Jak zrobić kartkę z wyskakującym prezentem?

Jess - specjalista Tipy.pl
1 z 7
Taką trójwymiarową kartkę 3D możesz podarować ukochanej osobie z okazji urodzin, imienin czy świąt Bożonarodzeniowych. Kartka ta robi naprawdę duże wrażenie!
P

2 białe kartki grubszego papieru lub cienkiej tekturki o wymiarach 10cm x 15cm, kolorowy papier dekoracyjny, linijka, ołówek, nożyk biurowy, klej, cienka wstążka ozdobna

1
Weź kartkę o wymiarach 10cm x 15cm i złóż ją na pół. Z tej kartki zrobimy prezenty zatem należy się upewnić, że jest to dość sztywny papier lub cienka tekturka.
2
Teraz weź ołówek:

1. Narysuj kreskę 2 cm od dolnej krawędzi papieru o długości 8 cm (jej środek powinien się znaleźć na zgięciu kartki).
2. Narysuj kolejną równoległą do poprzedniej kreskę 4 cm nad nią o takiej samej długości.
3. Zrób przerwę 5 mm i narysuj kolejną kreskę o długości 6 cm (środek powinien być w zgięciu kartki).
4. 3 cm nad poprzednią kreską narysuj następną o takiej samej długości.
5. Zrób przerwę 5 mm i narysuj kreskę o długości 4 cm (środek w zgięciu kartki).
3
Teraz za pomocą nożyka biurowego zrób nacięcia wzdłuż linii. Powstałe prostokąty wypchnij do przodu tak jak pokazane na zdjęciu.
4
Kilka razy złóż i rozłóż kartkę, aby prezenty się łatwiej rozkładały. Udekoruj je ozdobnym papierem. Wytnij z kolorowego papieru (najlepiej z 3 różnych) prostokąty o wymiarach: 8cm x 4cm, 6cm x 3cm, 4cm x 2cm. Prostokąty naklej na prezenty za pomocą kleju.
5
Utnij kawałki wstążki i przyklej je do każdego z kwadratów za pomocą taśmy dwustronnie klejącej (przyklejaj wstążkę od środka, tak aby nie było widać jej końca). Zrób małą kokardkę i przyklej ją nad najmniejszym prezentem.
6
Do przedniej strony kartki przyklej drugą o takich samych wymiarach (dzięki temu nie będzie widać przestrzeni za prezentami). Wierzch kartki ozdób kwadratowym kawałkiem kartonu obklejonym papierem dekoracyjnym.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane