Jak zrobić zrobić domowe pralinki Ferrero Rocher?

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
1 z 10
Praliny Ferrero Rocher są eleganckie i wykwintne. Ich wyjątkowy, słodki smak lubi niemal każdy. Niestety pralinki są naprawdę drogie. Wysoka cena czyni je niemal ekskluzywnymi, ale też sprawia, że sięgamy po nie tylko w wyjątkowych sytuacjach. Jeżeli lubisz ich czekoladowy smak i chciałbyś czasami cieszyć się nimi również na co dzień, nie musisz wydawać fortuny by je zdobyć. Wystarczy odrobinę serca, by własnoręcznie wykonać je w domu znacznie tańszym kosztem.
P

155 gram całych orzechów laskowych, 255 gram kremu nutella, 75 gram suchych rurek waflowych, 175 gram czekolady (mlecznej lub gorzkiej), pergamin do pieczenia

1
Przygotuj potrzebne produkty. Wybierz około 36 najładniejszych, całych orzechów i odłóż je na bok. Każdy z nich będzie centrum jednej pralinki. Pozostałe orzechy pokrój na drobne kawałeczki ostrym nożem (uważaj, by nie posiekać ich zbyt drobno. orzechy powinny być wyczuwalne w pralinkach). Rurki waflowe pokrusz na drobne kawałki. (Powinny być podobne do orzechów. Drobne, ale wyczuwalne).
2
Pokruszone rurki i rozdrobnione orzechy podziel na pół. Wymieszaj je ze sobą w dwóch oddzielnych miskach.
3
Do jednej miski z orzechowo-waflową mieszanką dodaj schłodzoną Nutellę. Całość dokładnie wymieszaj. Mieszankę odstaw na godzinę do lodówki.
4
Po odczekaniu godziny mieszanka powinna się zrobić bardziej twarda i gęsta. Nabieraj łyżką odrobinę masy i formuj z niej w dłoniach kulkę.
5
Kulkę rozpłaszcz, ułóż na jej środku cały orzech, a następnie zaklej go i ponownie uformuj kulkę. Orzech powinien znaleźć się w jej środku.
6
Otocz kulkę w waflowo-orzechowej mieszance, która pozostałą w drugiej misce.
7
Gotową kulkę ułóż na pergaminie do pieczenia. W ten sam sposób przygotuj pralinki z pozostałych orzechów. Całość jeszcze raz włóż na godzinę do lodówki.
8
Na kilka minut przed wyjęciem pralinek z lodówki, przygotuj świeży arkusz pergaminu i rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej. Po wyjęciu pralinek z lodówki zanurzaj je kolejno w rozpuszczonej czekoladzie.
9
Oblane czekoladą pralinki układaj na pergaminie. Odczekaj aż czekolada zastygnie. Pralinki są gotowe.
Strona 1 z 10

Powiązane porady

jabłka pieczone w piekarniku
wiórki z czekolady
ciasto z kubka z nutellą

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane