Jak zrobić masło dyniowe?
Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl

Halloween już za nami, a ty nie wiesz jak wykorzystać dynie, które miały służyć jako dekoracja domu? Pastą dyniową możemy smarować naleśniki, tosty, pieczywo lub dodawać do jogurtu, czy masy podczas pieczenia ciasta. Jest przepyszne i z pewnością pokocha je cała twoja rodzina. Masło to może być przechowywane w lodówce do 2-3 tygodni lub w zamrażalniku do roku czasu. Syrop klonowy możesz zastąpić cukrem a nawet miodem. Poniżej znajdziesz doskonały przepis.
P

1 mała dynia (około 2 kg), 1/4 do 1/2 szklanki syropu klonowego, 2 łyżeczki octu jabłkowego, 1 łyżeczka cynamonu, pół łyżeczki świeżo mielonej gałki muszkatołowej, pół łyżeczki mielonego imbiru, 1/4 łyżeczki zioła angielskiego, 1/4 łyżeczki mielonych goździków

1
Rozgrzej piekarnik do 175 stopni C. Wyłóż folią aluminiową blachę do pieczenia. Dynię umyj i zrób w niej nacięcia końcówką noża w 3-4 miejscach. Połóż dynię na blachę i piecz do czasu, aż zacznie się zapadać a łupa będzie miękka.
2
Jak już dynia wystygnie przekrój ją i usuń nasiona oraz nitki. Zeskrob łyżką miąższ i przełóż go do miski od blendera lub robota kuchennego. Zmiksuj na puree.
3
Przełóż puree na dużą patelnię i duś na średnim ogniu często mieszając, do czasu, aż sok odparuje a puree zmniejszy objętość o połowę.
4
Dodaj syrop klonowy, ocet jabłkowy i przyprawy i dokładnie wymieszaj.
5
Masło dyniowe jest gotowe (powinno wyglądać tak, jak na zdjęciu obok).
6
Przełóż je do słoików i przechowuj w lodówce do 2-3 tygodni lub włóż do zamrażalnika.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane