Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > Jak zrobić świnki z masy cukrowej?

Jak zrobić świnki z masy cukrowej?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 18 
Świnki te możesz wykorzystać do zrobienia tortu – świnki w błocie. Taki tort jest wspaniałym pomysłem na urodziny dziecka. Robienie świnek jest dość pracochłonne jednakowoż sprawia wiele przyjemności.
Rzeczy, których potrzebujesz:
350 g różowej, plastycznej masy cukrowej lub marcepanowej lub lukru plastycznego, wykałaczka, mały pędzelek i woda, blacha do pieczenia wyłożona papierem pergaminowym, skrobia kukurydziana
1
Weź blachę do pieczenia, wyłóż ją papierem pergaminowym i posyp skrobią kukurydzianą.
2
Połóż przed sobą matę do ciasta (jeśli jej nie masz to wyczyść blat) i wysmaruj tłuszczem. Ugniataj na raz małe porcje masy cukrowej tak długo, aż będą mieć gładką i elastyczną konsystencję.
3
Zacznij od zadków świnek. Zrób z masy cukrowej 3 małe kulki jednakowej wielkości. Roluj je w dłoniach tak długo, aż będą mieć gładziutką powierzchnię.
4
Za pomocą wykałaczki zrób linię pośrodku kulki. Będzie ona dzieliła zadek na dwa pośladki.
5
Zrób podłużne wgłębienia na pozostałych dwóch kulkach.
6
Aby zrobić ogonek rozwałkuj małą ilość masy na długi paseczek (o wyglądzie węża). Powinien mieć on długość około 3,5 cm. Owiń ogonek dookoła końcówki pędzelka, aby go zawinąć i delikatnie go ściągnij.
7
Namocz pędzelek w wodzie, zamocz nim miejsce łączenia się pośladków i przyklej do niego ogonek. Różne kształty z masy cukrowej lub lukru plastycznego skleisz ze sobą za pomocą wody. Gotowe świńskie zadki odłóż do wyschnięcia na wcześniej przygotowaną blachę.
8
Aby zrobić pływającą na plecach świnkę: zrób dwie kulki – jedną większą a drugą mniejszą. W większej kulce zrób wykałaczką dziurkę – będzie to pępek świnki. Zrób z masy maleńki placek w owalnym kształcie i przymocuj go za pomocą wody do mniejszej kulki – będzie to świński ryjek. Zrób w ryjku dwie dziurki wykałaczką, aby zrobić dziurki w nosie. Następnie zrób dwie dziurki na oczy oraz wytnij uśmiech.
9
Zrób z masy cukrowej dwa małe rożki (będą to uszy świni) o wielkości proporcjonalnej do głowy. Zrób w uszach wgłębienia za pomocą końcówki pędzelka.
10
Przyklej uszy do świńskiej główki za pomocą wody.
11
Z masy cukrowej zrób 4 małe kulki w takiej samej wielkości. Delikatnie je spłaszcz, aby nabrały owalnego kształtu a następnie zrób w środku wykałaczką linię do połowy ich długości – będą to raciczki świnki.
12
Wszystkie części pływającej na plecach świnki odłóż do wyschnięcia na blachę.
13
Aby zrobić siedzącą świnkę: Zrób dwie kulki, jedną mniejszą, drugą większą i sklej je ze sobą za pomocą wody.
14
Zrób dwa delikatnie spłaszczone pręciki na których końcach zrób płytkie nacięcia – będą to przednie racice świnki. Przyklej je do tułowia świnki zaczynając od miejsca łączenia się obydwu kulek.
15
Zrób ryjek i przyklej go do głowy świnki. Za pomocą wykałaczki zrób oczy, dziurki w nosie i uśmiech.
16
Zrób kolejną parę uszu i przyklej je za pomocą wody do głowy. Przełóż gotową świnkę do wyschnięcia na blachę.
17
Wszystkie świnki są gotowe! Teraz pora upiec placek. Zobacz przepis na tort świnki w błocie.
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kornelka - 2014-03-27
Witam
orient, ja mam swój sprawdzony przepis, potrzebujesz: 800g cukru pudru,4 łyżeczki żelatyny, 100g glukozy, 70ml wody, aromat migdałowy. Żelatynę namocz w zimnej wodzie, kiedy napęcznieje dodaj glukozę i podgrzewaj wszystko razem ciągle mieszając aż składniki się rozpuszczą i uzyskają jednolitą konsystencję. Poczekaj aż płyn przestygnie i dodawaj stopniowo cukier puder (możesz już dodać aromat migdałowy). Wyrabiaj masę do momentu, w którym uzyska konsystencję plasteliny.
orient - 2014-03-24
Jakie urocze prosiaczki :D zna ktoś przepis na lukier plastyczny?
 
Tworzenie zabawnych postaci z ryżu zachęca dzieci do jedzenia, inspiruje i jest niedrogie. Tak przygotowany ryż możesz...
Jak zrobić pandy z ryżu?
Tworzenie zabawnych postaci z ryżu zachęca dzieci do jedzenia, inspiruje i jest niedrogie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt