Jak zrobić grzyby w sosie własnym na zimę?

Elena - specjalista Tipy.pl
Grzybki przygotowane w ten sposób smakują jak świeże. Idealne do wszelkiego rodzaju sosów, makaronów, zapiekanek oraz farszu, np. do krokietów. Są wyśmienite i z pewnością posmakują niejednej osobie - szczególnie amatorom grzybów leśnych. Ich przygotowanie nie wymaga dużego wysiłku. Wystarczy dosłownie chwila, by cieszyć się słoiczkiem wypełnionym takimi grzybkami. Poniżej znajdziesz sprawdzony sposób na przepyszne grzybki w sosie własnym na zimę.
P

1 kg grzybów, 10 dag cebuli, 1 dag soli, pół szklanki wody, sól do smaku, 3 g kwasu cytrynowego (pół płaskiej łyżeczki od herbaty)

1
Do przygotowania przetworu należy dobrać jeden gatunek grzybów (mogą to być przykładowo maślaki, borowiki czy rydze). Mieszanka grzybów pasteryzowanych w sosie własnym jest mniej smaczna.
2
Grzyby należy dokładnie oczyścić z liści, szpilek i ziemi a następnie umyć, osączyć z wody i pokroić w paski.
3
Cebulę obrać, pokroić w kostkę i dodać do grzybów razem z solą i pieprzem. Całość przełożyć do rondelka i dusić przez około 12 minut z dodatkiem połowy szklanki wody. Grzybki lekko zakwaszamy kwaskiem cytrynowym i nakładamy gorące do półlitrowych słoików.
4
Słoiki zakręcamy (nie z całych sił) i pasteryzujemy przez 1 godzinę. Jeśli słoiki są większe niż półlitrowe to pasteryzujemy przez 20-30 minut dłużej.
5
Po skończonej pasteryzacji należy sprawdzić, czy słoiki są szczelne a następnie przenieść do chłodnej i ciemnej piwnicy.

Powiązane porady

Jak otworzyć słoik?
truskawki przetwory
kiszone ogórki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane