maseczka domowej roboty

Domowe sposoby na zatkane pory·

visage - specjalista Tipy.pl
maseczka domowej roboty
1 z 11
Zatkane pory wyglądają nieestetycznie i często są powodem powstawania krostek i pryszczy. Najczęściej pojawiają się na nosie i brodzie, zwłaszcza wówczas, gdy w strefie tej nasza skóra jest tłusta. Jeżeli dość masz bezskutecznego, codziennego wyciskania ich, wypróbuj domowe sposoby na zatkane pory. Pozwolą ci one w bezpieczny i naturalny sposób pozbyć się tego problemu na trwałe.
1
parówka na twarz
Para

Poddanie cery działaniu pary wodnej rozszerza i odblokowuje pory. Możesz użyć specjalnego urządzenia do kąpieli parowej lub samodzielnie wykonać „parówkę” na twarz gotując w garnku wodę, a następnie nachylając się nad nim i przykrywając głowę ręcznikiem. Po kilkunastu minutach cera będzie oczyszczona. Ten sam efekt uzyskasz kładąc na twarz ciepły ręcznik. Pozostaw go do czasu, aż wystygnie.
2
pomarańczowy peeling do twarzy
Pomarańczowy peeling do twarzy

Żeby móc cieszyć się piękną cerą niezwykle istotne jest jej regularne oczyszczanie i złuszczanie. Usuwamy w ten sposób martwe komórki naskórka i zanieczyszczenia, które w przeciwnym razie mogłyby zatkać pory. Doskonałym domowym preparatem złuszczającym jest peeling ze skórki pomarańczy. Pół szklanki migdałów, około 3 cm kawałek skórki pomarańczy i 3/4 szklanki oliwy umieszczamy w naczyniu i blenderem rozdrabniamy na ziarniste puree. Peeling powinien mieć konsystencję mokrego piasku. W razie potrzeby można dodać więcej oliwy (żeby go rozrzedzić) lub migdałów (jeżeli ma być bardziej gęsty). Wcieramy peeling w twarz okrężnymi ruchami, a następnie spłukujemy ciepłą wodą. Zaletą jego stosowania jest nie tylko to, że oczyszcza pory, ale również zmniejsza ich widoczność.
3
cytryny na cerę
Sok z cytryny

Oczyszcza skórę i obkurcza rozszerzone pory. Najlepiej jest przygotować na jego bazie tonik. W tym celu mieszamy 1 łyżkę soku z cytryny, 1 szklankę wody różanej i 1/2 szklanki soku z ogórków. Preparat nakładamy wszędzie tam, gdzie pory są wyraźnie rozszerzone.
4
papaja
Maseczka z papai

Papaję rozgnieć na papkę i nałóż na twarz. Ma ona właściwości złuszczające, usuwa nadmiar sebum i oczyszcza zatkane pory. Tyle cudownych właściwości zaledwie w jednym owocu.
5
kostki lodu
Kostki lodu

To natychmiastowe rozwiązanie na zatkane pory na nosie, podbródku i czole. Owiń kostki lodu ściereczką i przyłóż do porów delikatnie je dociskając. Skóra w tym miejscu stanie się bardziej napięta, a nadmiar sebum usunięty. Możesz korzystać z tej metody przed nałożeniem makijażu. Uważaj jednak, jeśli masz problemy z pękającymi naczynkami.
6
płatki owsiane
Maseczka z płatków owsianych

Nie tylko oczyszcza i obkurcza pory, ale również poprawia koloryt cery i jej kondycję. Żeby ją przygotować, wymieszaj płatki owsiane z odrobiną octu jabłkowego i miodu. Maseczkę nałóż na twarz omijając okolice oczu i pozostaw na 10-15 minut. Następnie wmasuj ją w cerę okrężnymi ruchami i spłucz ciepłą wodą.
7
miód
Miód

Miód wymieszany z odrobiną cukru i soku z cytryny oczyszcza zatkane pory i pozwala pozbyć się niedoskonałości. Działanie to zawdzięcza swoim właściwościom przeciwbakteryjnym. Dodatkowo wspaniale odżywia nawet najbardziej przesuszoną cerę. Wetrzyj go w skórę i pozostaw na kilka minut. Następnie opłucz twarz ciepłą wodą.
8
białko jajka
Maseczka z białka jajka

Połączenie białek jaj z sokiem z cytryny to kolejny sposób na oczyszczenie i obkurczenie porów. Białko jednego jajka ubij z kilkoma kroplami soku z cytryny. Nałóż równomiernie na twarz i poczekaj, aż wyschnie i stwardnieje. Maseczka rozświetli cerę i oczyści zatkane pory.
9
maseczka z jogurtu
Jogurt

Codziennie przed kąpielą nałóż na twarz świeży jogurt. Zmniejszy on widoczność porów, usunie martwe komórki naskórka i zmniejszy wydzielanie sebum.
10
migdały
Maseczka migdałowa

To jeden z najlepszych domowych sposobów na zatkane pory. Zanurz migdały w gorącej wodzie i pozostaw na całą noc. Rano rozgnieć je na papkę i dodaj 1 łyżeczkę soku z cytryny. Nałóż maseczkę na twarz i pozostaw na 30 minut. Po tym czasie spłucz ją ciepłą wodą.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

ogórek na oczy
maseczka z zielonej glinki
sposoby na pryszcze

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Niki
12.08.2016
Pomóżcie z tymi porami proszę
Ps. Nie da się nad parą trzymać twarzy
Zbigniew
18.08.2014
Parowka? Sposób na doprawinie sie zatok?
Krzysiek
16.08.2014
Najlepszy sposób jaki znam na zatkane pory, to pralka 60 stopni i heja.
fsa
16.08.2014
Co za głupota..kostka loda nie odetka porów ;-) ..gdyby to było takie łatwe.