Jak zrobić kalmary na chrupiąco?
Jess - specjalista Tipy.pl

Kalmary nie są zbyt powszechne w kuchni polskiej, jednak warto spróbować tego przepisu. Zwykle są one tańsze od popularnych ostatnio krewetek. Chrupiące kalmary należy podawać ze świeżą sałatą, cytryną do skropienia oraz frytkami bądź chrupiącym chlebem z masłem.
P

pół kg kalmarów, pół szklanki mąki, pół szklanki bułki tartej, 1 jajko, olej do głębokiego smażenia, sól, 1 cytryna pokrojona w ćwiartki, sos czosnkowy lub sos marinara

1
Kalmary rozmróź i dobrze wypłucz w wodzie.
2
Ten krok nie jest konieczny, ale dzięki niemu kalmary będą znacznie bardziej miękkie. Sposób ten jest stosowany w prawie wszystkich dobrych restauracjach śródziemnomorskich. A mianowicie - moczenie kalmarów w mleku. Po wypłukaniu kalmarów odcedź z nich wodę, zalej mlekiem i odstaw na kilka godzin. Jak już pisałam - nie jest to konieczne, ale kalmary będą lepsze. Jeśli masz sporo czasu, to tak zrób. A jeśli nie to niekoniecznie.
3
Jak już nadejdzie czas gotowania to wyciągnij 3 płaskie talerze. Do jednego nasyp mąkę, do drugiego wbij jajko i je lekko ubij zaś do trzeciego nasyp bułkę tartą. Do bułki tartej dodaj troszkę czosnku granulowanego, pieprzu mielonego oraz ostrej papryki.
4
Nalej do głębokiego rondla kilka centymetrów oleju i go dobrze rozgrzej. Obok kuchenki postaw duży, głęboki talerz i wyłóż go 3 warstwami papierowych ręczników.
5
Zacznij panierować kalmary najpierw w mące, później w jajku i na koniec w bułce tartej i odkładaj je na bok.
6
Panierowane kalmary przekładaj partiami do rozgrzanego oleju. Smaż do czasu, gdy panierka zrobi się złoto - brązowa. Może to trwać około 3 minut.
7
Usmażone kalmary przekładaj na wyłożony ręcznikami papier, aby wchłonął on nadmiar tłuszczu. Przełóż kalmary na talerze i posól je do smaku.
8
Kalmary podawaj razem ze świeżą, zieloną sałatą, ćwiartkami cytryny do skropienia sosem marinara lub czosnkowym oraz frytkami lub świeżym pieczywem z masłem. Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane