Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja cery > Domowe sposoby na zatkane pory

Domowe sposoby na zatkane pory

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Zatkane pory wyglądają nieestetycznie i często są powodem powstawania krostek i pryszczy. Najczęściej pojawiają się na nosie i brodzie, zwłaszcza wówczas, gdy w strefie tej nasza skóra jest tłusta. Jeżeli dość masz bezskutecznego, codziennego wyciskania ich, wypróbuj domowe sposoby na zatkane pory. Pozwolą ci one w bezpieczny i naturalny sposób pozbyć się tego problemu na trwałe.
1
parówka na twarz
Para

Poddanie cery działaniu pary wodnej rozszerza i odblokowuje pory. Możesz użyć specjalnego urządzenia do kąpieli parowej lub samodzielnie wykonać „parówkę” na twarz gotując w garnku wodę, a następnie nachylając się nad nim i przykrywając głowę ręcznikiem. Po kilkunastu minutach cera będzie oczyszczona. Ten sam efekt uzyskasz kładąc na twarz ciepły ręcznik. Pozostaw go do czasu, aż wystygnie.
2
pomarańczowy peeling do twarzy
Pomarańczowy peeling do twarzy

Żeby móc cieszyć się piękną cerą niezwykle istotne jest jej regularne oczyszczanie i złuszczanie. Usuwamy w ten sposób martwe komórki naskórka i zanieczyszczenia, które w przeciwnym razie mogłyby zatkać pory. Doskonałym domowym preparatem złuszczającym jest peeling ze skórki pomarańczy. Pół szklanki migdałów, około 3 cm kawałek skórki pomarańczy i 3/4 szklanki oliwy umieszczamy w naczyniu i blenderem rozdrabniamy na ziarniste puree. Peeling powinien mieć konsystencję mokrego piasku. W razie potrzeby można dodać więcej oliwy (żeby go rozrzedzić) lub migdałów (jeżeli ma być bardziej gęsty). Wcieramy peeling w twarz okrężnymi ruchami, a następnie spłukujemy ciepłą wodą. Zaletą jego stosowania jest nie tylko to, że oczyszcza pory, ale również zmniejsza ich widoczność.
3
cytryny na cerę
Sok z cytryny

Oczyszcza skórę i obkurcza rozszerzone pory. Najlepiej jest przygotować na jego bazie tonik. W tym celu mieszamy 1 łyżkę soku z cytryny, 1 szklankę wody różanej i 1/2 szklanki soku z ogórków. Preparat nakładamy wszędzie tam, gdzie pory są wyraźnie rozszerzone.
4
papaja
Maseczka z papai

Papaję rozgnieć na papkę i nałóż na twarz. Ma ona właściwości złuszczające, usuwa nadmiar sebum i oczyszcza zatkane pory. Tyle cudownych właściwości zaledwie w jednym owocu.
5
kostki lodu
Kostki lodu

To natychmiastowe rozwiązanie na zatkane pory na nosie, podbródku i czole. Owiń kostki lodu ściereczką i przyłóż do porów delikatnie je dociskając. Skóra w tym miejscu stanie się bardziej napięta, a nadmiar sebum usunięty. Możesz korzystać z tej metody przed nałożeniem makijażu. Uważaj jednak, jeśli masz problemy z pękającymi naczynkami.
6
płatki owsiane
Maseczka z płatków owsianych

Nie tylko oczyszcza i obkurcza pory, ale również poprawia koloryt cery i jej kondycję. Żeby ją przygotować, wymieszaj płatki owsiane z odrobiną octu jabłkowego i miodu. Maseczkę nałóż na twarz omijając okolice oczu i pozostaw na 10-15 minut. Następnie wmasuj ją w cerę okrężnymi ruchami i spłucz ciepłą wodą.
7
miód
Miód

Miód wymieszany z odrobiną cukru i soku z cytryny oczyszcza zatkane pory i pozwala pozbyć się niedoskonałości. Działanie to zawdzięcza swoim właściwościom przeciwbakteryjnym. Dodatkowo wspaniale odżywia nawet najbardziej przesuszoną cerę. Wetrzyj go w skórę i pozostaw na kilka minut. Następnie opłucz twarz ciepłą wodą.
8
białko jajka
Maseczka z białka jajka

Połączenie białek jaj z sokiem z cytryny to kolejny sposób na oczyszczenie i obkurczenie porów. Białko jednego jajka ubij z kilkoma kroplami soku z cytryny. Nałóż równomiernie na twarz i poczekaj, aż wyschnie i stwardnieje. Maseczka rozświetli cerę i oczyści zatkane pory.
9
maseczka z jogurtu
Jogurt

Codziennie przed kąpielą nałóż na twarz świeży jogurt. Zmniejszy on widoczność porów, usunie martwe komórki naskórka i zmniejszy wydzielanie sebum.
10
migdały
Maseczka migdałowa

To jeden z najlepszych domowych sposobów na zatkane pory. Zanurz migdały w gorącej wodzie i pozostaw na całą noc. Rano rozgnieć je na papkę i dodaj 1 łyżeczkę soku z cytryny. Nałóż maseczkę na twarz i pozostaw na 30 minut. Po tym czasie spłucz ją ciepłą wodą.
Przeczytaj teraz: Jak usunąć wągry?
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Niki - 2016-08-12
Pomóżcie z tymi porami proszę
Ps. Nie da się nad parą trzymać twarzy
Zbigniew - 2014-08-18
Parowka? Sposób na doprawinie sie zatok?
fsa - 2014-08-16
Co za głupota..kostka loda nie odetka porów ;-) ..gdyby to było takie łatwe.
Krzysiek - 2014-08-16
Najlepszy sposób jaki znam na zatkane pory, to pralka 60 stopni i heja.
 
Każdy z nas ma zaskórniki. Mogą być małe i ledwie widoczne lub na tyle duże, że tworzą na twarzy wypukłe krostki....
Jak pozbyć się zaskórników?
Każdy z nas ma zaskórniki. Mogą być małe i ledwie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt