ciastka palce czarownicy

Jak zrobić ciastka paluchy wiedźmy na Halloween?·

FelicityFelicity - specjalista Tipy.pl
ciastka palce czarownicy
1 z 5
Jest tylko jeden dzień w roku, w którym uznasz te ciastka za godne pożądania – Halloween. Nie zrozum mnie źle, smakują naprawdę świetnie. Ale kto zechciałby jeść palce czarownicy w jakikolwiek inny dzień roku? Jednak na imprezę halloweenową taki deser nada się znakomicie. Zapewniam cię, że błyskawicznie zostanie on hitem. Dosłownie palce lizać!
P

ciasto (proporcje na 25-30 paluszków): 2 duże jajka (1 całe jajko + 1 żółtko, białko zachowaj do smarowania ciastek), 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego lub migdałowego, 115g rozmiękczonego masła, 1/2 szklanki cukru pudru, 5 łyżek cukru, szczypta soli, 1 2/3 szklanki mąki , dekoracja: 30-40 migdałów blanszowanych pokrojonych na połówki (po usunięciu skórki), 1 łyżeczka kakao holenderskiego, mały pędzelek, pędzel do ciasta, nóż, folia spożywcza

1
ciastka palce czarownicy - krok 1
W małej miseczce umieść cukier kryształ, cukier puder, ekstrakt waniliowy/migdałowy, szczyptę soli, jajko i żółtko. Dobrze wymieszaj całość drewnianą łyżką. Następnie dodaj rozmiękczone masło i połącz z resztą składników. Wsyp mąkę i mieszaj całość do uzyskania ciasta. Wyłóż je na stolnicę i lekko wyrób. Następnie owiń je folią spożywczą i włóż na godzinę do lodówki. Nastaw również piekarnik na 175°C, żeby w międzyczasie zdążył się nagrzać.
2
ciastka palce czarownicy - krok 2
Od schłodzonego ciasta oderwij kawałek wielkości orzecha włoskiego. Uformuj z niego cienki walec (palce czarownicy są przecież długie i kościste). Zrób w nim wgniecenia i wyżłobienia w miejscu, gdzie powinny znaleźć się knykcie. Gotowe ciastko połóż na wyłożonej papierem pergaminowym blasze do pieczenia. W analogiczny sposób uformuj resztę palców. Posmaruj je z wierzchu rozbełtanym białkiem, a z blanszowanych migdałów zrób paznokcie. Blachę umieść na 15 minut w lodówce.
3
ciastka palce czarownicy - krok 3
Włóż blachę do nagrzanego piekarnika (na środkową półkę). Piecz ciastka przez 12-15 minut. Powinny zrobić się delikatnie ciemniejsze. Gdy będą gotowe, przełóż je na kratkę do studzenia ciasta i pozostaw do całkowitego ostygnięcia.
4
ciastka palce czarownicy - krok 4
Za pomocą małego pędzelka oprósz palce odrobiną kakao. Osadzi się ono w wykonanych w kroku 2. wyżłobieniach i dookoła paznokci wiedźmy. Zamierzony efekt został osiągnięty.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Polska
15.10.2015
W Polsce nie ma Halloween. Pilnujmy Polskich tradycji a nie obcych obrzędów!
BasiaK.
31.10.2014
Bardzo smaczne i bardzo obrzydliwe wizualnie paluchy :)
Pierwszy raz robiłam takie ciasto - jest bardzo smaczne, co prawda musiałam dosypać 2 łyżki mąki, bo nie dałoby się zlepić w całość, ale z pewnością będę je jeszcze wykorzystywać przez cały rok :)
Dekoracje zrobiłam w dwóch wersjach - jedną jak w przepisie, a drugą z odrobiną powideł śliwkowych pod migdałem - po dociśnięciu migdała "krew" elegancko wypłynęła (ta wersja jest bardziej obrzydliwa :))
Dziękuję za przepis :)