Jak zrobić koszyczek z czekolady?·

jeanny - specjalista Tipy.pl
1 z 19
Z czekolady plastycznej można stworzyć prawdziwe arcydzieła. Dziś dowiesz się, jak zrobić czekoladowy koszyk, obok którego na pewno nikt nie przejdzie obojętnie. Możesz napełnić go czym chcesz, np. cukierkami, kwiatami, owocami czy orzechami.
P

czekolada plastyczna (możesz wybrać gotową lub skorzystać z przepisu tutaj )
patyczki do lizaków lub cienkie paluszki
szklanka
papier pergaminowy
rozpuszczona czekolada
okrągła foremka do ciasta
pistolet do masy cukrowej
pędzel
nóż
tłuszcz do pieczenia

1
Wysmaruj wnętrze szklanki tłuszczem, a następnie wyłóż papierem pergaminowym. Tłuszcz będzie pełnił rolę kleju, dzięki któremu papier pozostanie na swoim miejscu.
2
Wlej trochę rozpuszczonej czekolady na dno szklanki. Warstwa czekolady powinna mieć ok. 6-7 cm grubości.
3
Zanurz w rozpuszczonej czekoladzie 8 patyczków do lizaków i umieść je na tacce wyłożonej papierem pergaminowym. Tackę wstaw do zamrażarki na ok. 10 min.

Uwagi:
być może trzeba będzie przyciąć patyczki (będzie to zależeć od tego, jakiej wysokości koszyk chcesz zrobić)
zamiast patyczków możesz użyć cienkich paluszków
liczba patyczków musi być parzysta
4
Włóż patyczki do szklanki, zanurzając ich końce w znajdującej się na jej dnie rozpuszczonej czekoladzie. Zwróć uwagę, by rozmieścić je w równych odległościach między sobą. Następnie włóż szklankę z zawartością do zamrażarki na ok. 15-20 min.
5
Wyjmij naczynie z zamrażarki, a następnie delikatnie oddziel papier pergaminowy od szklanki i powoli wyciągnij z niej całą czekoladową konstrukcję.
6
Delikatnie oddziel papier pergaminowy od czekolady. Powinno to wyglądać podobnie jak na zdjęciu obok. Aby uniknąć plam na blacie stołu, pod spód czekoladowej konstrukcji podłóż wcześniej papier pergaminowy.
7
Rozwałkuj czekoladę do modelowania i za pomocą okrągłej foremki wytnij z niej kółko. Pamiętaj, by średnica tego kółka była taka sama, jak średnica podstawy koszyka.
8
Przy pomocy pędzelka pokryj cienką warstwą syropu kukurydzianego wierzch przygotowanego wcześniej kółka. Możesz je też pokryć warstwą rozpuszczonej czekolady.
9
Teraz delikatnie podnieś czekoladową konstrukcję, umieść ją na tym kółku i lekko dociśnij - tak, by dobrze się go trzymała. Po wykonaniu tej czynności odczekaj ok. 15-20 min., a potem sprawdź czy podstawa jest dobrze przymocowana do kółka.
10
Sięgnij po pistolet do masy cukrowej wyposażony w okrągłą końcówkę. Przy jego pomocy zrób długie „sznury” z czekolady do modelowania, które posłużą do tworzenia splotów koszyka.
11
Ostrożnie przepleć czekoladowy sznur pomiędzy patyczkami. Rób to w sposób widoczny na załączonym zdjęciu. Niewykorzystaną część czekoladowego walca odetnij ostrym nożem. Wykorzystaj ciepło swych rąk, by połączyć ze sobą obie końcówki zrolowanej czekolady plastycznej. Uważaj tylko, by nie naciskać zbyt mocno.
12
Teraz weź kolejny sznur i powtórz czynność. Tym razem jednak przeplataj go odwrotnie (jak na zdjęciu). Dzięki temu osiągniesz lepszy efekt wizualny.
13
Gdy dojdziesz do końca, użyj ostrego noża, by odciąć nadmiar zrolowanej czekolady. Obie końcówki delikatnie połącz ze sobą. Czynności te kontynuuj aż do osiągnięcia prawie całej wysokości konstrukcji koszyka. Pamiętaj, by zachować naprzemienny wzór układu splotów. Pozostaw też trochę pustej przestrzeni na górze koszyka.
14
Weź trzy czekoladowe sznurki i połącz je ze sobą w górnej części. Następnie spleć je tak jak warkocz.
15
Na górę koszyka nałóż za pomocą pędzla trochę rozpuszczonej czekolady. Teraz delikatnie chwyć warkocz i przyklej go dookoła góry koszyczka.
16
Zrób drugi warkocz. Następnie umieść trochę rozpuszczonej czekolady wokół podstawy koszyka i opleć ją warkoczem.
17
Utwórz dwie małe czekoladowe pętelki i przymocuj je po obu stronach kosza za pomocą odrobiny rozpuszczonej czekolady.
18
Czekoladowy koszyczek gotowy! Możesz go pozostawić w temperaturze pokojowej lub schować do lodówki. Pozostaje ci tylko umieścić w nim to, co tylko chcesz. Pięknie będą się prezentować np. zrobione z lukru plastycznego żółte kwiaty z liśćmi w jasnozielonym kolorze.
?

Wskazówki
Jeśli czekolada wydaje ci się „krucha” i zbyt mało plastyczna, dodaj do niej łyżeczkę syropu kukurydzianego. Zastanawiasz się, skąd go wziąć? Kliknij tutaj .

Nie przesadzaj z ugniataniem czekolady, bo pod wpływem ciepła rąk może ona stać się zbyt tłusta.

Strona 1 z 19

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane