skrzydła motyla dla dziecka

Jak zrobić skrzydła motyla dla dziecka?·

DorotaDorota - specjalista Tipy.pl
skrzydła motyla dla dziecka
1 z 14
Robisz kostium motyla dla swojego dziecka? Zadbaj o najważniejszy jego element – skrzydła. Gdy będą wyglądać tak jak te pokazane na zdjęciu obok, cała reszta stroju nie będzie mieć znaczenia. Wystarczą czarne legginsy i koszulka w tym samym kolorze, a twoja pociecha w ciągu kilku sekund zamieni się w pięknego motyla. Instrukcję wykonania takich skrzydeł znajdziesz poniżej.
P

czarny filc (90 x 90 cm), 1 arkusz białego brystolu, ołówek, szpilki, pomarańczowy i biały filc, nożyczki, klej (na tyle mocny, by poradził sobie z materiałem), czarna gumka o szerokości około 9-10 cm (dwa kawałki o długości 40 cm i dwa o długości 10 cm), czarna nitka, igła lub maszyna do szycia

1
skrzydła motyla dla dziecka - krok 1
Na brystolu narysuj kształt jednego skrzydła motyla, podobny do tego pokazanego na zdjęciu obok. Najpierw zmierz jednak długość ręki dziecka, od środka pleców – aż do końca dłoni. Skrzydło w najszerszym miejscu powinno mieć odpowiadające jej wymiary. W tym przypadku maksymalna szerokość wynosi 55 cm.
2
skrzydła motyla dla dziecka - krok 2
Kwadrat czarnego filcu o boku długości 90 cm złóż na pół wzdłuż przekątnej. Połóż na nim szablon skrzydła w taki sposób, by jego krawędź przylegała do miejsca zgięcia filcu (patrz zdjęcie). Przypnij szablon do materiału szpilkami.
3
skrzydła motyla dla dziecka - krok 3
Wytnij kształt w oparciu o szablon, a następnie rozłóż tak otrzymane skrzydła. Powinny przypominać te pokazane na zdjęciu obok.
4
skrzydła motyla dla dziecka - krok 4
Teraz czas je udekorować. Oczywiście możesz zdecydować się na dowolny wzór (inspiracji poszukaj w internecie) lub skorzystać z pomysłu przedstawionego tutaj. Pamiętaj, że oba skrzydła muszą stanowić swoje lustrzane odbicie, więc najszybciej jest wycinać po dwa elementy naraz. Zacznij od wycięcia z białego filcu kółek w różnych rozmiarach i przyklejeniu ich wzdłuż zewnętrznej krawędzi każdego ze skrzydeł. Z pomarańczowego filcu wytnij łezkowate kształty różnej wielkości (najlepiej najpierw rozrysować je na szablonie) i przyklej w odpowiednich miejscach. Użyj kleju przeznaczonego do materiału lub kleju w sprayu.
5
skrzydła motyla dla dziecka - krok 5
Z pozostałego kawałka czarnego filcu wytnij tułów motyla. Przyklej go na środku, między oboma skrzydłami.
6
skrzydła motyla dla dziecka - krok 6
Część artystyczna za nami, teraz nadszedł czas na część techniczną. Od spodu musimy przyszyć do skrzydeł dwie duże pętelki z gumki, które umożliwią dziecku założenie skrzydeł na plecy. Musimy zamontować też dwie małe pętelki – po jednej na końcu z każdego ze skrzydeł, które dziecko nałoży na dłonie, gdy będzie chciało rozłożyć skrzydła.
7
skrzydła motyla dla dziecka - krok 7
Dwa kawałki gumki o długości 40 cm złóż na pół formując pętelki. Umieść je na środku skrzydeł, w górnej części, jedna obok drugiej. Przypnij je szpilkami. Dla lepszej widoczności na zdjęciach użyto gumki białej, polecam jednak zastosować czarną – im mniej widoczne „szelki” tym lepiej.
8
skrzydła motyla dla dziecka - krok 8
Z kawałka czarnego filcu wytnij mały prostokąt i przyszyj go w miejscu, gdzie stykają się końce obu gumek, jednocześnie mocując je do skrzydeł.
9
skrzydła motyla dla dziecka - krok 9
Teraz zamocuj pętelki na kciuki (ponownie użyj czarnej gumki, biała ma tutaj jedynie charakter prezentacyjny). Kawałek gumki o długości 10 cm zwiń w pętelkę i przypnij szpilką do końca jednego ze skrzydeł (wcześniej możesz założyć dziecku skrzydła, by dokładnie określić, w którym miejscu powinien znaleźć się otwór na kciuk). To samo zrób po przeciwnej stronie.
10
skrzydła motyla dla dziecka - krok 10
Przyszyj pętelki w miejscach oznaczonych na zdjęciu pomarańczowymi strzałkami.
11
skrzydła motyla dla dziecka - krok 11
Tak będą się prezentować gotowe skrzydła „od spodu”...
12
skrzydła motyla dla dziecka - krok 12
… a tak na „prawej” stronie.
13
skrzydła motyla dla dziecka - krok 13
Wystarczy założyć je na plecy, by nasza pociecha z niepozornej gąsieniczki przeistoczyła się w pięknego motyla. Jako resztę stroju polecam użyć czarnych legginsów i dopasowanej koszulki w tym samym kolorze.
Strona 1 z 14

Powiązane porady

wianek z żołędzi
Ramka na zdjęcia z papieru
Świecznik z szyszki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane