Jak nauczyć psa dawania piątki?

Elena - specjalista Tipy.pl
Naucz swojego psiaka przybijania piątki a stanie się najpopularniejszym psem w całej okolicy. Sztuczka ta nie powinna być trudna dla psa, który reaguje na komendę "siad".
1
Udaj się z psem w spokojne miejsce w którym ty i twój pies będziecie mogli pracować bez zakłóceń.
2
Niech twój pupil poczuje zapach smakołyków. Umieść je w dłoni, zaciśnij w pięść a następnie podstaw ją pod nosek psa i oddal na odległość 10-12 cm. Możliwe, że pies uniesie łapkę, aby cię poskrobać w dłoń, w której masz przysmak. Nie siedź jednak zbyt daleko od psa, aby nie stracił równowagi dotykając twojej ręki.
3
Za każdym razem, gdy pies dotknie łapką twojej dłoni nagradzaj go przysmakiem.
4
Rozprostuj palce w taki sposób, w jaki przybija się piątkę. Przytrzymaj płaską dłoń w powietrzu w pozycji pionowej. Za każdym razem gdy pies dotknie łapką twojej dłoni dawaj mu przysmak.
5
Połącz zachowanie z odpowiednimi słowami. Za każdym razem gdy pies dotknie dłoni mów "daj piątkę".
6
2 metoda
Ta metoda jest najlepsza dla psów, które potrafią już podawać łapę. Podobnie jak przy wcześniejszym sposobie wybierz spokojne miejsce bez zakłóceń i miej pod ręką jak najwięcej przysmaków dla psa. Każ psu usiąść i zniż się do poziomu jego głowy.
7
Każ psu podać łapę. Jak już pies uniesie łapkę to rozprostuj palce dłoni i powiedz "daj piątkę". Łapka psa się oprze na twojej rozprostowanej dłoni.
8
Zamiast chwytać dłonią łapkę psa to za każdym razem, gdy on ją do ciebie wyciągnie, obracaj dłoń w kierunku jego pyszczka. Pies musi dokładnie widzieć nową pozycję dłoni. Delikatnie zacznij uderzać swoją dłonią w łapkę psa.
9
Za każdym razem kiedy pies dotknie łapką twojej dłoni wypowiadaj słowa "daj piątkę" oraz wręczaj psu przysmak.
10
Jak już pies zacznie przybijać piątkę to stopniowo zacznij się podnosić, aż dojdziesz do pozycji stojącej. Nagradzaj każdy sukces drobnym poczęstunkiem.

Powiązane porady

Jak oduczyć szczeniaka sikania?
szczeniak gryzie
pies je odchody i kupy?

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane