać wymiary pomieszczenia, a następnie nanosić odpowiednie meble na zdefiniowaną powierzchnię. W celu podglądu można w każdej chwili skorzystać z dynamicznej wizualizacji projektu 3D. Gotowy projekt można zapisać i wydrukować.

Istnieje możliwość stworzenia każdego pomieszczenia o nietypowych kształtach oraz wymiarach. Wśród dostępnych elementów służących do aranżacji pomieszczeń mamy między innymi drzwi, okna, panele ścienne, schody, podłogi, skosy ścian, ściany działowe, ściany narożne, drzwi i podłogi przy czym możemy wybierać wśród licznych wersji kolorystycznych oraz faktur dla mebli. Istnieje również możliwość nałożenia na ściany płytek razem z dekoracjami.

Dodatkową zaletą tego programu są udostępnione użytkownikowi zaawansowane narzędzia pomocne przy projektowaniu wnętrz takie jak analiza kolizji elementów czy dostawianie do ścian.

2
Meble.pl

Meble.pl CAD platforma (program do planowania powierzchni dowolnych pomieszczeń)

Bardzo proste narzędzie służące do projektowania i urządzania wnętrz. Pozwala bez dodatkowych umiejętności zaprojektować kuchnie, łazienki oraz pokoje o różnych, ustalonych indywidualnie wymiarach.

Program pozwala na dowolną aranżację wnętrz (ustawienia pozycji drzwi, okien, ścian) oraz posiada bogaty wybór wyposażenia dodatkowego, dzięki któremu możemy określić położenie lamp, kominków, grzejników oraz sprzętu AGD/RTV.

3
Jordan’s Furniture Room Planner

Jordan’s Furniture Room Planner (program do planowania powierzchni dowolnych pomieszczeń - wersja anglojęzyczna)

Planowanie powierzchni pomieszczeń za pomocą tego programu sprawia wiele przyjemności. Program ma tę zaletę, iż nie wymaga instalacji na komputerze. Aby go uruchomić wymagana jest jedynie aktualna wersja Flash.

4
Ikea Home Planner FY08 - 1.9.7.

Programy do aranżacji wnętrz Ikea Home Planner FY08 - 1.9.7. (program do planowania kuchni, sypialni oraz biura)

 Ikea udostępnia dla swoich klientów darmowy program służący do aranżacji wnętrz. Program ten wymaga instalacji na komputerze. Program ten można pobrać ze strony producenta. Służy on do planowania kuchni, sypialni oraz biura. Program umożliwia nanoszenie przedmiotów na zdefiniowaną powierzchnię zarówno w trybie 2D jak i 3D.

Istnieje możliwość zapisu swojego projektu na serwerze IKEA a następnie powrócić do niego w każdej chwili. Dodatkową zaletą programu jest szczegółowa lista cen produktów oraz możliwość wydrukowania projektu wraz z listą zakupów.

Dla osób poszukujących inspiracji, proponujemy skorzystanie z jednego z gotowych projektów. Każdy z nich można indywidualnie dopasować do swoich preferencji i wielkości pomieszczenia.

5
BRW 3D Creator

BRW 3D Creator (program do planowania wnętrz z użyciem mebli firmy Black Red White)

Dzięki temu programowi sprawdzisz, czy meble firmy Black Red White, których zakup rozważasz, będą pasowały do twojego wnętrza zarówno pod względem rozmiarów, jak i kolorystycznie. Możesz samodzielnie konfigurować wymiary pomieszczenia, a następnie urządzać je w oparciu o wszystkie dostępne w ofercie BRW meble. Program umożliwia pracę w trybie 2D i 3D.
Firma Black Red White posiada w swojej ofercie również programy do projektowania kuchni (3D Creator kuchni FAMILY LINE) oraz szaf (Creator szaf COLIN).

6
voxbox

VoxBox

Program umożliwia dokładne zaprojektowanie wnętrz (wymiary, skosy, umiejscowienie drzwi, okien itp.) oraz zaaranżowanie ich w oparciu o meble dostępne w ofercie firmy VOX. Całość możemy obejrzeć na trójwymiarowej wizualizacji, a gdy przypadnie nam do gustu - wydrukować jako listę rzeczy do kupienia.

?

Wskazówki
* Niektóre z darmowych programów, nie wymagają nawet instalacji na komputerze, co jest ich dodatkową zaletą. Za pomocą takich programów, każda osoba bez dodatkowej wiedzy świetnie poradzi sobie z zaplanowaniem powierzchni swojej kuchni, biura, pokoju gościnnego, pokoju dla dziecka, ogrodu oraz każdego innego wnętrza.
* Pamiętajmy, że przesuwanie myszką po ekranie naszego komputera jest zdecydowanie łatwiejsze, niż przesunięcie szafy.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

decoupage z serwetek
mleczny parawan
oświetlenie sypialni

Podobne porady

Komentarze (27)

* Pola wymagane

zenek50zenek
19.04.2013
Fajny program ale czy zawiera nowoczesne produkty?
zuziazyl
16.04.2013
Taki program bardzo pomocny będzie mi do zaprojektowania mojej kuchni bo kompletnie nie wiem jak mam ja urządzić.
Xtamana
24.03.2013
Program vox box też jest dobry, Można pobrać go na stronie producenta : http://www.meble.vox.pl/
Ja już go używałam i polecam :)
misiaczek
30.01.2013
Polecam edytor projektów dostępny na stronie https://vinci.org.pl/ - dostępny za darmo i bezpośrednio z przeglądarki. Pozwala zaprojektować wnętrze pokoju czy mieszkania, a nawet opublikować swój projekt. Edytor i projekt można też osadzić w swoim serwisie / stronie WWW.
Kobra
07.12.2012
A prócz tego zawsze można kombinować w Simsach xD
BlackAngel
02.11.2012
Wielkie dzięki za podanie linku do programu....:) Wreszcie koniec projektowania kuchni na papierze ( rysowanie nie jest moją mocną stroną :/ ) Czy w programie mogę podać wymiary pomieszczenia....???
#13162
16.04.2012
[quote=justyna]Witam.chciałabym dokonac metamorfozy pokoju,ale nie wiem od czego zacząć .Meble zostają ponieważ są nowe chodzi mi o dobór kolorów ścian ,dodać jakiś fajny obraz lub fototapete.czy może mi ktoś pomóc.Pozdrawiam[/quote]
Droga Justyno, chcesz zobaczyć jak będą wyglądały Twoje wnętrza? Wejdź do darmowego programu do projektowania wnętrz, dostępnego na stronie http://consili.eu i wybierz pusty projekt aranżacji. Następnie skorzystaj z biblioteki mebli programowych i zastąp nimi Twoje obecne meble, oczywiście nadając im odpowiedni kolor i teksturę. Końcowym elementem będzie możliwość dodawania kolorów na ściany i podłogi. Jesli masz zapytania prosimy o kontakt consili@consili.eu. Życzę miłej pracy i zadowolenia z osiągniętych efektów. Pozdrawiam Consyliusz
justyna
15.04.2012
Witam.chciałabym dokonac metamorfozy pokoju,ale nie wiem od czego zacząć .Meble zostają ponieważ są nowe chodzi mi o dobór kolorów ścian ,dodać jakiś fajny obraz lub fototapete.czy może mi ktoś pomóc.Pozdrawiam
karolina
15.04.2012
Korzystałam z programu consili przy projektowaniu własnego mieszkania. Trzeba się przyzwyczaić do wrażliwego kursora programu. Mój pierwszy spacer wirtualny we wnętrzu to fruwanie po ścianach ;) Ostatecznie ta wrażliwa funkcjonalność przydaje się w precyzji projektowania. Tak czy inaczej, polecam ten program.
#13068
12.04.2012
Czy programy do projektowania wnętrz mogą inspirować?Ideą programu do projektowania wnętrz jest umożliwienie aranżacji wnętrza wykorzystując własne umiejętności, bądź zaobserwowane trendy teraźniejszego designu. Co z tego wynika? Otóż, inspiracji szukamy w tym co nas otacza, słusznie przytaczane na forum czasopisma i portale wnętrzarskie są tego przykładem. Program do projektowania wnętrz daje możliwość zobrazowania naszych myśli i wyobrażeń w stosunku do aranżowanego wnętrza. Faktem jest , że w trakcie interaktywnej modyfikacji swego wnętrza w programie widzimy na bieżąco jak dokonywane zmiany wpływają na nasz opracowywany projekt. I tu dochodzimy do ostatecznego wniosku, że program do projektowania wnętrz:
- jest aktywnym narzędziem do przeniesienia swych intelektualnych wyobrażeń w trwały obraz wnętrza,
- stanowi uniwersalne źródło do wszelakiej kompozycji przedmiotów i barw,
- odwzorowuje kształt pomieszczenia z dopasowaniem realnych rozmiarów wnętrza,
- inspiruje indywidualną twórczość a nie powtarzalność projektówNa zakończenie, czy wybrać program do instalacji na komputer czy skorzystać z aplikacji internetowych online? Jeśli zarabiam na projektach i stać mnie na zakup zwykle drogiego programu do instalacji na komputer to jest to właściwe rozwiązanie. W sytuacji, gdy używam programu hobbystycznie, bądź z uwagi na bieżący cel, np. remont mieszkania proponuje programy do projektowania wnętrz online. Teraz pytanie, który program jest najlepszy? Z tym pytaniem warto zmierzyć się osobiście i sprawdzić na początek program Consili Projektuj3D, dostępny na stronie http://consili.eu, używając przeglądarki Internet Explorer.

Sprawdź już dziś ten i podobne programy w internecie.