włosy

7 najpopularniejszych błędów w codziennej pielęgnacji ciała i twarzy

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
włosy
1 z 8
Dbasz o swoje ciało i wydaje ci się, że robisz to dobrze. W końcu przecież poświęcasz na jego pielęgnację sporo czasu. Może się jednak okazać, że popełniasz przy tym błędy i zamiast polepszyć, pogarszasz wygląd skóry czy włosów. Poniżej przedstawiam 7 grzechów podczas codziennej pielęgnacji ciała oraz twarzy. Przeczytaj co zrobić, aby ich unikać, a w rezultacie czuć się i wyglądać lepiej.
1
nakładanie odżywki na włosy
Nakładanie odżywki na całe włosy

Większość ludzi nakłada odżywkę do włosów tak samo jak szampon. Zaczyna od nałożenia na głowę, a później rozprowadza na całej długości włosów. Jednakże, włosy przy głowie są zdrowe i odpowiednio nawilżone. Odżywienia potrzebują końcówki włosów. Oprócz faktu, że marnujesz odżywkę, produkt dodatkowo obciąża twoje włosy, które tracą swoją puszystość a włosy już po umyciu wydają się być nieświeże.

Odżywkę nakładaj na włosy od uszu po same końce. Włosy będą bardziej puszyste i nie będziesz musiała myć ich tak często.

2
kosmetyki do makijażu
Nakładanie podkładu zaraz po nałożeniu kremu nawilżającego

Podkład może zostać rozrzedzony przez krem nawilżający jeśli nałożysz go zbyt szybko, zanim krem zdąży się wchłonąć.

Poczekaj 60 sekund aż krem nawilżający się wchłonie albo jeśli nie masz czasu, przed nałożeniem podkładu przetrzyj twarz chusteczką.

3
perfumy
Perfumowanie się po założeniu ubrania

Perfumy mogą poplamić materiał, zaś tkaniny i włókna mogą nadać perfumom nieprzyjemny zapach. Perfumy powinny być nakładane bezpośrednio na skórę. Ich zapach jest wyraźniejszy w połączeniu z ciepłem skóry a nie materiału.

Przed ubraniem się spryskaj 2 lub 3 punkty na ciele, w których puls jest łatwo wyczuwalny. Mogą to być nadgarstki, szyja czy miejsca pod uszami. Po nałożeniu perfum na nadgarstki nie pocieraj już nimi.

4
regulacja brwi
Regulowanie brwi zbyt blisko lustra

Jeśli skupiasz się na pojedynczych włoskach zapominasz o całym kształcie brwi. Rezultat? Cienkie lub nierówne brwi.

Ustaw duże lustro obok okna, cofnij się kilka kroków i przypatrz swojej twarzy. Brwi powinny być proporcjonalne do kształtu twarzy. Zbliż się do lustra i zacznij regulację. Po każdych kilku włoskach, cofaj się do tyłu, aby móc ocenić efekt i symetrię.

5
zdjęcie kobiety
Zaniedbanie szyi

Podczas zajmowania się swoją twarzą nie zatrzymuj się na brodzie. Skóra na szyi jest cieńsza i bardziej wrażliwa niż skóra twarzy zatem jest bardziej podatna na zmiany pigmentu, utratę elastyczności oraz do zmarszczek.

Podczas nakładania kremu do opalania nie zapominaj o szyi. Nakładaj na nią również krem na dzień i na noc (ten sam co nakładasz codziennie na twarz).

6
kosmetyki
Nakładanie kremu pod oczy, aby zmniejszyć obrzęk

Dieta bogata w słone produkty zatrzymuje wodę w organizmie, również wokół oczu. Przestań nakładać na opuchliznę krem. Krem nawilżający może spowodować, że opuchlizna się jeszcze bardziej powiększy.

Jeśli skóra wokół oczu jest spuchnięta (ale nie czerwona, podrażniona, lub swędząca) nałóż zimny okład na 10-15 minut. Możesz również nałożyć lekkiego żelu pod oczy z kofeiną. Jeśli skóra pod oczami jest zaczerwieniona, swędząca czy podrażniona skontaktuj się z dermatologiem. Możesz mieć na coś uczulenie.

7
mycie włosów
Mycie włosów i ciała tak długo, że stają się "piszczące"

Może ci się wydawać, że odgłos "piszczenia" umytych włosów świadczy o ich zdrowiu i czystości. Nic bardziej mylnego. Jeśli twoje ciało oraz włosy wydają taki dźwięk po przesunięciu po nich ręką, to oznacza, że zostały usunięte wszystkie naturalne oleje i tłuszcze chroniące twoją skórę i włosy.

Ogranicz ilość czasu spędzonego w wannie lub pod prysznicem do 10 minut. Staraj się używać raczej zimnej niż ciepłej wody.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Dorota
22.09.2019
Moim błędem było stosowanie nieodpowiednich kosmetyków. Zmiana była najlepszą decyzją, dotyczącą pięknego i zdrowego wyglądu moich włosów.
Kasia
11.03.2013
No błagam, kto to pisał, dziewczynka z gimnazjum? Jaka "perfuma"?! W takim przypadku sugeruję zadbać o zakupienie słownika, a nie wypisywanie porad.