jak zasypiać?

Jak szybko zasnąć?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Czy należysz do osób, którym bardzo trudno zasnąć w nocy i nie wystarcza im czasu na sen? Mimo, iż wcześnie chodzisz spać stale jesteś niewyspany. Przeczytaj poniższe wskazówki, które pomogą ci zasnąć szybciej.
1
Ustal swój rytm. Naucz się zasypiać zaraz po położeniu się do łóżka i budzić się co dzień o tej samej porze, nawet w weekendy. Pomaga to nam w ustaleniu swojego własnego biologicznego wewnętrznego zegara. Na nasze ciało ma wpływ światło i ciemność. Wystawienie ciała na naturalne światło poranne i popołudniowe pozwala nam ustalić rytm i później łatwiej zasypiać.
2
Ćwicz regularnie i we właściwym czasie. Regularne ćwiczenia mogą przyczynić się do zmniejszenia napięcia i niepokoju. Pomoże Ci to zasnąć i poprawi jakość Twojego snu. Ćwiczenia należy jednak zakończyć, co najmniej trzy godziny przed snem.
3
Unikaj drzemek w ciągu dnia. Sprawi to, że będziesz miał trudności z zaśnięciem w nocy lub w ogóle nie zaśniesz.
4
Zwracaj uwagę na to, co jesz i pijesz. Spożywanie wieczorem kawy lub napojów z alkoholem, tylko utrudnia nam zaśnięcie. Jeśli masz ochotę na przekąskę przed snem, napij się ciepłego napoju (bez kofeiny i alkoholu) i zjedz kilka krakersów. Pamiętaj, że gorąca czekolada również zawiera kofeinę.
5
Twoja sypialnia powinna być ciemna, w stonowanych barwach z dobrą wentylacją, możliwie jak najbardziej wyciszona. Ze względu na bezpieczeństwo, upewnij się, że masz dobre nocne światło, do którego możesz łatwo sięgnąć, telefon w nagłych przypadkach, a także czujniki dymu w sypialni i całym domu.
6
Codziennie wieczorem wykonuj te same czynności i kładź się do łóżka. Po pewnym czasie do mózgu docierał będzie sygnał, że już nadeszła pora na sen. Z pewnością ułatwi ci to zaśnięcie.
7
Twoje łóżko służy Ci do snu i romantycznych uniesień. To nie miejsce do oglądania telewizji i załatwiania spraw biurowych. Należy, zatem unikać rzeczy, które mogą cię rozpraszać i powodować problemy ze snem.
8
Daj sobie 20 minut na zaśnięcie. Jeśli po 15 minutach od zgaśnięcia światła, nadal nie czujesz się senny, wstań i zrób coś, co sprawi, że sen przyjdzie. Następnie wróć do łóżka i ponownie spróbuj zasnąć.
9
Przed snem nie myśl o rzeczach złych, które Cię martwią i nie staraj się odtworzyć całego dnia. Nie panikuj, jeśli nie możesz zasnąć. Im bardziej się denerwujesz, tym będzie trudniej. Pomyśl o rzeczach przyjemnych, uruchom wyobraźnię. Miej pod ręką nudną książkę, która z pewnością sprawi, że sen przyjdzie natychmiast.
10
Jeśli żadna z metod nie pomaga, skontaktuj się z lekarzem. Brak zdolności zasypiania może spowodować zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Umów się, więc na wizytą ze specjalistą.
11
Zapewnienie wystarczająco dużo snu jest jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojego zdrowia psychicznego i fizycznego, w każdym wieku. Więc naucz się zasypiać, spij dobrze i słodkich snów.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

oal35792
17.04.2016
Mi osobiście na bezsenność pomogła ta stronka http://www.naszporadnik.pl/jak-szybko-zasnac/
Teraz zasypiam nawet do 5 minut
bookbis
09.01.2015
to prawda,że sen jest najbardziej pozadana rzecza.bez niego jestesmy wrakiem, w kazdym aspekcie życia. Miałam taki okres w zyciu ,ze kłopoty i stres spowodowały u mnie ogromne problemy ze snem ,bywało ,ze nie sypiałam przez całe tygodnie. Potem organizm nie wytrzymywał- choroby, depresja az poszłam do lekarza ,ktory przepisał mi środki na sen. dzisiaj jest juz dorze i bardzo rzadko korzystam z z leków. Lecz wiem,że gdy człowiek wyspany to i problemy lepiej sie rozwiazuje
facet
25.07.2014
zażywam melatoninę od śmierci rodziców (rok 2000), zasypiam jak dziecko, mam dostęp do amerykańskiej melatoniny 3 mg, ebay
#18850
15.04.2013
Mam problemy z zasypianiem już 20 lat i nadal borykam się z tą przypadłością.Myślę, że duże znaczenie ma podłoże emocjonalne i cechy genetyczne, ponieważ większość w mojej rodzinie żle sypia od zawsze.Staram się na ile to możliwe wyciszyć się przed pójsciem do łóżka nie oglądam horrorów i staram się myśleć pozytywnie.Czasem udaje mi się wyjść na spacer wieczorem i wypić gorące mleko.Pracowałam długo w systemie dyżurów w nocy i mój organizm mocno był rozregulowany teraz powoli wracam do normy i mam taką nadzieję, że ta sytuacja zmieni się na lepsze.Dodatkowo pomagam sobie suplementami ze sklepu zielarskiego, aby wspomóc lepsze zasypianie.
ktotam
15.04.2013
Ja tam duzo czytam, jezeli nie zasne ;) Czasami jakies ziolka, jezeli naprawde mam problem z zasypianiem. Melisa mi sie znudzila, Persen przerabialem. Wczoraj sprobowalem Forsenu i pomogl, a dzisiaj jestem swiezy :)
amarettta
09.04.2013
Moim sposobem na bezsenność jest kubek melisy godzinkę przed snem, przyjemna muzyka no i pastylka suplementu Forsen. o kombinacja trzech elementów, które okazują się skuteczne w moim przypadku.
Daj daj baśka haj
20.12.2011
Hej miałem też ten problem ale zrobilem
krok 6
Codziennie wieczorem wykonuj te same czynności i kładź się do łóżka. Po pewnym czasie do mózgu docierał będzie sygnał, że już nadeszła pora na sen. Z pewnością ułatwi ci to zaśnięcie. Pomaga !!!!!