Jak dbać o kanarka?
Anko77Anko77 - specjalista Tipy.pl

Właśnie przygarnęłaś do domu nowego ptaszka i kompletnie nie wiesz jak się nim zajmować, aby było mu dobrze? Boisz się, że zrobisz coś, co może źle na niego wpłynąć? Nie martw się, wszystkiego dowiesz się czytając ten artykuł.
1
śpiew kanarka
Pamiętaj, że decydując się na kanarka, bierzesz na siebie odpowiedzialność. Jak wiadomo ptaszki te pięknie śpiewają i każdy się nimi zachwyca. Nie kupuj go jednak, jeżeli masz małe mieszkanie. Kanarki głośno śpiewają, więc może to dręczyć twoje uszy.
2
Kanarki, tak samo jak inne zwierzaki, potrzebują ciepła i miłości. Trzeba o nie dbać, mówić do nich i przede wszystkim okazywać uczucia. Wszystkim zwierzętom i ptakom domowym należy poświęcić trochę swojego czasu, pracy i pieniędzy. Trzeba zajmować się nimi codziennie, aby nie odczuły samotności. Nikt przecież nie lubi być samotny. Zrozummy je, bo przecież to też istoty żywe, które czują podobnie tak jak my.
3
klatka dla kanarka
Kupując kanarka, musimy zapewnić mu odpowiednie miejsce, swój kącik, w którym będzie czuł się bezpiecznie. Najlepszymi klatkami są te duże i kwadratowe. Ptaszki umieją latać, natomiast wspinać się nie. Aby się nie nudziły, kup drewniane patyczki, na których kanarek będzie mógł siedzieć i spać. Pod żadnym pozorem nie dawaj do klatki plastikowych patyczków, ponieważ ptak może odparzyć sobie nóżki. Ważne jest, aby klatka nie była okrągła, ani drewniana. Jak wiadomo, drewno utrzymuje wilgoć, co może przyczynić się do rozwoju chorobotwórczych bakterii.
4
karmienie kanarka
Ulubionym przysmakiem kanarków są ziarenka i różnego rodzaju nasiona. Niektóre ptaszki są jednak wybredne i spożywają inne pożywienie. Wszystkie pokarmy możemy znaleźć w sklepie zoologicznym, każdy z pewnością znajdzie coś dla swojego kanarka. Pamiętajmy jednak, żeby jedzenie podawać z umiarem. Możemy podawać mu smakołyki w postaci kolb, owoców, warzyw czy też gałązek. Jeśli twój kanarek jest jeszcze młody i nie potrafi śpiewać, kup mu w sklepie specjalną mieszankę zawierającą witaminy pobudzające śpiew. Sprzedawane są także smakołyki poprawiające upierzenie. Wiosną pamiętajmy o dostarczeniu ptaszkowi świeżej trawy oraz listków. Prawdziwym rarytasem są larwy, które czasami znajdują się pod listkami. Pamiętaj, że niezbędny w diecie kanarka jest wapń, który zapewnia odpowiedni wzrost i mocną budowę kości. Nie zapominajmy o wodzie! Ptak musi mieć cały czas dostęp do świeżej wody. Nie karmy go jednak naszym własnym, domowym jedzeniem.
5
higiena kanarka
Kanarki to czyste ptaszki, które bardzo dbają o swoją higienę. W sklepach zoologicznych można z łatwością dostać specjalne wanienki i baseniki. Wystarczy, że nalejemy tam wody i przymocujemy do klatki. Dwa razy w tygodniu należy wymieniać podłoże w klatce i dokładnie umyć jej dno. Po umyciu należy nasypać świeży piasek. Wanienkę kanarka należy myć za pomocą octu.
6
przycinanie pazurków
Kanarki same dbają o siebie i o swoją higienę, jednak czasami trzeba im w tym pomóc. Jeśli mają one w klatce gałązki to same sobie spiłują na nich pazurki, natomiast jeśli nie, to musimy im je przyciąć. Wówczas należy delikatnie złapać ptaszka kciukiem i palcem wskazującym, wysunąć jego nóżkę, po czym ostrożnie podciąć pazurka. Należy uważać, aby przypadkowo nie przeciąć naczynia krwionośnego. Jeśli mamy obawy przed przycinaniem pazurków to należy udać się do weterynarza, aby zrobił to za nas.
!

Uwaga!
* Podczas obcinanie pazurków, nie przetnij naczyń krwionośnych!
* Jedzenie dawaj z umiarem!
* Nieoswojone ptaszki, które nie czują się jeszcze bezpiecznie nie będą chciały się kąpać.

Strona 1 z 3

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lovecanar
22.09.2015
Wielbiciele kanarków heja ! Kupujcie kanarki oraz ptaszki egzotyczne tylko u sprawdzonych hodowców i nigdy w sieciowych zoologach. Niecaly rok temu kupiłem samczyka w znanej sieciowce i okazało się , że jestem naiwnym idiotą licząc na dobra jakość/zdrowie ptaszka. Był to jak się później okazało starszy schorowany kanarek. Odszedł kilka dni temu. Od samego początku cały czas się puszył, mrużył oczka, nie chciał spiewać, był mało ruchliwy. Po miesiącu od zakupu zlapal przeziębienie mimo , że był dobrze zywiony i nie stal w przeciągu!. Dostal od lekarza antybiotyk i witaminy i niby wyzdrowiał ale nadal puszyl się nieubłaganie i nie chciał przybierać na wadze. Kiedy porozmawiałem z kilkoma hodowcami kanarkow uświadomili mi ,że do sieciowych zoologów bardzo rzadko trafiają ptaki obroczkowane od zrzeszonych hodowców. Sa to glownie najsłabsze i najtańsze oraz często najstarsze osobniki. Jeszcze raz apeluje nie popełnijcie takiego bledu jak ja mimo faktu , że przed zakupem sporo czytałem i przygotowywałem się do zakupu kanarka! Sieciowe zoologii kupuja najtańsze kanarki za grosze a sprzedają po 200 - 230 zl i robiąc klienta w konia! Kilka razy przylapalem znana sieciowke na sprzedaży przeterminowanej karmy i innych specyfikow! Sprawdzajcie daty waznosci! Jeśli kanarek to tylko po wcześniejszym zapoznaniu się z materią dot. tych slicznych spiewakow i wyszukaniu dobrego hodowcy!