Jak zrobić dżem śliwkowy z cynamonem?
Jess - specjalista Tipy.pl

Sezon na śliwki w pełni zatem pora na zrobienie z nich przetworów, aby móc cieszyć się ich wspaniałym smakiem również podczas zimowych dni. Pośród różnych wspaniałych przepisów na śliwki chcę polecić dżem śliwkowy z cynamonem - idealny na Boże Narodzenie.
P

Przepis na 3 słoiczki dżemu: 4 szklanki drobno pokrojonych śliwek bez pestek, 2 szklanki cukru, 1 łyżeczka cynamonu, 1/4 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej

1
Drobno pokrojone śliwki przełóż do garnka o podwójnym dnie i postaw na ogień. Dodaj cukier i mieszaj do czasu, aż śliwki zaczną wydzielać sok a cukier będzie całkowicie rozpuszczony. Doprowadź do wrzenia i gotuj od czasu do czasu mieszając do czasu, aż dżem zgęstnieje - około 2h.
2
Pod sam koniec gotowania dodaj cynamon oraz gałkę muszkatołową. Jeśli nie lubisz skórek w dżemie to po jego ugotowaniu możesz go zmiksować blenderem lub zmielić w maszynce.
3
Podczas gotowania dżemu wygotuj słoiki oraz nakrętki. Gotowy dżem przełóż do słoików, zakręć a następnie pasteryzuj przez około 10 minut. Po tym czasie wyciągnij z wrzątki i odstaw na wyłożony ręcznikiem blat do góry dnem na 24 godziny.
?

Wskazówki
Aby sprawdzić czy dżem jest już gotowy: Włóż do zamrażalnika mały talerzyk. Jak dżem będzie wyglądał na gotowy to go nałóż trochę na zmrożony talerzyk i włóż do zamrażalki na kolejne 2 minuty. Po tym czasie wyciągnij go i przejedź po nim palcem. Gdy na jego powierzchni pojawią się zmarszczki to znaczy, że jest gotowy. Jeśli nie to gotuj dalej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane