Jak pomalować szyszki?·

Jess - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Jesień za oknem zatem czas na zmianę dekoracji w domu. Poniżej przedstawiam prosty sposób malowania szyszek - poprzez ich maczanie w farbie. Szyszki pomalowane w ten sposób, w szczególności białą farbą wyglądają jak zrobione z porcelany.
P

1 litr farby akrylowej (np. Śnieżka), szyszki, drucik, stare gazety

1
Luźno owiń górną część szyszki drucikiem. Drucik ten posłuży zarówno do maczania szyszki w farbie jak i do jej suszenia - dlatego powinien być on albo ciasto zawiązany wokół szyszki tak, aby był niewidoczny, lub zawiązany luźno - aby można go było później bez problemu usunąć. Drugi koniec drucika zagnij w haczyk, aby można było zawiesić szyszkę na czas suszenia.
2
Szyszkę najlepiej będzie powiesić na nisko osadzonej gałęzi drzewa lub krzewu. Jeśli na zewnątrz jest dość wilgotno, to możesz również to zrobić nad wanną na suszarce. Pod miejscem w którym będzie wisiała szyszka rozłóż stare gazety.
3
Zanim otworzysz puszkę z farbą to kilka razy nią dobrze wstrząśnij, aby zawartość się dobrze wymieszała. Chwyć za koniec drucika i wolno zanurz szyszkę w farbie. Wyciągnij ją i przytrzymaj przez około 1 minutę, aby nadmiar farby ściekł do puszki.
4
Zawieś szyszkę nad gazetą na około 24 godziny. Jak już farba dokładnie zaschnie usuń drucik i połóż szyszkę w widocznym miejscu.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

dekoracja ściany
aranżacja obrazów
miska z masy solnej

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ewa
27.10.2015
ciekawy pomysl
martynkamgk
14.09.2013
Bardzo fajny pomysł na dekoracje ! :)