marynowana czerwona cebula

Jak zrobić marynowaną czerwoną cebulę?
AdelaAdela - specjalista Tipy.pl

Marynowana czerwona cebula to nie tylko wyrazisty smak dodający charakteru niejednej potrawie. To też piękny, intensywny kolor, który sprawia, że danie od razu chce się jeść. Cebula doskonale pasuje do kanapek, mięsa (szczególnie wieprzowiny), sałatek, czy dań na bazie fasoli. Jej przygotowanie zajmuje około 10 minut, a przechowywana w lodówce zachowuje świeżość przez kilka tygodni. Czy można chcieć czegoś więcej? Może przepisu? Ten znajdziesz poniżej.
P

1 twarda czerwona cebula, ½ łyżeczki cukru, ½ łyżeczki soli, ¾ szklanki białego octu winnego, octu ryżowego lub octu jabłkowego, 1 mały ząbek czosnku (przekrojony na pół), 5 ziarenek czarnego pieprzu, 5 ziarenek ziela angielskiego, 3 małe gałązki tymianku, 1 małe suszone chili

1
czerwona cebula marynowana - krok 1
Poszukaj twardej i jędrnej cebuli, bez żadnych podejrzanych śladów. Ze względu na piękny kolor polecam używanie do przetworów cebuli czerwonej, jednak żółta lub biała cebula również się nadadzą. Ważne, by były one twarde.
2
czerwona cebula marynowana - krok 2
Pokrój cebulę w talarki wybranej grubości. Polecam zrobić to dość cienko, na około 6 mm. Końce cebuli odrzuć. W międzyczasie zagotuj 3 szklanki wody.
3
czerwona cebula marynowana - krok 3
Cukier, sól i przyprawy umieść na dnie słoika. Nie próbuj marynować cebuli w metalowym lub plastikowym pojemniku, ponieważ może on wejść w reakcję z octem. Jeśli chodzi o dobór przypraw, możesz zasugerować się przepisem lub dodać inne składniki, takie jak liść laurowy, rozmaryn, oregano, skórka pomarańczy czy goździki. Do dań kuchni azjatyckiej polecam doprawić cebulę przyprawami kuchni wschodniej: anyżem, cynamonem, pieprzem syczuańskim i świeżym imbirem.
4
czerwona cebula marynowana - krok 4
Zalej przyprawy octem i mieszaj do czasu, aż cukier i sól się rozpuszczą. Polecam stosować ocet o jasnym odcieniu – ryżowy, biały ocet winny, a ostatecznie ocet jabłkowy. Nie stosuj octu spirytusowego, ponieważ jego smak jest zbyt ostry.
5
czerwona cebula marynowana - krok 5
Talarki cebuli umieść w sitku i włóż je do zlewu. Powoli polewaj je wrzątkiem i odczekaj, aż całkowicie ociekną z wody.
6
czerwona cebula marynowana - krok 6
Wrzuć cebulę do słoika i delikatnie wymieszaj, żeby równomiernie rozprowadzić przyprawy.
7
czerwona cebula marynowana - krok 7
Szczelnie zamknij słoik. Marynowana cebula jest gotowa już po 30 minutach, ale najlepiej smakuje po kilku godzinach.
8
czerwona cebula marynowana - krok 8
Po otwarciu cebula zachowa świeżość przez kilka tygodni, jeśli będziesz przechowywać ją w lodówce. Maksimum smaku zachowuje jednak przez pierwszy tydzień od zamarynowania.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane