przesadzanie paproci

Jak przesadzać paprocie?
OgrodnikOgrodnik - specjalista Tipy.pl

Paprocie należą do najstarszej występującej na Ziemi grupy roślin. Posiadają tylko liście, także na próżno szukać legendarnego kwiatu paproci, chyba, że w Noc Świętojańską. Paprocie należy przesadzać wiosną, kiedy doniczka staje się wyraźnie za mała, liście bledną i wyrasta niewiele młodych. Wbrew pozorom nie jest to skomplikowana czynność i nie powinna sprawić problemów nawet najmniej doświadczonemu „ogrodnikowi”. Poniżej znajdziecie instrukcje, które pomogą wam w przesadzaniu paproci.
1
Przed przesadzeniem paprotki należy ją obficie podlać wodą.
2
Przygotuj doniczkę o rozmiar większą wraz z warstwą drenażu oraz warstwą wilgotnej ziemi torfowej. Wybierz doniczkę plastikową, która lepiej zatrzymuje wilgoć.
3
Chwyć doniczkę jedną ręką od spodu, drugą przykryj ziemię przytrzymując paproć pomiędzy palcami. Przechyl roślinę do góry dnem. Jeśli nie chce wyjść, wówczas delikatnie postukaj brzegiem doniczki i wyjmij bryłę korzeniową.
4
Delikatnie, tak aby nie uszkodzić korzeni, usuń z nich starą ziemię. Możesz to zrobić za pomocą cienkiego patyczka lub ołówka.
5
Roślinę wstaw do nowej doniczki, na wcześniej przygotowanej warstwie podłoża.
6
Uzupełnij doniczkę nową ziemią. Zakryj dobrze wszystkie korzenie ziemią jednak zbyt mocno jej nie ugniataj.
7
Postaw paprotkę w zacienionym miejscu przez dwa dni. Przez ten czas jej nie podlewaj, aby pobudzić korzenie do wrastania w ziemię.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane