kanapka biedronka

Jak zrobić kanapkę biedronkę?

DorotaDorota - specjalista Tipy.pl
Prosty sposób na małego niejadka? Kanapka biedronka z pomidora i oliwek. Pyszna, pożywna i przede wszystkim bardzo efektowna. Gdy twoje dziecko ją zobaczy, na pewno poprosi o dokładkę. Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba!
P

pomidor, czarne oliwki jumbo i zwykłe, szczypiorek, sałata, wybrana wędlina lub boczek gotowany, masło, chleb, kremowy serek twarogowy, rękaw spożywczy z okrągłą końcówką

1
Wykonanie tej kanapki jest tak samo proste jak wygląda. Najlepsze jest w niej to, że biedronką na listku sałaty możemy udekorować każdą kanapkę, bez względu na to, co się na niej znajduje. Propozycja na początek – chleb z polędwicą i boczkiem gotowanym.
2
Na wierzchu kanapki kładziemy liść sałaty. Pomidora kroimy na pół. Będzie nam potrzebny średnich rozmiarów plasterek ze środka pomidora. Kroimy go na dwie połówki i układamy na kanapce. Obie połówki rozsuwamy nieco, by nasza biedronka rozłożyła skrzydła.
3
Z czarnej oliwki w rozmiarze jumbo robimy głowę biedronki. Odrobinę kremowego białego sera nakładamy do rękawa spożywczego i wyciskamy na oliwkę tworząc oczy. Spłaszczamy je wypukłą stroną łyżeczki. Z malutkich kawałków oliwek robimy źrenicę. Gotową głowę umieszczamy na kanapce w odpowiednim miejscu. Nie zapomnijmy wbić w oliwkę dwóch kawałków szczypiorku – będą to czółka naszej biedronki.
4
Małe oliwki kroimy na połówki i wbijamy w pomidora (jeśli pomidor jest mało soczysty, należy uprzednio zrobić w nim otworki nożem).
5
Kanapka gotowa. Doskonała na śniadanie i kolację, a także jako przekąska na imprezie dla dzieci.

Powiązane porady

Masło orzechowe właściwości
Prosta owsianka bez gotowania
Zdrowe przekąski w pracy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane