czesanie psa

Jak przygotować psa do pierwszej wizyty u fryzjera?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Wizyty psów w salonach piękności są coraz bardziej popularne. Jeśli również chcesz zabrać swojego pupila do psiego fryzjera - koniecznie przeczytaj jak przygotować go do tej wizyty!
1
Najważniejszą chyba kwestią jest to, aby przygotowania do pierwszej wizyty u fryzjera rozpocząć możliwie najwcześniej - już w wieku szczenięcym. Od pierwszych chwil, kiedy maluch mieszka już w naszym domku - należy oswajać go z czynnościami, jakie wkrótce czekają go w salonie psiej urody. Największą uwagę należy oczywiście przywiązywać do ras długowłosych.
2
Przede wszystkim musimy przyzwyczaić psa do czesania. W tym celu należy zakupić miękką szczoteczkę z włosia, która nie podrażni delikatnego ciałka małego pieska. Psa czeszemy kilkukrotnie w ciągu dnia, przez krótką chwilę. Mały piesek często traktuje to jak zabawę i zaczyna gryźć szczotkę bądź nas samych. Nie możemy na to pozwolić, dlatego podczas takiego procederu najlepiej zabawić psa jego ulubioną zabawką i odwrócić uwagę od szczotki. Zawsze po czesaniu starajmy się nagrodzić pieska. W późniejszym czasie możemy zmienić szczotkę z włosia na zwykłą szczotkę dla psa lub metalowy grzebień.
3
Podobnie należy przyzwyczajać psa do kąpieli oraz suszenia sierści. Należy najpierw oswoić psa z pomieszczeniem, w którym będzie zażywał kąpieli - z łazienką. Zabierając tam psa na krótkie chwile najlepiej bawić się z nim, aby kojarzył to pomieszczenie pozytywnie. Nie należy zamykać psa w łazience za karę, gdyż później może wiązać się to z negatywnymi emocjami podczas kąpieli. Wannę, czy brodzik należy odpowiednio przygotować - zakupić matę antypoślizgową. Psy czują się niepewnie i niekomfortowo na śliskiej powierzchni. Dodatkowo taka mata pomoże zapobiec nieszczęśliwym wypadkom i z pewnością przyda nam się na długi, długi czas. Psa należy oswoić przede wszystkim z szumem strumienia wody. Na początek jednak warto do wanny/brodzika nalać jedynie odrobinę wody, aby zwilżyć opuszki łap. W ten sposób stopniowo przyzwyczaimy psa do kąpieli.
Pies musi być także wcześniej przyzwyczajony do odgłosów suszarki i do strumienia ciepłego powietrza. Pamiętajmy, aby rozpocząć tę naukę na długo przed pierwszą kąpielą - psy często boją się suszarek. Przyzwyczajenie do nich pomoże zniwelować niepotrzebny stres.
4
Pamiętajmy, aby przyzwyczaić psa do dokładnego "oglądania" jego ciała. Musimy zaglądać psu do pyska i masować, dotykać zębów i języka. Później możemy również samodzielnie czyścić psu zęby.
Pamiętajmy, aby nie pominąć części ciała takich jak łapy (szczególnie dotykaj pazurków - nawet jakimś przedmiotem, udając, że je obcinasz), pyszczek, uszy (zaglądaj do środka i masuj uszka psa), brzuszek, okolice narządów rozrodczych.
5
Warto nauczyć psa kilku komend, które ułatwią wizytę w salonie. Pomocne mogą okazać się polecenia "siad", "leżeć", warto też nauczyć psa przewracania się na bok i na grzbiet na komendę.
Kolejnym etapem nauki jest wystawianie pieska na jakiś podest, krzesło, czy nawet na stół imitujący stół w salonie psiej urody. Za grzeczne zachowania nie zapomnijmy oczywiście nagradzać pieska!
6
Jeśli nasz psiak spisuje się już na medal przy wszystkich w/w czynnościach, warto zacząć oswajać go z tym, że zajmie się tym inna osoba - nie my. W tym celu poproś swoich znajomych, aby wykonywali z Twoim psem serię powyższych ćwiczeń. Możliwie często pozwalaj głaskać swojego psa obcym osobom, aby był on do tego w pełni przyzwyczajony - to także wykluczy element stresujący podczas wizyty u fryzjera, jakim jest przebywanie z obcymi.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, aby wszystkie etapy oswajania wprowadzać stopniowo - w żadnym wypadku nie stosuj ich wszystkich w ciągu jednego dnia.
*Przed pierwszą kąpielą zaopatrz się w niezbędne kosmetyki, tj. specjalny szampon dla psów (najlepiej dedykowany dla Twojej rasy psa), ewentualnie odżywkę.
*Jeśli prawidłowo będziesz dbał o swojego pupila, to wizyty w salonie psiej urody mogą okazać się całkiem przyjemne. Ważne jest regularne szczotkowanie, aby uniknąć skołtunienia sierści.

!

Uwaga!
* Uważaj, aby podczas kąpieli nie nalać swojemu pupilowi wody do uszu. Często jest to główna przyczyna stanów zapalnych i rozwijających się bakterii, grzybów. Uszy warto wcześniej zabezpieczyć, a w czasie kąpieli dodatkowo zakrywać je ręką.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Dieta dla psa alergika
Jakie psy żyją najdłużej

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane