tort sowa

Jak zrobić tort w kształcie sowy?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Genialny pomysł na tort urodzinowy! Tort sowa jest tak uroczy, że zachwyci każdego malucha. Dorosłego też. Potrafi ucieszyć każdego bez względu na wiek. Zaufaj mi. Już to sprawdziłam. Najlepsze w tym torcie jest nie tylko to jak smakuje, ale to jak łatwo jest go wykonać. Przekonasz się o tym zerkając na przepis. Huuu.. huuu-czne przyjęcie gwarantowane.
P

ciasto: 6 szklanek mąki tortowej, 4 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżeczki sody oczyszczonej, 1 łyżeczka soli, 1 szklanka wrzącej wody, 1 ½ szklanki kakao holenderskiego, 680g masła (rozmiękczonego), 4 szklanki brązowego cukru, 8 dużych jajek w temperaturze pokojowej, 2 szklanki maślanki w temperaturze pokojowej, 2 łyżki ekstraktu waniliowego (do kupienia tutaj), masa i dekoracja: 340g masła (rozmiękczonego), ½ szklanki kakao holenderskiego, ¾ szklanki Nutelli, 2 łyżki śmietany kremówki, 2 ciasteczka Oreo, 2 brązowe lub czarne M&M’sy, kawałek skórki z pomarańczy, 1 łyżka mini łezek czekoladowych (lub pokrojonych na mniejsze kawałki zwykłych łezek)

1
Nagrzej piekarnik do 175°C. Natłuść i oprósz mąką dwie misy ze stali nierdzewnej o pojemności 3 litrów i jedną o pojemności 1,5 litra. Odstaw na bok.
2
W jednym naczyniu zmieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i sól. W osobnym rozcieńcz kakao wrzącą wodą. Masło i cukier utrzyj mikserem ustawionym na średnie obroty na jasną i puszystą masę. Dodaj jajka, po jednym naraz. Następnie wlej do ciasta maślankę i ekstrakt waniliowy. Zredukuj prędkość miksera na małą i wsyp 1/3 składników sypkich oraz wlej połowę kakao. Wymieszaj. Dodaj kolejną 1/3 porcji mieszanki mącznej i resztę kakao. Ponownie zmiksuj ciasto i dodaj resztę składników sypkich. Mieszaj ciasto mikserem jedynie do czasu, aż wszystkie składniki połączą się w całość.
3
Wlej 3 szklanki ciasta do każdej z dużych misek i 2 ½ szklanki do małej miski. Umieść je w nagrzanym piekarniku i piecz przez 40-50 minut. Sprawdź czy ciasta są gotowe wbijając w nie wykałaczkę. Jeśli po wyjęciu będzie czysta, śmiało można wyjąć ciasto z piekarnika.
4
Pozostaw placki przez 10 minut w miskach, żeby lekko ostygły. Następnie przełóż je na natłuszczoną kratkę do studzenia ciasta i poczekaj, aż całkowicie wystygną.
5
W międzyczasie zajmij się przygotowaniem masy. W tym celu utrzyj masło mikserem ustawionym na wysokie obroty na puszystą masę. Dodaj cukier i wymieszaj. Odłóż porcję wielkości jednej szklanki. Użyjesz jej do dekoracji brzuszka sowy.
6
Do reszty masy wsyp kakao i wymieszaj. Dodaj Nutellę i śmietanę kremówkę. Ubijaj całość aż do osiągnięcia pożądanej konsystencji.
7
Czubek pierwszego dużego ciasta nieco zetnij. Umieść je na półmisku półokrągłą stroną w dół. Na nim połóż drugie duże ciasto, tym razem wypukłą stroną do góry. W razie potrzeby wyrównaj płaską część obu ciast. Powinnaś otrzymać kulisty kształt – tułów sowy. Na nim połóż trzecie, najmniejsze ciasto – oczywiście płaską stroną w dół. Będzie to głowa sowy. Wbij w środek długi patyczek (np. pałeczkę do jedzenia ryżu), żeby zabezpieczyć warstwy przed przemieszczeniem się.
8
Białą masę rozsmaruj na środku brzuszka sowy. Czekoladową masą pokryj resztę tułowia sowy oraz jej głowę. Delikatnie dociskając masę końcówką małej szpatułki „poszarp” ją w taki sposób, by wyglądem przypominała pióra.
9
Ciasteczka Oreo rozdziel wzdłuż na pół (na ciastko + ciastko z kremem na wierzchu). Za pomocą odrobiny masy przyklej do nich po jednym M&M’sie. Będą to oczy sowy . Umieść je w odpowiednim miejscu tortu. Między nimi zamocuj zaś kawałek skórki pomarańczowej – dziób sówki.
10
Drugą połówkę ciastka Oreo przekrój wzdłuż na pół. Uzyskasz w ten sposób uszy sowy. Umieść je w odpowiednim miejscu (wypukłą stroną do zewnątrz) i posmaruj z wierzchu masą czekoladową. Mini łezki czekoladowe (lub rozdrobnione zwykłe łezki) powbijaj w brzuszek sowy w miejscu, gdzie znajduje się masa. Tort sowa gotowy. Przed podaniem włóż go do lodówki.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

dekorowanie tortów
różyczka na tort
tort bezowy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

agata
09.02.2016
JAKIE MISKI użyć do pieczenia?? gdzie takie kupić? mam tylko metalowe z Ikei, ale nie wiem czy to stal nierdzewna... Proszę AUTORA przepisu o radę, chce jutro ten tort zrobić..dziękuję
KatoliczkaZosia
07.12.2015
martek- Jak lubisz bardzo słodkie to tak. A jeśli wolisz delikatniejszy i mniej słodki smak, to lepszy jest krem.
marteek
30.08.2013
Myślę, że zamiast kremu do dekoracji można by użyć lukru plastycznego do pokrycia ciasta :)