pikle

Jak zrobić pikle z ogórków?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
pikle
1 z 12
Chrupiące, cierpkie i soczyste - pikle stanowią doskonały dodatek do sałatek i kanapek, a spożywane solo są świetną przekąską. To idealny pomysł na „sezon ogórkowy”. Przetwory te są niedrogie, a przygotowanie kilku słoików domowych pikli z ogórków zajmuje nie więcej, niż pół godziny. Podstawą jest oczywiście dobry przepis. Instrukcję krok po kroku jak zrobić dobre pikle znajdziesz poniżej.
P

około 1,2 kg ogórków, 4 ząbki czosnku, 2 łyżeczki nasion kopru, ½ łyżeczki papryki czerwonej w płatkach (opcjonalnie), 1 szklanka octu winnego, 1 szklanka wody, 1 ½ łyżki soli (najlepiej morskiej)

1
pikle - krok 1
Najpierw wysterylizuj słoiki. W tym celu zagotuj duży garnek wody i zanurz w nim słoiki i pokrywki. Ogórki dobrze umyj i odkrój ich końce. Ten, na którym zawiązuje się kwiat zawiera enzymy, które uniemożliwiają prawidłowe zakonserwowanie ogórków.
2
pikle - krok 2
Ogórki przekrój wzdłuż na wąskie kawałki. Użyj w tym celu ostrego noża.
3
pikle - krok 3
Na dno każdego z dwóch słoików nasyp równą porcję nasion kopru (po 1 łyżeczce na słoik). Dodaj ¼ łyżeczki czerwonej papryki w proszku.
4
pikle - krok 4
Czosnek obierz ze skórki i lekko rozgnieć płaską stroną noża. Do każdego słoika wrzuć 2 ząbki.
5
pikle - krok 5
Ułóż ogórki pionowo w słoikach. Staraj się zrobić to w miarę ciasno.
6
pikle - krok 6
Teraz przygotuj zalewę. W tym celu zmieszaj ze sobą ocet winny, wodę i sól. Całość podgrzej w rondelku umieszczonym na dużym ogniu. Gdy zalewa zacznie wrzeć, wlej ją do słoików napełniając każdy z nich do wysokości 1 cm licząc od góry.
7
pikle - krok 7
Kilkukrotnie delikatnie stuknij słoikami o stół, żeby pozbyć się pęcherzyków powietrza z zalewy.
8
pikle - krok 8
Szczelnie zakręć oba słoiki.
9
pikle - krok 9
Na koniec umieść je w garnku w gotującą wodą. Gdy ponownie zacznie ona wrzeć, ustaw zegar na 5 minut i natychmiast po upływie tego czasu wyjmij słoiki z garnka.
10
pikle - krok 10
Poczekaj, aż pikle ostygną do temperatury pokojowej. Polecam zachować je na zimę, jednak jeśli nie możesz się już doczekać, żeby je skosztować, daj im chociaż 48 godzin, żeby zdążyły się zamarynować.
11
pikle - krok 11
Pikle można przechowywać przynajmniej przez rok w szczelnie zamkniętych słoikach, a po otwarciu – przez kilka tygodni w lodówce.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

bronek176
27.07.2019
Ciekawy przepis. Kiedyś robiono jak byłem młodszy pikle z ogórków bez pasteryzacji. Zna może ktoś ten przepis. Bardzo proszę.

br
liren
20.08.2015
ogórki-pikle wyglądają super, oby tak smakowały