Mama z córką

7 rzeczy, których musisz nauczyć swoją córkę

Jess - specjalista Tipy.pl
Jako rodzic musisz nauczyć swoje dziecko wielu rzeczy, jednak spośród wszystkich najważniejsze są lekcje życia. Świat się bardzo szybko zmienia. Życie naszych babć było całkowicie inne od naszego życia, zaś życie naszych dzieci będzie inne od naszego życia. Dzisiejsza młodzież zmaga się z problemami, których my nigdy nie doświadczyliśmy co nie oznacza, że powinniśmy przymknąć na nie oko i polegać wyłącznie na osądzie naszych pociech. Już od małego musimy im wpajać pewne wartości, aby z biegiem lat uznały je za swoje i się ich kurczowo trzymały. Poniżej przedstawiam 7 lekcji, których należy udzielić swojej córce.
1
Znać swoją wartość i się cenić 

Twoja córka musi wysoko cenić siebie i swoje ciało. Musi czuć, że jest zdolna do osiągnięcia wspaniałych i ważnych rzeczy w swoim życiu. Pewność siebie jest również ważna jeśli chodzi o seks. Wiele dziewczyn nie ma jej wystarczająco dużo, aby powiedzieć "nie", wówczas gdy ktoś wywiera na nie presję. Naucz swoją córkę, że powinna uprawiać seks tylko wówczas kiedy jest na niego całkowicie gotowa oraz, że nie powinna wysyłać nikomu swoich zdjęć w bieliźnie czy tym bardziej nagich.
2
Być niezależną finansowo 

Inną bardzo sprawą, jest nauczenie córki jak bardzo ważna jest praca i możliwość zarabiania na własne utrzymanie. Niezależność finansowa oznacza, że nigdy nie będzie musiała się martwić o zasiłek ani nie będzie musiała polegać wyłącznie na jakimś mężczyźnie. Naucz swoją córkę spraw finansowych a dzięki temu będzie lepiej przygotowana do radzenia sobie z różnymi wyzwaniami życiowymi.
3
Inteligencja ponad wygląd 

W dzisiejszych czasach młode dziewczyny są przekonane, że najważniejszy jest piękny i seksowny wygląd. Wpływ na to ma oczywiście moda kreowana przez czasopisma, portale internetowe i telewizję. Musisz jednak wytłumaczyć swojej córce, że nie powinna w to wierzyć. Umysł jest dużo ważniejszy niż uroda, gdyż gdy ta ostania przeminie to wiedza i mądrość pozostaną. Niestety większość nastolatków nie rozumie, że w dorosłym życiu uroda ma bardzo małe znaczenie i dotyczy to wszystkich aspektów życia (również znalezienia partnera).
4
Praktyczne umiejętności 

Naucz swoją córkę praktycznych rzeczy, które przydadzą jej się w życiu. Rób z nią różne projekty w stylu "zrób to sam", naucz majsterkowania oraz podstawowych czynności kontrolnych samochodu – sprawdzenia poziomu oleju, płynu chłodzącego, ciśnienia w oponach oraz ich wymiany itp. Upewnij się, że córka potrafi gotować i w przyszłości będzie jadła zdrowo. Osoby, które nie potrafią gotować zwykle idą na łatwiznę i odżywiają się mrożonkami i gotowymi daniami pełnymi konserwantów i sztucznych dodatków.
5
Miłości do swojego ciała 

Wiele dziewcząt uważa, że z ich wyglądem jest coś nie tak. Uważają, że praktycznie żadna z ich części ciała nie jest doskonała i chciałyby wszystko poprawić. Negatywny obraz własnego ciała bardzo źle wpływa na całe życie. Naucz córkę jak czuć się pewnie we własnej skórze i jak być zadowolonym z tego co się ma. Nie należy porównywać się z modelkami oraz osobami medialnymi ani nie przejmować tym, co mówią na nasz temat inni.
6
Równości kobiet i mężczyzn 

Twoja córka musi czuć, że jest pod każdym względem równa mężczyznom. Cokolwiek oni robią, to może zrobić i ona. Nie ma zawodów, w których nie mogłaby pracować z uwagi na płeć i może być tym, kim chce zostać. Może uprawiać sporty, być pilotem samolotu i może być niezależna. Naucz jej również, że musi szanować mężczyzn i traktować ich zawsze jako równych sobie.
7
Nic nie ma za darmo 

Tej lekcji musisz udzielić wszystkim swoim dzieciom, nie tylko dziewczynkom. Nie powinny one oczekiwać, że ktokolwiek im cokolwiek za darmo da. Jeśli czegoś chcą, to muszą się nauczyć na to zapracować. Zbyt wiele dorosłych oczekuje od swoich rodziców, że będą stale ich wspomagać albo nawet utrzymywać. To zrozumiałe, że będziesz pomagać swoim dzieciom gdy będzie im trudno, jednak musisz nauczyć ich niezależności. Nie pozwól, aby traktowały cię jako bank.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

rozmowa z dzieckiem
agresywne dziecko
Młodzież

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane